2011/06/30

Semurni Minyak Cap Seri Murni...

Assalamualaikum...
Salam sejahtera...
Salam pembuka bicara...

Terkesan dengan salah satu entry sahabat di alam maya ini...

Dengan niat di hati ingin perubahan...
Perubahan ke arah kebaikan...

Sebaik sahaja habis solat Isya' di surau berhampiran...
Seorang Ustaz mencapai microfon dan memulakan bicara...
Bicara yang manis...
Memuji muji Kehadrat Yang Maha Esa...

Kusyuk mendengar mukadimah yang memuji2...

Tapi tak lama...
Makin lama makin panas...
Pung pang pong ping...
Bersih la... Kerajaan kejam... bla... bla... bla....
Baju kuning la... Moh la sesama meramaikan... toink oink pig...
Baju Putih la... Tak adil... pung pang pong ping...
Tak pakai baju la... Undi hantu... isk isk isk... hantu pun mengundi ek?

Haiiihhh... Tawar hati...
Angkat kaki...
Baik aku tengok CSI... Te-Ko dia la...



NotaKarut: Aku tak hairan kalau anak muda makin menjauhi surau jika orang tua masih lagi berfikiran macam budak2... Dah menang selama 20 tahun pun tak bersih lagi... Mungkin menang cara kotor jugak kot...

Off Day... V2...

Nak lari jauh jauh...
Kepala pening...
Kepala makin botak...

Esok Cuti... Yeahhhaaa....
Menghabiskan cuti yang melambak lambak...


NotaKarut: Agak2 kalau gam rambut yang gugur tu, kalau lekat guna gam gajah, agak2 lekat tak ek? Ke korang ada peMUDA atau peTUA ke nak lebatkan balik rambut...

2011/06/29

Surat Untuk Raja...

Kehadapan sahabatku raja yang dihormati...

Sepanjang 45 minit menonton perlawanan bola Malaysia vs Taiwan tadi...
Ada beberapa keleahan yang patut kau perbaiki...

Aku tengok pemain yang kau pilih handal handal belaka...
Semua ada skill...

Tapi sepanjang pemerhatian aku...
Aku tengok penyerang macam malas sikit...
Safee boleh dikira berapa kali jea pegang bola...
Nak kejar bola pun macam lembab jea...

Lepas tu aku tengok pemain tengah pun macam hilang contact dengan penyerang...
Badrul Baktiar pun macam tak serasi jea...

Kau tengok dekat stadium tu...
Penuh...

Dulu kau complaint tak ada sokongan rakyat...
Sekarang ni aku tengok peminat bola mula turun ke stadium untuk menyokong...
Gila gila punya menyokong...

Tadi pun gol aku rasa tak sengaja punya gol...

Macam ni la...

Aku ada satu taktikal yang mungkin kau boleh gunakan...
Apa kata kau kurangkan pemain penyerang dan masukkan Asshari...
Pemain tengah menyerang...

Dah la...

Aku nak tengok perubahan dalam masa ke dua ni...
Harap2 ada perubahan la...

Sekian... Dari seorang yang kaki bangku.

NotaKarut: Aku ramal menang 3-1...

Macam Macham Machin...

Menulis yang manis atau busuk untuk dibaca orang...
Ataupun menulis mengikut apa yang terlintas di kepala tanpa memikirkan orang baca atau tidak...

Mana satu pilihan kamu?

NotaKarut: Ikut tanpa periksa atau periksa dulu baru ikut...

.

.

2011/06/28

Bila Tukang Karut Malas Mengarut...

Bukansenangnaksenangbukansusahjugakalaunaksusahadaorangsukamenonjolkandiriadaorangpemalukalaubolemukatunakletakdalammangkuktandaskenapaakutulismacamnisajasukasukanaktengoksiapayangbetulbetulrajinmembacadanmemahamimaksudtersiratsetiapkarutanakutukotkotlaadayangrajinmenyingkapsemuaaksudtersiratkenapakepalasudahberpusingpusingkeataupunakumungkinterlebihminumnescafedankurangtidurataumungkinsebabmeeeatingthonthariiniadakeorangyangrajinbetulbacaniakusangatmusyikilbilaorangkataakupopularhakhakhaktergelakbesarakusambilgulinggulingkerianganhikhikhikterasasangatbestbetulperasaanmacaniehkorangfahamtakike?

2011/06/27

Toink Toink Toink...

Serba serbi tak kena hari ni...
Dua tiga orang ofis datang bulan hari ni...

Mood tercampak pun ke laut...
Ke tengah tidak... Ke tepian pantai pun tidak...

Toink toink toink...
Melompat lompat tinggi tinggi...
Sampai cucur atap...
Apa ada dalam baju?
Sehelai spek hantu kopek...


Dah la... Aku nak buat kerja ni...
Mata dah pun makin berat...

Nak kena bancuh Nescafe ni...
Ada sesiapa yang sudi nak teman???

NotaKarut: Jangan nak tiru macam aku... kerja hanya di pejabat... Dari pukul 8 pagi hingga 5 petang... Kerja tinggal di pintu pejabat bila nak balik ke rumah... Bukan di bawa balik ke rumah... tapiapaadahal... Orang bujang... Siapa pun tak marah... Macam tu jugak asa nak pergi kerja, halrumahditinggalkandipinturumahsebaiksahajamelangkahkeluardarirumahuntukkepejabat...

2011/06/26

Mari belajar....

nan merah iyo lah sago
nan kuriak iyo lah kundi
nan indah iyo lah baso
nan elok iyo lah budi

Tinggi rumah dek pondasi,
Pondasi kukuoh nan kadi cari,
Tinggi urang ndak ka waden cari,
Tapi tinggi budi nan kadi nanti…

Cubadak tumbuah sabatang,
tumbuah luruih dakek parigi,
Nan rancak dilihat urang,
budi halus mamikek hati.

Ganjia bana si manggih kini
Alun digampo alah ratak
Ganjia parangai nak gadih kini
Alun disapo alah galak…

Upiek rambahlah paku,
nak tarang jalan kaparak.
Upiek ubahlah laku,
nak sayang urang ka-awak.

NotaKarut: siapa boleh jawab pantun ni dalam bahasa minang, aku nak bagi hadiah... percutian 3 hari 2 malam di rumah mak sendiri...

2011/06/24

mogok

Otak kata penat... Nak mogok katanya...
Kaki pun kata lesu... Nak mogok jua katanya juga...
Tangan... Tangan pun kata letih... Pun nak mogok jua... Tak pe... Tak pe... Korang memang berhak nak mogok...


Tapi yang satu ni...
Kalau mogok tak best langsung...
Langsung tak memberi kenikmatan...

PERUT...

Notakarut: ni dalam ERL nak balik kl sentral... Nak ke jamban... Tapi malu... Bukan apa... Kan dalam train ni... Rasa tak best lak... Dah la goyang goyang... Tak terasa kenikmatan nak membuang.... Hik hik hik... Padahal Takut terkeluar bunyi yang best sangat... Xpun bunyi tersepit... Xpun kang terkeluar lak bau bauan yang harum semerbak hasil penapaian lobster....

Kepit... Kepit... Jangan tak kepit... Lagi 28 minit je lagi....
Published with Blogger-droid v1.6.8

Nyut Nyut Rasanya...

Kaki kebas...
Badan rasa berat...
Kepala ada banyak bintang berpusing pusing...
Terasa nak petik satu bawak balik untuk dijadiakn hantaran jea...
Lantai dipijak terasa tak rata...

Owh... Penangan lobster...

Bisa membuatkan aku kurang waras lagi...


Agrrrhhh... kena pergi site lagi ni... Malasnya rasa...
Kepala rasa nyut nyut berdenyut jea...
Rasa nak tidur je kat hotel ni...

NotaKarut: En Bos... Boleh pergi sendiri ke tak site tu sendiri? hamba rasa... Hamba rasa... Hamba tak rasa apa apa la...

P/S: ada sesiapa nak kirim mutiara? meh duit sekepuk...

2011/06/23

Kurang waras...

Sel sel otak dah terputus...
Dah hantar mini doraemon masuk jauh ke dalam otak...
Untuk baiki wayar2 yang dah terputus...






Notakarut: kepala terasa sangat berat... Mungkin darah tinggi mai balik dah... mana tak nya... dua hari berturut turut melantak seafood... pening2 macam ni susah nak tidur ni... nak cari lembu la... nak cari lembu... nak cari lembu... Memang kurang waras dah ni... Mungkin kot ada orang yang tak nak maafkan aku... Ni nak kena pindah tanjung rambutan ke apa ni????

2011/06/22

Lembu Yang Seksi...

10.30 pm... Baru je balik bilik hotel ni...
Tadi bosan2 kat bilik tak tau nak buat apa...
Saja merajinkan diri melepak di lobby hotel membuang masa yang sangat berharga...
Satu pembaziran masa telah pun berlaku secara sedar...

Tertarik dengan band girl yang menyanyi secara live di restoren hotel...
Dengan penuh keseksian...
Menari dengan penuh keghairahan...
Zruuuppp... Teguk air liur...
Lebih kurang macam ni la...


Tapi aku pelik...
2 buah lagu jea aku layan...

Lepas tu mata aku lebih tertarik kepada tv...
Melihat kegagahan lelaki menunggang dan mengawal lembu lembu liar...
Tak berkelip kelip mata...

Lagu makin rakcak... Gadis seksi menari makin liuk lintuk menggoda...
Tak peduli... Mata terus di tv...


NotaKarut: owh... apa kena aku ni... lebih tertarik dengan lembu lak ni...

1st Time Ni...

Alang alang mandi, biar sampai basah...
Biarkan alang je yang mandi, yang along, angah achik, atam semua jangan mandi...
Alang alang menyeluk pekasam bair sampai ke pangkal lengan...
Biarkan alang jea yang buat... Biar tangan dia je yang busuk bau pekasam... Hik hik hik...

Tukang karut kata "alang alang kantoi, biar semua kantoi..."
Hik hik hik...

1st time???
Apa yang 1 st time la k ni...

Nak review blog orang...
Konon konon la nak promosi...

giraffe.

Err... Nak mula tang mana ha?
Ala... Korang pergi jenguk dulu la...
Lepas tu komen kat sini...
Mana yang komen yang elok dan baik2 kita buang...
Mana komen yang tak sedap dibaca kita simpan dan siar untuk perbaiki lagi...

NotaKarut: Jenguk2 la yea... Aku dalam belon masa ni... Autopublish la cam biasa... Nak melawat kuching aku yang tengah sakit nak mengawan... Eh... sakit nak bersalin... Adoi... susah tul la maa tak waras ni...

Demam Kura Kura...

Assalamualaikum...
Kabare? Waras...

Aku kurang waras hari ni...
Kepala sedikit berat bila bangun pagi tadi...
Kaki terasa sejuk... Kepala rasa panas... Badan rasa suam suam kuku jea... Perut lak rasa sebu je... banyak angin kot ni...
Hik hik hik... Cam ne aku tau...
Ntah... main agak2 jea... Rull of thumb atau dalam bahasa melayunya rullofhentam...

Terasa nak pergi servis badan la...
Apa... Korang ingat kereta je ke kena servis...
Badan pun kena jugak la...
Nak pakai lama tau...

Meh ikut aku menyerviskan badan...

Mula2 rengganng kan leher dulu...
Sebelum tu cabut dulu kepala... Senang sikit nak buat kerja2 ni nanti...
Tolak... Eh... Tarik leher sampai panjang...
Lebih afdal kalau panjang macam leher burung unta...
Ok... Cukup2...
Kang ada pulok yang mati kang...

hahaha...
Siapa suruh baca...
Kan aku dah cakap...
Aku kurang waras hari ni...
Hik hik hik...

NotaKarut: haihhh... Masuk pejabat kejab je ni... Jab lagi nak terbang mencari Kuching yang hilang di kota kinabalu... Malas betul la... Asyik ke Sabah Sarawak jea... Bosan tul... kalau pergi bali nak la jugak... Hongkong ke... Thailand ke... Tak ada yang teka betul semalam... So... tak ada hadiah la dari sana... hik hik hik...

2011/06/21

Sama...

Sama tapi macam tak sama...
Nampak tapi macam tak nampak...
Betul tapi macam tak betul...
Orang di luar cermin sama macam orang di dalam cermin...


NotaKarut: Penyakit lama mai dah...




Kepada budak praktikal... Macam mana la hangpa semua ni pandai sangat... Godek2... Dah terpaksa aku bersopan santun bila nak menaip karutan... Orang kata potong stim betul la... Dah tak terkeluar dah idea nak ngarut ni... Macam berak tak lepas tersedut balik rasanya...

Siapa pandai meneka sini... Ce teka aku nak gi mana sok... Kalau betul aku bagi hadiah buku lima... hik hik hik...

2011/06/20

Mari Berpantun V3...

Membeli papan di tengah pekan
Papan kecil dibuat tangkal
Mengapa umpan ikan tak makan
Adakah kail panjang sejengkal

Apa guna pasang pelita
Jika tidak dengan sumbunya
Apa guna bermain kata
Kalau tidak dengan sungguhnya

Wahai wanita janganlah merajuk
Maafkan aku si tukang karut
Jikalau salah tolonglah tunjuk
Aku rela hai kena carut

Wahai wanita tidakkah kasihan
Aku nak mati bercerai badan
Kalau wanita sekalian tak mahu maafkan
Aku nak pindah Tanjung Rambutan


NotaKarut: hik hik hik... wahai kaum wanita sekalian... maafkan la si tukang karut ni pasal entry yang sebelum ni... entry tu ilham dari emel seorang sahabat...

Persamaan Matematik...

Siapa pandai ILMU HISAP sini...
Siapa???
Sila angkat ibu jari kaki kanan sekarang...
Owh... Pantas dan tuntas... Tang Hisap jea semua ngaku pandai ek...
Ilmu matematik tau?
Tau ke idok?

Boleh tolong aku menghuraikan persamaan matematik di bawah ni tak...
Lama aku duk fikir... Tak jumpa mana hujung pangkalnya...

A) To find a WOMEN u need MONEY & TIME. Therefore
WOMEN = MONEY X TIME

B) TIME is MONEY. So
TIME = MONEY

C) Therefore
WOMEN = MONEY X MONEY
WOMEN = MONEY ²

D) MONEY is the root of all PROBLEMS
MONEY = √PROBLEMS

E) Therefore
WOMEN = (√PROBLEMS)²
WOMEN = PROBLEMS

Notakarut: hik hik hik hik... kepala pusing...

2011/06/19

.........................................................................

"Seorang anak tidak akan tahu betapa susahnya menjadi ayah sehingga dia sendiri menjadi ayah..."

"Kata kata kasih dan sayang ayah tak terucap seorang ayah kerana jiwa ayah itu sendiri yang penuh dengan keegoan, hanya perlakuannya cukup menggambarkan kasih sayang itu, itu pun jika difahami oleh si anak..."



Notakarut: hoho... comey tak anak buah aku ni... masa baru lahir ada masalah sikit... isi perut semua dekat luar... dalam kantung... tapi sekarang dah ok dan sangat lasak... tak macam aku dulu masa kecik2... baik dan sopan malahan mendengar kata... jea... hik hik hik...

2011/06/18

Bila Tak Boleh....

Bila aku dah tak boleh nak mengarut...
Terdiam kaku...
Kepala terasa berpusing pusing...
Berdenyut yut nyut...
Menanti atau terus mencari akal...
Haihhh... Naik lagi la darah aku...



NotaKarut: selamat malam guten nacht good night wa'an...

Sentap ok... Tau Sentap???

Apa la...
Aku pun kadang2 tak faham la dengan orang yang fikir dia aje yang betul dalam dunia ni...
Dia aje yang maksum...
Dia aje yang boleh berkuasa..
Segala galanya dia la...
Macam la dunia ni dia yang punya...


Anonymous said...

Mana hang tau buntut diaorg ade taik? Hang penah tgk ka? Hang jgn dok tuduh2.. Dosa tau.. Bila hang nk mintak maap dgn dorg? Satu lg, yg hang dok puji2 kerajaan ni apa pasai? Baru dorng turunkan seposen hang dah suka, hang tak piqir ker yg seblm ni kerajaan dah naikkn harga minyk berposen2?? Hang jgn mudah terpengaruh sgt dgn politik kerajaan.. Org2 yg mcm ni la yg akn roskkn bangsa sendiri...


Sentap ok... Pertama kali orang kata aku perosak bangsa...
Haktuih la...
Siapa yang berkawan dengan perosak bangsa tu...
Aku ada bukti la... Kalau aku nak keluarkan... dah lama aku keluarkan... cuma malas pasal fikirkan sensitiviti je...
tu... tanah kat perak tu...
yang melayu dapat 99 tahun jea...
Siapa yang bagi?
yang cha ya nun alif tu dapat berapa tahun ko agak2 wahai anon?
Siapa yang bagi???
Pikiaq sendiri la... Konon pemBERSIH sangat...


NotaKarut: tak perlu komen kalau tak faham...

2011/06/17

Pilihan Orang Ramai...

Pelbagai ragam manusia...
Ada yang minat kurus...
Ada yang minat berisi...

Ada yang pandang besar...
Ada yang pandang leper...

Ada yang nilai budi...
Ada yang nilai perkerti...

Ada yang tengok harta...
Ada yang tengok berita... eh... tersilap lak...


Macam macam ragam manusia...


Yang mana kau pilih
Isi atau kulit
Kertas bungkusan yang indah
Coraknya membungkus benda
Tak kira nilainya

Yang mana berharga
Isi atau kulit
Hiasan cantik permainan mata
Budi yang baik santapan jiwa

Ada orang lihat kulit
Ada orang lihat isinya
Kulit dan isi
Memberi erti
Jikalau tahu menilainya

NotaKarut: korang pulok cam ne? pilih kulit atau pilih isi?

Dah Tukar Kerja...

Hik hik hik...
Aku dah bosan jadi engineer...
Hari2 kena fikir... asal bangun jea kena fikir...
Dalam tidur pun kena fikir jugak..
Sampai hutan di atas kepala pun dah makin nipis...
Habis luruh meninggalkan satu daerah kepulauan tak berpenghuni...

Untuk makluman...
Aku dah tukar kerja...
Kerja yang mulia...

Jadi agen pencari jodoh...
Hik hik hik...

NotaKarut: Ada sesiapa yang nak aku jadi agen tak???

Terkena Tulah...

Aku ingatkan Raja Raja Melayu jea yang ada tulah...
Rupanya... Orang biasa pun ada tulah...
Hebat betul la orang tu...
Mungkin betul kot dia pakai pendamping...
Aku lak hanya pakai samping jea...
Itu pun setahun sekali jea pakai...

Semalam duk baik punya kutuk orang...
Ala... Yang pasal Penyakit Baru tu...
Pagi ni... bangun pagi jea dah terkena tulah dah...
Penyakit kepeningan yang teruk telah menjangkiti aku...
Adei...




Notakarut: Kepada insan yang berkenaan... Tak nak ke kenalkan aku dengan Dr. tu... Aku pun nak MC gak akibat penyakit yang berjangkit ni...

2011/06/16

Penyakit Baru...

"Kepeningan tahap paling teruk..."

"Dr. kata mungkin punca puncanya sebab tak kahwin lagi..."

"Mungkin air dah sampai hujung kepala dah..."

"Itu Dr. yang cakap... Bagi MC 2 hari..."

"Bagus betul Dr. sekarang ni..."




Notakarut: Bukan aku yang sakit tau...

2011/06/15

Berita Baik...

Berita baik...Mari kita menwar warkannnya...
Mari kita bersuka ria...
Satu keputusan yang sangat BIJAK...

Ada sesiapa tengok berita tadi ke tak?
Tak ada???
Ermmm... Apa la korang ni...
Langsung tak nak ambil tahu...
Baik duduk dalam hutan berkawan dengan monyet kalau tak nak ambil tahu pasal dunia luar...
Hidup khayal dalam kepopompong alam sendiri..

Berita baik...
Kerajaan mengurangkan harga minyak RON97 sebanyak 10sen kepada RM2.80...

Tang mana yang baik???
Ha... Ni tukang karut nak habaq mai...
Mai rapat rapat...

Mana mana peniaga atau peruncit atau pemain industri yang sebelum ini menaikkan harga barangan atau perkhidmatan...
Diminta anda semua turunkan jugak harga barangan berdasarkan harga minyak sekarang...
Kalau sebelum ini, anda anda dan anda menggunakan alasan minyak naik untuk menaikkan harga barang...
Sila gunakan alasan yang sama juga untuk menurunkan harga barangan anda!!!
Berkuatkuasa serta merta seabagaimana masa harga minyak naik...

Oooowwwhhh... kalau rugi jea rakyat tanggung...
Rugi jea rakyat tanggung... Rakyat kongsi...
Asal rugi jea... Rakyat... Rakyat...
Tang untung hang nak kebas kenyang mati kekenyangan sorang sorang!!!
Pandai la hangpa pusig putar alam...
Tang untung tak nak pulok kongsi...

Notakarut: Jom... Mana orang yang merancang perhimpuanan haram? dari hangpa duk menjerit tak tentu pasai... mai tolong rakyat marhain ni... Ada gak pekdah dari hang pi jerit pasal bersih padahal buntut hangpa sendiri pun berselipat dengan taik!!!

Update: Ok... ada orang dah tak puashati... aku perbetulkan kenyataan tu... Ibarat ayam jantan, hebat berkokok, tapi terlupa ekornya terkena tahi...

Kotoq sangat kot sampai boleh menang 4negeri dan mengurangkan majoriti 2/3 dewan rakyat... memang patut dibersihkan...

Cantik... Tertarik... Kau memang daboommmm!!!

Ayat klise wanita atau persepsi gadis mengenai kurus...

"ai tengah diet... Baju kebaya ai dah muat dah..."

"ai terpaksa makan sikit jea... ai jaga makan... takut punggung jadi besar... lagi pun peha ai kan macam robocop..."

"ai terpaksa jaga makan... tak mau makan makanan berminyak... nanti ai jadi gemuk... nanti tak ada orang nak dekat ai..."

"ai nak kurus... Kalau kurus ai cantik..."



NotaKarut: Betulkan aku kalau aku salah... Betul ke kurus itu cantik? Kalau dah kurus sangat, sampai dah tak boleh nak bezakan tiang telefon dengan empunya badan... cantik ke? atau kalau nak bezakan papain lapis dengan "tutttt"... lebih kurang jea...

2011/06/14

Cerita Bergambar...












NotaKarut: Aku nak mogok hari ni... Malas nak menulis sesuatu sebab malas nak mengarut dan buat kepala orang lain berputar berpusing kepeningan... Tengok... Aku dah kata dah... Walaupun beberapa patah perkataan jea dah mengarut dah...

Ce teka siapa pelajar praktikal aku... Kalau betul, aku bagi hadiah... Pelempang sedozen...

2011/06/13

Honey... Sayangku...

Assalamualaikum...
Salam sejahtera wahai pemblogger tegar sekalian...
Amacam? Ada baik ke hari ni?
Harap harap tak ada la yang tertukar hari lagi...
Jangan jadi macam aku...
Aku ingat hari ni hari ahad lagi...
Waktu untuk berlibur bersenang lenang sahaja...

Apa isu panas hari ni?
Jom garu dagu sambil berfikir sama sama...
Tak ada yang panas???
Kita buat buat panas sudah...

Siapa ada baca utusan hari ni sila angkat lengan tinggi tinggi...
Alang alang menyeluk perkasam, biar sampai ke pangkal lengan...
Biarkan alang sahaja yang menyeluk perkasam tersebut, along, angah dan adik beradik lain jangan nak menyibuk...
Biarkan... Biarkan... Biarkan... Lengan siapa yang lebih tinggi?
Opsss... terlebih sudah...

BENARKAH sebahagian besar wanita muda di Malaysia kini tidak lagi kisah seandainya ditakdirkan hidup bermadu?

Berdasarkan kajian soal selidik yang dijalankan terhadap 400 responden berusia 18 tahun ke atas baru-baru ini, ramai di antara mereka bersetuju mengizinkan suami berkahwin lain.

Tanggapan ini diperkuatkan lagi menerusi rekod Jabatan Kehakiman Syariah Malaysia yang mencatatkan sehingga April ini sahaja, sebanyak 286 kes poligami dilaporkan telah didaftarkan.

Daripada jumlah itu pula, 222 permohonan poligami diluluskan atas perintah mahkamah.


Nak tahu lebih lanjut sila la merajinkan diri menjenguk Utusan di sini...

Itu utusan punya soalselidik...

Ini tukang karut punya selidik...

1- adakah anda sebagai seorang wanita, rela berkongsi baju sesama adik beradik atau rakan terdekat?
2- adakah anda sebagai seorang gadis, rela berkongsi makanan sesama kawan tak kesah la sama ada kawan lelaki atau perempuan?
3- adakah anda, sebagai seorang yag feminin, rela berkongsi kereta... Bukan setakat berkongsi jea... kongsi bayar... kongsi tuang minyak... kongsikonglongkong...
4- soalan CEPUKCEMAS... Adakah anda rela berHONEY?

NotaKarut: Lelaki... Anda ada niat tak nak pasang dua, tiga atau empat?
Perempuan... Buah fikiran anda sangat diperlukan...
Kerana ada yang berkata kata, LELAKI YANG BAIK BAIK TELAH DICULIK ORANG...

2011/06/12

Pandangan Kabur...

Penat... Badan penat sangat ni...
Seharian bersukan mengerah keringat...
Walaupun sukan yang dipertandingkan tak la mencabar sangat...
Kotak suara pun tengah meragam pasal banyak menjerit memberi sokongan padu...

Eh... Aku nak bagi tau ni...
Aku menang ooooo...
Dapat 2 hadiah gitu...
Hoho... Kira alasan dalan entry sebelum ini tak boleh pakai la...

ok... tu je...
Otak dah jem...





Notakarut: Pada pandagan korang yang bijaksanasini yang tak kabur dan jelas wahai korang yang budiman dan baik hati serta kacak cantik bergaya... Apa pandangan korang tentang blog ni... Terutama isi nya...
Adakah pandangan macam cik Piah Becok ni? sinis/jujur/realistik...
Masing masing ada pandangan tersendiri kan... untuk perbaiki diri aku dan isi blog untuk masa hadapan... lagi bagus kalau jujur walaupun itu satu kutukan... aku terima seadanya...



Pagi Ahad Yang Menyergaskan....

Assalamualaikum...
Salam sejahtera...
Salam hujung minggu...


7.30 am -6.00pm...
Pertarungan yang terhebat di seantero dunia...
Hahaha... Konon konon la terhebat...

Ada sukan antara unit...
Ada bola tampar... Bola yang ditampar... Bukan mak janda yang mengaco laki orang yang kena tampar tau...
Ada ping pong... harus la... harus la aku tak main... Pasal aku memang tak reti... Lagi pun meja pingpong kan kecik jea... pemegang mendaalah tu pun kecik jea... tu yang selalu ter"miss" pukul bola tu...
Ada dart dan karom...

Kalah sukan Malaysia kan....

NotaKarut: doakan la agar tak ada yang cedera... Dan doakan aku menang... Konon la... Muhahhahha...

2011/06/10

Cool Yang Bodoh...

Assalamualaikum...
Salam sejahtera...
Sihat semua? Ye...
Kalau sihat mari kita memanjatkan kesyukuran kepada Allah kerana dilimpahi nikmat kesihatan...

Sebelum aku mula nak mengarut memancung dan terus melencong...
Aku nak mintak maaf dulu kot kot la ada yang akan terasa...
Mana la tau kan...
Manusia ni lain sikit...
Mulut kata lain, di hati siapa yang tahu kan...

Siapa perokok tegar di sini???
Sila angkat kening belah kanan tinggi tinggi...

Eh... Aku tak suruh korang berhenti pun...
Jangan risau... Hak masing masing kalau nak mati cepat dan menghadapi pelbagai penyakit...
Ikut suka hati perut korang la nak hisap berapa katon rokok pun sehari...
Kalau nak lagi nikmat, sekai hisap tu, hisap la sekali 20 batang terus...
Lagi banyak asap lebih nikmat kan kan kan...

Dah... Aku takkan nak campur urusan korang... Lantak kome la..
Lagi pun duit kome... Bukan duit teman pun...
Bako ler seberapa banyak yang kome nak bako pun...

Yang aku marah sangat ni...
Yang hang hisap rokok tu hembus hembus dekat orang...
Awat??? hang ingat hang cool ka?
Hang tak tau, penghidu asap rokok kedua tu lagi bahaya daripada penghisap rokok...
Hang nak pi mati cepat... Hang pi la sorang sorang...
Yang duk hembus dekat orang tu apekehei nye yop!

Hang ingat cool ka buat lagu tu?
Hang tak tau yang hang tu lagi bodoh dari lembu tahap piang...
Hang ingat macho tahap gaban ka???
Haktuih la!!!

LAIN KALI KALAU HISAP ROKOK TU, TELAN ASAP TU...
JANGAN NAK HEMBUS HEMBUS... SAYANG OOO... MAHAL TU...
SEKALI BAKAR JEA DAH LIMAPOHSEN DAH...

Orang lain ada hak tak nak hisap rokok so hormati la hak orang yang tak nak hisap rokok tu...
Sebagaimana orang yang tak merokok hormati hak kau tu....

NotaKarut: Kalau sehari 2 kotak Dunhill yang bersamaan RM20.00 sehari sanggup dibakar...
Agak agak la kan ikut percaturan aku yang bodoh lagi hina ini...
Berapa sebulan yea yang sanggup dibakar perokok ni?
Apa? Lmbat kira... Tak pe... Aku sangat memahami... RM600 sebulan...
Hoho... Dapat Persona sebijik ooo... tak pun kalau buat sedekah dekat anak yatim...
Agak2 berapakah manfaat dan pahala yang boleh dapat yea..
Ehhh!!! Tak pe... Hisap la... Untuk pengetahuan korang...
Perokok ni antara penyumbang CUKAI KERAjaan yang terbesar tau...
Hisap la banyak banyak biar aku boleh dapat bonus banyak tahun ni...

Telur Busuk...

Habis... Habis la...
Sambil berlari bogel tarik tarik rambut...
Habis la... Hancur...

Telur aku dah pecah...
Eh... Pembetulan... telur tembelang dah pecah...
Macam mana nak tutup ni?
Mau sekapal bau busuk nanti...

Bangkai gajah yang kecil itu mana boleh nak ditutup dengan nyiru yang sebesar itu...
Tau menatang apa nyiru tu? Tak tau???
Ermmm... Apa la korang ni...
Tak tradisi betul la... Teruk betul! Namanya jea melayu...

Yang sebenarnya kan kan kan...
Sebenarnya.......... Aku pun tak tau...
Muahaha...

Ada orang dah kantoi dalam bilik 404...
Tau bilik 404 tu???
Tak tau... Ok kali ni aku bagi tau...
Bilik yang macam sarang arnab yang sangat nam jahanam tapi sangat sesuai dijadiakn tempat untuk melampiaskan nafsu makan jika ada makan makan dibuat dan tempat bergosip yang paling hangat...

Bilik 404 yang dihuni oleh 3 pekerja yang sangat gigih... Yang diketuai oleh Mr. Jepun... Dan selalu ditemani Fida yang selalu jea menyibuk bergosip jugak sekaligus menolong untuk menghabiskan apa apa jea makanan yang ada...

Eh???
Apa aku nak cerita tadi yang sebenarnya ek???
Aduhai... Aku rasa aku kena makan spirulina dan kismis banyak banyak la...
Penyakit lupa dah ni dah makin teruk sangat dah...

Macam petang tadi aku lupa mana aku tambat kuda putih aku tu...
Melilau serata alam aku cari... Dah nak nangis dah...
Ingatkan si kuda aku tu dicabuli dan dilarikan orang...
Last last ingat letak dekat belakang pejabat jea...

Ok la... Tu jea... Aku lupa la... Nanti kalau aku ingat aku tulis la balik...

NotaKarut: ermmmm... kepada budak praktikal yang baca blog ni... sila diam diam yea... kamu kamu dan kamu telah mengantoikan aku dan membuatkan telur busuk aku... eh... telur tembelang terpecah dan terbau merata alam...

Mr Jepun... Rahsiamu selamat didalam kocek ni... Isnin depan sila belanja makan McD yea... Sebagai habuan untu menutup mulut...

2011/06/09

Maju Setapak Ke Belakang...

Assalamualaikum...
Salam sejahtera wahai penduduk penduduk blog yang dirahmati...

Entry sebelum ni aku bercerita tentang cita cita besar nak mengubah diri...
Bersama dalam arus kemodenan dan mencapai wawasan 2020... (ada tokoh nak jadi ahli politik tak? hik hik hik..)
Mengubah rupa paras blog yang ntahapaapantah ni...
Cubaan untuk mengubah template...
Cubaan untuk merekabentuk kepala (header) sendiri...

Tapi hampa...
Rupanya aku belum boleh nak maju lagi...
Malahan aku telah mengambil satu langkah ke belakang dengan menggembalikan rupa paras lama...
2jam yang sia sia...
Dah jadi carca marba...

Tapi aku rasa satu kemajuan...
Dapat centre kan kepala aku tu... hoho...

Dah la... Kepala aku pun dah berputar putar dah ni...
Ingat nak bermain dengan warna... Rupanya warna yang mempermainkan aku!

NotaKarut: Kira ok la ni kan... Malas la nak majukan diri lagi... sila gelak... gelak kuat kuat ek...

Mari Maju Kehadapan...

Assalamualaikum...
Salam sejahtera...
Salam hari Khamis...
Dan salam bersalaman la diantara kamu...

Sebelum lakukan apa apa perkerjaan pun hari ni...
Mari kita melakukan sedikit senaman...
Senaman yang boleh mententeramkan dan menenangkan jiwa sekaligus menaikkan semangat untuk berkerja dan belajar...

Ayuh tawan tawan...
Naikkan kening sebelah kanan setinggi 2 inci... Tahan... 1 saat, 5 saat... Lepas...
Nganga mulut lebaq lebaq macam badaq air...
Ha!!!... Buat buat... Jangan tak buat...
Nanti susah nak senyum nanti...
Dah? Ok yang terakhir...
Sebagai nak melancarkan pengaliran darah dalam badan...
Sila bagi tumpuan...
Sila hentak kepala di mana mana dinding yang keras yang berdekatan...
Kalau boleh sampai berdarah... Baru la pengaliran darah menjadi lancar...

Mari Maju Kehadapan...

Selepas mendapat komen komen yang membina semalam...
Kebanyakkan nya komen pasal kepala (header) aku...
Aku tau kepala aku tak berapa nak centre... Dan aku tau kepala aku tak menarik...
Hoho... Tengok pipi la kan... Kan cabi... Eh??? Ada orang tanya ke?

Aku bukannya tak nak buat kepala yang menarik...
Tapi kan... Yang sebenarnya kan kan kan... Aku ni jenis batang kayu keras...
Bakat kreatif tu tak berapa nak ada...
Lukis orang lidi pun rupa lidi dah... Tak nampak pun rupa orangnya...

Nak mintak tolong boleh kepada insan insan yang baik hati hensome kacak bergaya atau yang baik hati cun cantik menawan... yang kreatif... yang pandai nak buat header...
Tolong buatkan aku satu kepala boleh???

Huhu... malu malu harimau ni... Nak maju pun mintak tolong orang...
Macam mana la nak capai wawasan 2020...

NotaKarut: Nak caj aku pun tak pe... Bagi tau je berapa...

2011/06/08

Sejuk Mata...

Assalamualaikum...
Salam sejahtera...

Mencurah curah pulok idea hari ni...
sampai 3 entry dah tulis dah dalam masa sepagi...
Pagi??? yeaa... aku menulis waktu pagi... dan autopublish... pasal idea aku banyak datang belah pagi...

Aku nak tanya pendapat lagi ni...
Hari ni asyik tanya pendapat orang jea...
Jangan la nak caj aku pulok ek...
Kang ada pulok yang hantar bil dekat aku kang pasal bagi pendapat jea...

Aku tengah fikir nak ubahsuai (renovate) blog aku ni...
Rasa rasanya la kan...
Tema apa yang palig sesuai ek???
Warna yang serabut ke?
Template yang simple ke? yang serabut ke?
Susun atur gadjet sedia ada yang pada korang tak perlu atau tak betul kedudukannya...

Apa apa jea pasal blog ni yang korang tak berkenan...
Pasal isi karangan budak darjah 2 ke... Apa apa jea la...
Takkan nak macam ni jea kan...
Tak maju kehadapan mencapai wawasan 2020 la...

NotaKarut: jujur pun tak apa... aku terima seadanya...

Berani...

Berani... Apa itu berani?
Ada sesiapa nak jawab sebelum aku mengarut?
Sila angkat jari kaki tengah tengah belah kanan sekarang...

Tak ada... Maknanya???
Tak ada maknanya...

Ada orang berani letak kisah cinatan cintun mereka di dalam dunia maya ni...
Ada orang berani letak kisah dalam kain meraka di dalam dunia siber yang kejam ni...
Sampai mengaku tak ada dara lagi dah... Choiii... diam diam sudah...
baik kau bukak kain jea tunjuk dekat semua orang... Tu pun kalau kau pakai kain la...

Ada orang berani mengutuk seseorang...
Ada orang berani mengutuk kerajaan... Itu kadang2 aku pun buat...
Ada orang berani berani dan berani macam macam dam macam2...

Pada pendapat korang yang bijaksanasini...
Tahap berani korang untuk menulis isu sensitif sampai tahap apa?

a- Tahap dewa~~ berani kerana benar... Menulis apa sahaja isu sensitif... tak kira la benar ke salah...

b- Tahap bawah sikit dewa ~~ Menulis isu senistif... Tapi... Berlapik... Tak tuju sepenuhnya...

c-... pendapat korang? Aku tau pendapatan korang melebihi pendapatan makcikcleaner tempat aku... so... sila bagi pendapat yang berkualiti hasil keluaran BERNAS...

NotaKarut: Ada benda sensitif yang aku nak tulis... tapi tak berani... Abis tu cam ne?

Lam Alif Mim Ba Alif Ta...

Assalamualaikum...
Salam sejahtera...
Mulakan hari ini dengan senyuman...
Bagi mereka yang tengah berkerja tu...
Kerja la rajin rajin...
Jangan nak mengulo...
Jangan jadi seperti anjing dan tuannya...

Hari ni aku Offday...
Ada urusan maharani yang perlu diselesaikan...

Lam Alif Mim Ba Alif Ta...
Apa tu? Kalau aku salah eja... Sila betulkan...
Al maklum la... Sekolah agama dulu selalu ponteng lari dalam hutan...
Nasib baik dah besar tak jadi orang utan...

Ok... Mengarut dah...
Kembali kepada titik...
Dulu aku dah tulis dah pasal ni...
Di sini kalau nak baca la...
kalau tak nak, nak buat cam ne... bukan senang nak paksa paksa orang ni...

Kalau nak jumpa pukul 9 pagi...
Jangan kata pukul 9... Tapi kata nak jumpa pukul 8 pagi...
Itu pun kadang2 terlajak jugak sampai pukul 9.30 pagi...
Owh... lupa... Dia mangsa keadaan... Pinjam sat yea Fida...

Dah... Dah... Bukan itu nak dicerita...
Hari ahad lepas... Hajat di hati nak pergi temankan cik tunang ke kenduri kahwin kawan sekolahnya...
Dia buat malam... Di Seri Menanti Resort...
Majlis katanya mula jam 8 malam hingga pukul 12...

Kalau dah bersiap pun jam 8 malam...
Agak2 korang sampai pukul berapa kat kenduri tu ek?
Hoho... Tak pe... Aku jawab... Pukul 10.30 malam...
Tapi apa ada hal... Majlis kan sampai pukul 12 malam katanya...

Huh!!! Kalau dah namanya buat malam... Tak ada nya orang gila nak serve kita pukul 12...
Paling2 pun pukul 9.30 tu dah licin dah... Tu kata aku...
Dah la hari tu 4 Majlis kenduri pergi... Jalan pun jem bergerak macam semut...

Sampai2 jea... tengok tetamu ramai lagi...
Lega katanya... Ramai lagi... Maknanya majlis ada lagi... Nak PERLI aku la tu...

Masuk dalam jea dewan jea...
Tengok semua dah clear dah...
Licin... Mek kiciwa... Kiciwa sangat...

DAH TU... AKU PUN BALAS BALIK LA...
HA... PE LAGI... TU BANYAK PINGGAN NAK BASUH TU...
SILA SILA... JANGAN MALU MALU...

NotaKarut: huh... Nama jea pergi 4 kenduri... Tapi satu butir nasi minyak pun tak masuk dalam perut ni... balik2 minum air sejuk... mana tak angin satu badan...

Berkerut Memerut...

Assalamualaikum...
Salam sejahtera...

Idea... Mana korang yang bijaksana dan bijaksini dapat idea nak menulis di blog ye?
Ada tu memang idea yang sangat Bernas (jenama beras berkualiti)...
Ada tu, idea yang boleh membuka minda... Idea yang tak pernah dibuat orang...
Macam yang pernah Incik Jepun buat teori zero gravity...
Ada jugak yang dapat idea yang mengarut yang sangat kreatif...
Itu aku la... Hohoho... Siapa lagi nak puji diri sendiri kan...

Jom... Jom jawab survey ni...
Mana la tau kot2 ada yang tengah tak ada idea...
Boleh la cuba cuba try test acu cara cara nak dapatkan idea...

Tempat dan cara mendapatkan yang selalu mendatangkan idea...
Sila pilih satu jea...

a)- Sedang khusyuk membuat urusan peribody di dalam tandas...
Tetibe masa muka tengah berkerut kerut memerah tenaga membuang sisa sisa buangan...
Masa itulah encik idea akan sampai... mencurah curah bak air yang di curah di daun keladi...

b)- Sedang asyik lena dibuai mimpi...
Bukan dibuai Intan... Itu cerita lain...
Nanti jadi kes lain pukok...
Ada orang masa tengah tidur ni la dia dapat ilham...
Asal bangun tidur jea, perkara pertama yang di buat ialah terus mencoretkan idea...

c)- Masa tengah sibuk berkerja...
Masa tengah ramai yang datang mencari...
Masa kerja yang menimbum macam gunung...
Masa ni la idea datang... Ada yang bijaksini, menulis draf dulu...
Sama ada di dalam note atau yang lebih canggih menulis dulu dalam henpon murah dan mahal masing2...
Ada yang malas... Simpan dalam otak... Konon ingtan tu kuat la...
Padahal sampai lusa, idea tu hilang sendiri...

d)- Jawapan korang??? Jawapan sediri... Aku malas nak fikir...
Tak kesah la walaupun mengarut...
Sebab aku pun sebenarnya tengah tak ada idea ni...
Di mana biasanya korang dapat idea...
Atau di masa bila korang dapat idea???

NotaKarut: Mood mamai... Hari ni hari apa ek? adei... kenapalah dengan aku ni...
Dua tiga empat menjak ni asyik tak ingat hari jea... asyik tersasar jauh...
*** Apa ada kena mengena tajuk dengan isi entry ni? Tak ada...
Ikut suka aku la nak letak tajuk apa pun...
Pasal aku tengah ada masalah dalaman...
Mungkin akibat rojak mak bee buatan orang...

2011/06/07

Langgar Perintah...

Semalam... Incik Bos bagi arahan jangan lagi keluar site...
Hati sudah berbunga bunga keriangan...
Pasal boleh bersenang lenang di pejabat...

Tapi pagi2 lagi dah tengok surat atas meja...
Siap dengan minitnya...
"sila siasat dan lapor..."

Adei... Perlu ingkar arahan pertama atau menurut perintah ni?

Notakarut: Sangat terkeliru...

2011/06/06

Saya Yang Menurut Perintah...

Encik Bos: "Kamu... Kamu jangan pergi keluar site lagi selagi laporan bergambar ni tak siap...
Selagi tak siap jangan keluar kecuali dengan arahan saya..."

Baik Encik Bos...
Hoho...
Saya yang menurut perintah...
Tak keluar sampai hujung tahun ni pun saya tak kisah...
Pasal saya nak memerap dalam aircond supaya kulit saya akan menjadi cerah semula...
Hoho... Tunang saya dah komplen kata saya dah kena hitam kena bakar asyik kerja di bawah matahari jea...

Yahooo.... Boleh duduk ofis... Selamat duit aku... Boleh simpan untuk kahwin...

NotaKarut: Kalau hari hari mandi susu, agak agak kulit yang hitam legam boleh jadi putih tak ek???

Mari Mari Dengar Ini Cerita...

Assalamualaikum...
Salam Sejahtera...
Salam petang Isnin...
(sangat berterima kasih kepada jat pasal menegur aku hari ni adalah hari isnin... kenapa ntah aku tulis hari sebagai hari jumaat... owh... apakah yang ada dalam otak aku sekarang ni...)

Yang jauh tu mai rapat rapatkan saf...
Yang dekat tu himpit himpit bagi ruang orang yang jauh...
Mai dengar ini cerita...

Aku kan kan kan...
Ada cerita menarik nak cerita ni...
Nak tau tak???

Aku kan kan kan...
Ala... Eh... Tak pe la... Lain kali la aku cerita...


NotaKarut: Sakit hati tak kalau korang terkena macam ni... Muka dah excited sangat nak dengar cerita.... Alih alih, si pencerita tak cerita pun! Sangat sakit hati...

Kenapa Ek???

Kenapa tiga empat orang yang aku jumpa hari ni...
Mesti akan check zip seluar masing masing...
Owh... Adakah zip seluar aku???


Notakarut: Tak ada... Mood bz...

Banyak makna...

Goeienag / Nag, Natën e mirë,
Güet' Nàcht, تصبح على خير, وأنت من أهله
, শুভরাত্রি।,
Laku noć,
Noz vat,
Лека нощ,
Буьйса дика хуьлда хьан
早抖,
晚安,
Laku noć,
God nat,
Goedenacht,
good night, Night night, Nighty Night,
Good night, sleep tight, hope the bedbugs don't bite!,
Bonan nokton,
Guten Nacht,
Selamat malam,..


NotaKarut: Apa pun bahasanya... maknanya tetap satu... selamat berehat dan selamat malam... Semoga mendapat rehat yag cukup supaya bertenaga esok hari jika masih hidup... InsyaAllah...

2011/06/05

Hujan... Roti... Banjir...

Salam hujung minggu...
Buat apa di hari cuti ni?
Ada orang yang mengukur jalanraya memenuhi jemputan "orang mengawan"...
Ada orang yang mengukur mall2 di bandar2 utama...
Ada orang yang mahu menonton wayang... tengok wayang jea... jangan buat wayang mengukur kuih pau pulak yea...

Menjadi rutin hujung minggu dimulakan dengan bersarapan di kedai yang biasa...
Kedai bawah kanopi di tepi jalan...
Sambil menikmati pemandangan pagi hujung minggu melihat anak2 dara yang baru bangun pagi pergi ke pasar tani dengan baju tidur... Zruuuppp... huhu... Pemandangan yang indah... haha...

Abe... Macam biaso... Roti tolo banjir... Nescafe tarik se...

Ok... Siap!

Berasap asap roti banjir yang dihidangkan...
Sambil menikmati kesedapan nescafe gara2 mengantuk tidur lewat semalam...
Tiba tiba...

Setitis... Demi setitis... Menjadi banyak titis... Menjadi lebat dengan tiba tiba...
Hujan turun dengan lebatnya...

Ahhh... Potong stim betul la...
Tempias sana sini... Kanopi 10 x 40 kaki tak dapat mengelakkan tempias dari masuk ke ruangan makan...

Roti telur banjir tadi kini betul2 banjir...
Banjir dengan air hujan...
Putus selera makan...

NotaKarut: Hujan pagi di Kuala Lumpur... Suasana menjadi sejuk... Mata pun semakin berat... zzzzzzzZZZZZzzzzzzz...............

Serba Salah...

Assalamualaikum ... salam sejahtera... salam satu malaysia... salam satu melayu... satu jea melayu... yang lain orang lain punya...

Pelik dengan sifat perempuan...

Diminta pendapat, dah diberi, ditarik muncung sampai boleh sangkut hanger baju...
Diminta pendapat... Tak diberi pasal tak nak dia merajuk... Merajuk jugak kononnya pasal nak dengar pendapat kita...

Diminta bercakap... Dah cakap banyak... Mula pening kepala... Tarik muka lagi...
Diminta bercakap... sepatah haram pun tak keluar... Pun tarik muka jugak...

Diminta memilih... Dah dipilih... Banyak komplain pulok... Tarik muka lagi...
Diminta untuk memilih... Langsung tak endah... Sila pilih sendiri... Pun merajuk jugak...


Agaknya betul la kot LELAKI yang kerja bidang engineering ni tak romantikadiamor...




NotaKarut: hahahaha... Ramai yang tak faham cerita aku dalam entry sebelum ni... Pergi la pejabat pos... Kerani pejabat pos tu akan hentak2 meja... buat urusan contohnya bayar roadtax... nkerani pos akan hentak meja ( cop tarikh dan mati setem)!

2011/06/04

Soalan yang rasa nak jawab dengan penampar jea V5...

U... Dah lama kita tak gaduh2 manja kan u...
Selama ni kalau i buat lawak, ada jea kena sedebik dekat pipi hartamodal yang cabi ni...
Rindu pulak dekat u...
(sila baca dengan keluar muntah hijau... Sebab bukan cara aku pun cakap macam tu... Hoho...)


U... U boleh tolong i tak u...
U tolong hantarkan tak hadiah untuk contest ntahapaapantah tu tak?
I bukannya malas nak pergi Pejabat POS...
Cuma... Ala...
Boleh la yea u...
U kan rajin...

I bukannya apa...
Tiap kali i pergi Pejabat POS tu...
Mesti kerani pos tu marah dekat i...

Tiap kali i nak berurusan dengan dia...
Mesti dia akan hentak-hentak meja kuat kuat...

Dummmm!!!
Dummmm!!!
Cam tu la bunyinya u...

U... U nak pergi mana tu... Tolong la i...



NotaKarut: Faham? Atau tak sampai? Fikir lagi... Tak dapat jugak? Fikir lagi... Lambat!

Soalan yang rasa nak jawab dengan penampar jea V1,V2,V3 & V4...


2011/06/03

Untuk LELAKI Sahaja...

Assalamualaikum...

Orang yang membaca ni... Sihat ke?
Mesti la sihat kan...
Kalau tak sihat mana larat nak baca blog kan kan...

Pagi tadi ada staff sokongan di sini melapor diri sebagai pegawai professional dan pengurusan...
Kira macam naik pangkat la ni...(Tahniah la... Pasal lepas ni dah boleh pakai title Penolong Pengarah dah...)
Tapi bukan itu yang ingin dikarutkan ini...
Dia cerita kat aku...
Dia yang kata... Aku tak kata...

Dia kata yang lapor diri tadi...
Nisbahnya 50% Perempuan - 50% Lelaki...

Aku pun garu2 dagu yag tak gatal...
Berfikir mencongak masa depan...
Dah sama dah nisbahnya...
Bidang engineering yang lasak ni dah semakin dikuasai oleh perempuan!!!

Wahai LELAKI LELAKI budiman sekalian...
Kemanakah kamu menghilangkan diri...
Malulah jika perkerjaan yang sinonim dengan LELAKI diambil alih oleh perempuan!!!

Cukup cukup la bidang pendidikan yang dikuasai oleh perempuan...
Sehingggakan nisbah sekarang 5 orang guru perempuan bersamaan SEORANG guru LELAKI!!!
Itu pun guru lelaki tu mesti jadi guru dispilin...


Bermakna??? Tak ada maknanya...
Pasal sekarang, maklumat yang aku dapat di universiti sekarang nisbahnya dah terbalik...
Perempuan lebih ramai dari lelaki...
Jika zaman aku dulu, nisbahnya sama... Tapi sekarang, dah terbalik...Dah berat sebelah!!!

Aku tengah berfikir apa nak jadi 10 - 20 tahun akan datang...
Dunia professioanal dan pengurusan yang bakal dikuasi oleh perempuan...
Atau dalam kata lain... BOS BOS yang mengarahkan lelaki adalah perempuan...
Maknanya... LELAKI jadi kuli batak la...

Kemanakah perginya kaum sejenis aku ni menghilang...
Owh... Aku lupa...
Mereka sedang mabuk dunia...
Sedang mabuk kenikmatan dunia...
Isi minyak motor menggunkan duit yang ibubapa bagi...
Merewang merempit mengangkut anak dara orang sana sini...
Buat kecoh sana... Buat haruk sini...

Ok la... Aku malas nak tulis lagi...
Nanti kang ada ORANG MARAH AKU...


NotaKarut: Sendiri mau ingat... Sendiri mau jawab... Lu pikiaq la sendiri... Sekian...

2011/06/02

Kata Kata Hari Ini...

Bila berkata kata dengan perempuan yang berada disekeliling...
Berhati hati la kamu wahai kaum lelaki sekalian...
Kerana perkara yang benar kamu katakan itu belum tentu dapat diterima bulat bulat oleh perempuan...
Kerana dia lebih senang mendengar sesuatu yang lain yang lebih manis walaupun perkara itu terang terang tidak benar...


Sekian...


NotaKarut: betulkan aku kalau aku salah...

Bila... Bila... Dan Bila... V2

Bila aku nak menulis tapi aku tak tahu mana nak mula...
Bila aku nak menulis tapi aku tak tahu apa isi nak tulis...
Bila aku rasa aku patut menulis tapi yang sebenarnya aku duduk termenung depan screen...





Yang sebenarnya... Bila Bila Bila aku nak tidur ni...
Penat la nak paksa mata ni lelap...
Sunyi sepi pulak malam ni...
Tak ada yang tolong dodoikan pulok...



NotaKarut: Haihhhh la mata... 2.30AM... Tidur la kamu sebelum kamu ditiduri... Memimpikan mimpi yang kering, basah atau pun lembab... Tidur la... Esok pagi pagi ada urusan Parlimen nak diuruskan...

2011/06/01

Lembut Kulitmu...

Asal malam jea nafsu menggila...
Asal datang tengah malam jea mula la nafsu menggila...
Asal nafsu menggila jea malam...

Terbayang kelembutannya...
Kalau dipicit... Erm... Lembut...
Dengan kulit sehalus mulus...
Yummy...
Tak cukup satu...
Mesti nak dua...
Kalau boleh nak pegang kiri kanan...














Pau... Oh pau...
Kenapala nafsu tercari2 kau malam2 buta ni...
Dah dah... dalam proses menguruskan perut...
tak boleh nak makan malam malam buta...


NotaKarut: Jom tengok rancangan dialog di TV satu... My Big Bos ada masuk tv malam ni... Aku tak boleh masuk... Pasal TV tu kecik sangat... Tak muat nak masuk...

Adei... Kenapa Cepat Sangat...

Hari ni hari Rabu yea kawan kawan...
Hari ni jugak hari susu sedunia (aku pun tak tahu dan tak pernah nak ambil tahu pun)...
Bukan hari Khamis yea kawan kawan...
Ingat tu... Bukan hari KHAMIS taw...






Pasal apa...
Pasal pagi tadi aku ingat hari ni hari Khamis...
Dah bersiap pakai baju batik dah...


Nasib baik masa keluar tadi sempat tengok kalendar...
Kalau tak hari ni aku terpaksa jalan kengkang pasal kemaluan yang besar...
**Fida... Pinjam sat istilah ni yea...


NotaKarut: Adei... Kenapa dengan aku ni...