2010/11/30

blog review tukang karut



Komen2 dari otai2 blogger... Akan aku usahakan untuk perbaiki apa yang dikomen tu...


2010/11/28

Penyakit Sendiri Cari...

Kepala berserabut... Berpinar-pinar berpusing mengikut aturan alam semesta dewataraya...

Perkara paling dibenci, mata sungguh mengantuk, seperti ada pemberat dikelopak mata, tapi macam ada sebatang lidi yang menupang kelopak mata ni supaya tak tertutup lena dibuai mimpi yang indah2...

2010/11/26

Penukaran Pinjaman PTPTN (3%) kepada Pembiayaan Ujrah (1%)

Kepada peminjam-peminjam ptptn sekalian...
Sila Klik sini untuk dapatkan link untuk permohonan penukaran pembiayaan pinjaman PTPTN 3% kepada Pembiayaan Ujrah 1%...

2010/11/25

Ibu segala Ibu...

1. Ibu dari segala UBAT adalah SEDIKIT MAKAN...
2. Ibu dari segala ADAB adalah SEDIKIT BERBICARA...
3. Ibu dari segala IBADAT adalah TAKUT BUAT DOSA...
4. Ibu dari segala CITA CITA adalah SABAR...

2010/11/24

Apa tujuan sebenar berblog?

Apa tujuan sebenar berbloging ni?

Jawapan 1.
Sebab nak tulis apa yang ada dalam kepala otak.

Jawapan 2.
Sebab nak luah apa yang terbuku di hati.

Jawapan 3.
Kerana nak cari kenalan siber atau rakan baru atau adik angkat atau kakak terangkat dan seangkatan dengannya.

Jawapan 5.
Duit... Duit... Duit...

Jawapan 6.
Sebab nak kongsi ilmu, pengetahuan, pengalaman.

Jawapan 7.
Syok tengok dan kejar follower yang ramai...nak2 yang femes memes ni...

Jawapan 8.
Ikut suka aku la, nak buat apa pun, ada ke undang2 larang aku berblogging?

Jawapan aku.
Aku tak ada tujuan, halatuju. sekadar menulis untuk diri sendiri...

Tak kesah la apa sebab pun kita berblogging... Mungkin masing2 ada tujuan dan matlamat atau idea tersendiri... Lagipun tak ada undang2 pun nak larang berblogging...

Sesi merapu meraban...

Bila dalam otak banyak sangat berfikir, akan ada satu wayar yang akan mengalami short circuit...
Tapi bila otak kurang berfikir, akan lagi banyak wayar yang akan terputus...

Bila dalam otak kata nak diet, nak kurangkan berat badan... Masa ni la nafsu akan membuak-buak bergelora....
Bila perut kata kenyang, dan2 masa ni la otak berkata apa salahnya kalau nak rasa sedikit... dari rasa sedikit terus makan sampai licin...

Bila otak kata tak mau... Hati kata mau... Naluri pun keliru... Nafsu pun berlari kegembiraan...

Ada yang kita mau... Tak semestinya kita dapat... Ada yang kita tak mau pun... Tu la yang dok bergolek2 berguling mai kat kita... Lagi susah kalau macam2 kita mau...

2010/11/22

Ultramen Ke 3...

Perkenalkan, seorang lagi Ultraman yang selamat dilahirkan...
Mohd Syamil...
Pipinya tak nak kalah dengan Pak Ngah nye...

2010/11/20

Update Pantas...

11.24pm, 19.11.2010
Location: Hospital Kuala Pilah...

Dapat lagi seorang ultraMAN... Bakal memeriah, meriuh rendahkan, mengharubirukan rumah kampungku ini... Menambah bilangan Ultraman sedia ada menjadi 3 orang semuanya...

Dengan berat 3.96kg...



Tapi ada dekat Hospital Kuala Pilah... Sebab ada masalah sedikit pada usus...


Sedang sibuk mencari nama... Ada idea yang menarik atau aku perlu buat contest???

Lelaki Kedekut???

Hari ini dengar siaran radio Negeri FM... Dan topik hangatnya...
LELAKI KEDEKUT...

Betul ke lelaki ni kedekut bila pakai baju yang sama sepanjang tahun...
Betul ke lelaki ni kedekut bila kurang nak bershopping2 nak beli baju baru???
Betul ke lelaki ni kedekut bila gunting rambut anak sendiri...
Betul ke lelaki ni kedekut bila diajak makan luar, macam2 alasan diberi???
Betul ke lelaki ni kedekut bila dia menabung menyimpan untuk masa hadapan...
Betul ke lelaki kedekut bila bajet bulanannya tiada puruntukan untuk berlagak bermewah2???

kedekut ke bila simpan duit?
kedekut ke bila beli barang yang murah?
kedekut ke bila makan dekat gerai sahaja?







Ah!!! Lantak la apa orang nak kata apa pun kan... yang susah lelaki tu...yang senang pun lelaki tu... dah tau dia kedekut, buat apa korang perempuan yang bijaksana ni, ikut lelaki kedekut itu...

2010/11/19

mati kutu bila kena gelak...

Baru jea sampai rumah ni. Pergi hantar adik pergi Hospital Pilah... dah sampai masa dia untuk meletup... dah samapi masa aku dapat ultraman yang ke3...Dan esok ada kerja untuk aku laksanakan... Seat belakang kereta habis basah dek air ketumban...




air ketumban???





Serius...





aku tak tau pun namanya...
Main sebut jea... Dan akhirnya... aku dapat kutuk + gelak free2 jea...
Ah!!! Lantak la... Ikut suka aku la nak sebut pe pun!!!

2010/11/16

Korban Dikorbankan Pengorbanan

Korban... apa tu korban???

Korangkan orang yang terpelajar... pandai... tau nak bezakan baik buruk...

Tapi ramai yang pandai ni menjadi korban atau lebih tepat dikorbankan... Malas nak hurai... sebab masing2 dah besar, dah pandai baca... dah pandai cari info... Ni bukan kerja lawak... Konon nak nampak pandai kata itu macam saya tapi bukan saya...

Pengorbanan... Apa itu pengorbanan...

Aku tengah fikir... Apa yang telah aku korbankan...Apa yang telah dikorbankan... dan apa pengorbanan aku....

Tajuk dan isi tak ade hala tuju...sekadar nak merepek...merapu...meraban...


SELAMAT HARI RAYA HAJI KEPADA YANG SUDAH PERGI HAJI...
SELAMAT HARI RAYA KORBAN KEPADA YANG BELUM PERGI HAJI...
DAH TU TAK RETI2 NAK BUKAK AKAUN DAN DAFTAR NAMA DI TABUNG HAJI???


HANYA PERINGATAN KEPADA DIRI SENDIRI...aku pun tak ada akaun Tabung Haji pun...

2010/11/15

Semakin Kita pandai, Sebenarnya Makin Kita Bodoh...

Siapa mengaku dia pandai, angkat tangan... (Yang ketiak berbulu lebat, sila rendahkan tangan anda, takut ada yang terpengsan nanti)

Siapa yang terasa dia bodoh, sila mendiamkan diri anda...

Pandai ke korang, kalau korang yang lulusan UNIVERSITI masih lagi liat nak bayar PTPTN... Tak terfikir ke di benak fikiran korang yang pandai tu, kalau korang tak bayar, adik2 atau mungkin anak2 korang akan dapat susah nak buat pinjaman lagi??? Dan lagi pandai ke korang kalau korang tak bayar ZAKAT... korang dah tau ZAKAT tu wajib... Kenapa tak pergi bayar... Tapi apa nak hairan kan, yang wajib pun kadang2 terlepas terlajak tak terbuat... Yang sunat kita berlumba nak buat... tu yang makin pandai kita ni, makin la bodoh...

Sebabnya... Bukan nye kita tak ada ilmu... Bukan nye kita tak pandai... Kecit2 lagi dah diajar... tapi kenapa makin kita pandai, makin bodoh pulak kita jadinya???

Dah tau benda tu salah, nak jugak kita buat...
Dah tau merokok membahayakan kesihatan, dah diberitahu seawal sekolah rendah yang merokok itu membahayakan kesihatan, dah dinaikkan harga sampai sepeluh hinggit pun sekarang, tapi kenapa banyak yang kononnya pandai menjadi sangat bodoh bila, menghisap asap yang sedikit sebanyak merosakkan diri hatta orang yang disekeliling... kita yang PANDAI SEDIKIT ni pun akan sedikit sebanyak terkena tempias juga dengan menjadi menghisap udara yang dipenuhi NIKOTIN!!! kan ke bodoh namanya tu... bodoh sebab kita tak mengajar orang yang pandai ni supaya tak mencemarkan alam sekitar yang dah pun tercemar ni...


kepala makin serabut, lain difikir, lain dikarang, lain ilham yang datang... makin merapu... terasa diri makin bodoh selepas terasa sedikit pandai...

Hanya peringatan untuk diri sendiri... Jangan lupa bayar zakat sebelum 31.12.2010!!!

2010/11/12

Siapa Yang Jadi PM Malaysia Sebenarnya???

Berita Utama...
8.00pm, 12.11.2010
(kepada sesiapa yang menonton dan terperasan peristiwa ini sahaja yang akan memahami)



Tok Jib melawat HKL...


Tapi yang aku sangat la hairan, kenapa la si Tin Ros tu yang mendahului, membelakangi Tok Jib bersalaman dengan kakitangan HKL... Beria-ria pulak tu memotong kek macam dia pulak yang baru sembuh dari sakit...


Siapa sebenarnya yang PM Malaysia pun aku tak tau la... Kekeliruan dibenak jemala patik rakyat maheran Malaysia ni...

2010/11/09

Apa Yang Ada di Fikiran Lelaki...


Apa Yang Ada di Fikiran Lelaki...

Adakah seks?

Adakah Perempuan Bogel?

Adakah berimaginasi perempuan seksi?

Atau orang yang berjanggut...

Blog Review - 1 Hari 1 Blog di Riwayat Hariku

2010/11/08

Mandi di Poring Hot Spring Ranau Sabah...

Mengintai Anak Dara Sabah Mandi...



wuaaa......syok ooooo....





meleleh wa cakap lu.....






...





...




tapi, hanya dalam mimpi boleh la...

Ate... Dema ingat kawan ni dah hilang akal ke nak ngintai anak dara mandi... Nak kena potong anu ke? Tak beraninye teman... Cakap besor berani la teman ni...

Location: Ranau
Poring Hot Spring
Fee: RM3.00


Memang la teman de amik gambor... tapi tak de la berani teman nak amik gambor anak dara tengah mandi...walaupun peluang tu ada depan mata... sebab dah nama pun mandi tempat terbuka kan... kalau teman amik gambor pun, teman tak upload kat sini...naya teman kena saman jea nanti...
Muka jejaka tengah kegersangan diulit mata kegatalan... sebab perjalanan darah menjadi sangat sangat lancar... mengembang apa yang patut dikembangkan...
Sebelah lokasi air panas ni, ada air terjun... sangat la menakjubkan ciptaan Allah, di sebelahnya air panas bersulfur, boleh berendam seberapa lama yang boleh, hatta sampai kulit menjadi merah, daging2 menjadi masak pun boleh, boleh pulak berendam dalam air yang sejuk membeku...


Kalau nampak baca la sendiri yea...




Sabah... Oh Sabah... Bab 1.

Sabah... Oh Sabah... Bab 2: Diurut Mesra Oleh Cik K

Sabah... Oh Sabah... Bab 2-a : Diurut Mesra Oleh Cik K

Sabah... Oh Sabah... Bab 3: Jatuh cinta sama gadis Sabah

Sabah... Oh Sabah... Bab 4: Orang Di Dalam Hutan.

Bila Kepala Berpusing...

Yang A akan nampak jadi Z...

Yang cantik akan nampak jadi huduh...

Yang huduh akan nampak lagi huduh...

Yang baik nampak buruk...

Yang buruk nampak lagi buruk...

Kepala berpusing...mata dah terletak dekat belakang... Mulut dekat kening... Kening dekat dagu... berpusing-pusing...berputar-putar... berpinar-pinar... dan kepala korang pun pening dah...

2010/11/06

Orang Utan Sepilok, Sandakan Sabah.

Location: Orang Utan Rehabilitation Centre, Sepilok, Sandakan.
Fee: RM5.00 for entry
:RM10 each camera (only for personal use)


Ni la rupanya bila orang yang tak pernah masuk hutan untuk tengok Orang Utan...Muka yang sangat teruja untuk tengok Orang Utan... Eh... Aku pun rasa pelik di sini... Aku nak tengok Orang Utan atau Orang Utan yang nak tengok orang seperti aku??? Ah...Lantak la nak kata apa pun... Yang penting aku dah sampai kat sini... Dah ada cop jejak kasut aku pun... Termasuk la tandaan yang serupa di buat oleh encik kucing jantan untuk menanda kawasan... Tak faham??? Cuba try tengok perhati kucing jantan apa yang akan dibuat sebelum masuk rumah... Ah!!!Lantak la nak faham ke tak...

Waktu yang sangat sesuai, aku sampai kat sini ngam2 jea, waktu Orang Utan tu keluar untuk diberi makan... Untuk pengetahuan, Orang Utan diberi makan 2 kali sehari seperti yang tertera dalam gambar... (Pn Fida jangan berkata-kata yea, masa ni saya dah habis buat kerja pun)
Orang Utan Sepilok, Sandakan Sabah.
Orang Utan A: "Jago2 jang, diorang tu jaki tengok kito tu... Takdo kojo tu... Yang nak ngadap kito ni pehal lak..."

Orang Utan B: "Ontah eii... Nak curik kito punyo pisang la ni... Moh kito eksen dongan diorang... Kito makan pisang ni... Jangan boghi diorang ni... Biar kempunan...
"

Orang Utan A&B: "Oi!!! Orang...Kalau berani, mai la panjat...
"


Dialog antara Orang Utan yang selamat di translate oleh En Fazir... Entah betul ntah tak hanya beliau dan Orang Utan sahaja yang tahu...

Orang Utan Sepilok, Sandakan Sabah.
King Orang Utan: "Apo tengok2... Den ado utang ngan ekau ko???"
Monyet: " Mintak la ckit arrr... Tak luak pun pisang tu...Kodokut la ekau ni... taik idung masin."
King Orang Utan: "Orang kek bawah tu,(sambil menjuih mulut ke arah orang2 yang terleka melihat aksi mereka) bayar nak tengok den... Bukan nak tengok ekau...

Setakat tu sahaja yang mampu di translate kan... sebab lepas tu Orang Utan ni bercakap dalam bahasa Belanda pulak...

18sx!!!

Antara gambar yang menarik dalam bilik pameran... Badak2 ni pun pandai jugak cari port... Tapi ada jugak yang nak skodeng tu!!!




Sekadar gambar hiasan untuk belajar menggunakan camera yang terlebih canggih ni...

Sabah... Oh Sabah... Bab 1.

Sabah... Oh Sabah... Bab 2: Diurut Mesra Oleh Cik K

Sabah... Oh Sabah... Bab 2-a : Diurut Mesra Oleh Cik K

Sabah... Oh Sabah... Bab 3: Jatuh cinta sama gadis Sabah

Next; Sabah... Oh Sabah, Bab 5: Mengintai anak dara mandi...

Panas!!!

Orang kalau kurang ajar, kita boleh ajar dia sampai dia jadi pandai sikit...


Tapi kalau orang terlebih ajar, kita kena kurang ajar sikit biar dia jadi kurang pandai...


Betul ke??? Atau aku yang kena diajar???

Kena belajar adab tatasusila balik la cam ni...

2010/11/02

Jatuh cinta sama gadis Sabah.

Siapa bilang gadis sabah tak menawan
Tak menarik hati, tiada memikat
Kalaulah memang tak mungkin aku tertarik
Kalaulah sungguh tak mungkin aku kan jatuh

Aduhai... lemah lembut gayanya
Serta manis senyumnya
Hitam pekat rambutnya
Ayuh ambil si dia

Di antara gadis gadis seluruh dunia
Tiada yang sehalus mulus oh setulus dia
Di antara gadis gadis seluruh dunia
Tiada yang sehalus mulus oh setulus dia
Budi bahasanya, pandangan matanya
Sentuhan jiwanya membuatku terlena



Ini adalah entry bergambar kerana aku sedang dalam mood sangat kemalasan... Sambungan dari Bab2 (sini)





Gambar curi dari jauh...

Jangan la ada yang merajuk sampai seminggu...

Eh... Lhorrr!!! Ye ker?

Ada ke patut aku dah lupa hari ni hari apa...











Hari ini ialah hari SELASA...


Macammana la aku boleh lupa hari ini hari apa...
Mungkin sebab hari Ahad pun kerja... (Fida tolong bagitau bos saya kerja hari Ahad juga tau)