2011/07/31

Lupa...

Hik Hik Hik...
Gelak manja... Aduyai...
Macam macam la Tukang Karut ni... Hik hik hik...

Pagi tadi kan... Aku ada pasang perangkap samar ooo... Baca Sini...
Memang samar samar punya perangkap la...
Tapi ada jugak tu... Yang nak masuk terperangkap...
Ada la dapat dua tiga ekor... Eh... Banyak ekor buaya jugak la oooowwwhhhoo...
Hik hik hik... Aduyai... Maafkan la aku yang hina dina ni... Esok kan dah nak puasa...

Hoho... Hadiahnya tak hengat punya la...
Nak belanja makan tengahrai, lusa di Hotel Legend Kuala Lumpur...
Memang tak hengat punya tempat la... Memang best sangat la tempat tu... 5 star hotel...
Gempaq beb...

Tapi ramai yang tak perasan perkataan LUSA tu... huhu... hik hik hik...
Esok kan dah nak puasa... hik hik hik...

Dulu... Masa kecik kecik...
Kalau tak silap...
Darjah satu ke darjah dua ntah...
Hari pertama puasa ni selalu je buat buat terlupa... Selalu je ter bukak peti sejuk...
Teguk air sejuk di kala cuaca yang hummppp... Panas dering!
Minum puas puas... OOOOoOOOOoooO... Nikmatnya...

Dah puas minum, baru buat buat teringat hari tu puasa...
Hoho... Konon konon baru teringat la...

Tapi mak cakap... Tak pe... Kalau terlupa tak pe... Tak batal puasa...
So... esoknya aku pun buat buat terlupa lagi la... Hoho...

NotaKarut: Esok jangan ada yang terbabas buat buat lupa pergi sarapan dah la ek... Hoho... Jangan... nanti merasa naik Van Jenazah nanti... hoho...

Peraduan... Ha... Masuk La!

Assalamualaikum...
Salam sejahtera...
Salam hujung minggu...
Dan bersalam salaman la di ambang bulan Ramadhan ini...

Aku tengah baik hati ni...
Mood pagi pagi hujung minggu yang ceria...
Aku nak bagi teka teki...
Siapa boleh jawab dengan betul, siap dengan pantunya, aku bagi hadiah...

Macam biasa... Tak ada apa apa peraturan...
Aku memang buat contest tak pernah buat peraturan...
Pasal aku tak suka peraturan... Hoho...

Ok ok...
Cukup cukup... Nanti terpanjang pulak entry ni...

Budak-budak bermain batu
Batu dikira satu persatu
Badannya lurus bermata satu
Ekornya tajam apakah itu?

Belayar perahu dari Bentan
Menyusur tepi Selat Melaka
Lebar kepala dari badan
Apakah ikan cubalah teka?

NotaKarut: hoho... Ha... Tunggu apa lagi... Pemenangnya akan aku bagi tau esok... Aku belanja siapa yang menang tu makan tengahari lusa di Hotel Legend, Kuala Lumpur... Jawab jangan tak jawab... hohoho....

2011/07/30

Buffer Earning...

Orang lain dah beratus duit dah dapat cashout dari iklan iklan nuffnang...
Aku pulak baru belajar merangkak...
Baru 2 iklan Buffer Earning (BE) yang melekat terlekat dekat blog ni sepanjang 2 tahun lebih berblog ni...Haha... Nampak sangat sebelum ni syok sendiri jea...



Cerita basi BE yang dah diulang ulang ntah berapa ratus ribu blogger ntah...
Aku baru jea dapat cerita ni...
Nampak sangat ketinggalan keretapi...
Tapi lantak la... Aku nak heboh jugak macam blogger lain...Hahaha...

NotaKarut: so... apa tengok lagi? Takkan nak tengok bodoh jea? Tekan la iklan tu banyak2 sikit... Boleh aku buat duit hantaran... Hahaha...

Baca.... Aku Nak Berceramah Ni...

Lusa... Lusa akan bermulanya bulan Ramadhan...
Bulan untuk berpuasa...
Bulan untuk membuat kebaikan dan pahala yang lebih lagi dari bulan bulan biasa...

Tapi, dalam sedar tak sedar, kadang kadang puasa kita tu kurus...
Terutamanya lelaki...
Pasal apa?
Meh baca sampai habis...

Pandangan lelaki ni pelik sikit...
Pasal lelaki suka mencari yang terdedah dari tersembunyi...
Bermula dengan mata...
Mata bertentang mata... Cantik!

Hati mula terpikat...
Mulalah turun ke leher... Terdedah...
Sel sel nafsu otak mula berkembang dan bersambung... Nakal!
Turun lagi ke pangkal leher...
Terdedah... Tak sabar... Darah mula membuak buak... Nafsu Nakal!

Turun lagi ke pangkal dada...
Si perempuan, memakai leher baju yang agak besar... Atau memakai baju yang... Humppp...
Ketat yang menonjolkan si buah yang ranum... Besar,... Mata... Menenung tajam... Membuak buak lagi darah... Nafsu jugak yang gatal!

Mata melorot lagi...
Ke bawah lagi... Seluar ketat...
Menampakkan alur punggung yang mengiurkan...
Humpppp... Terbuak buak lagi darah nak meletup! Nakal... Mula berimagnasai lekuk lekuk indah! Pandangan tembus telus ke dalam lapisan baju dan seluar yang nipis itu...

Ok... Dah...

Kalau aku tulis lagi kang...
Teruk aku kena bantai...

Mungkin korang tak perasan...
Tapi itu la perasaan lelaki...

Kalau ke Bazar Ramadhan tu...

Tolong tolong la menjaga puasa si lelaki...
Pasal lelaki ni memang cintakan keindahan perempuan...
Kalau boleh setiap lekuk tubuh perempuan tu nak dikajinya...
Betul... Itu lumrah...

Bukannya aku ni baik sangat... Sampai nak menasihatkan orang...
Tak... Aku tak bermaksud begitu...

Cuma saling ingat mengingati...
Apa la salahnya kalau di pakaikan tudung menutup rambut...
Kalau tak nak pakai tudung labuh pun, (bukannya aku kata boleh, seeloknya tutup la sampai paras dada)... Cuma jangan la diketatkan baju tu...
Juling mata aku tengok buah buahan tempatan tu...
Kan molek kalau pakai baju yang besar sedikit dan seluar yang longgar yang tak menampak lurah dendam!

NotaKarut: Sama sama la berkerjasama memelihara puasa masing masing... Aku tak kata perempuan jea... Lelaki pun sama... Kalau nak pergi bazar ramadhan tu... Pakai la seluar panjang... Jangan la nak tunjuk bulu kaki yang kerinting macam rambut negro tu... Setahun hanya sebulan jea berpuasa... Itu pun belum tentu habis sebulan puasa tu... Aku mengaku aku bukannya baik sangat... Cuma... Sama sama la kita menjaga sesama kita... Ini peringatan untuk aku jugak... Yang wajib 5 tu pun, penuh2 kan la... lompong sana sini... Sekian... Maafkan aku sekiranya terkasar bahasa...

Nama Glamour...

Nama glomour... Atau dalam kata seertinya, nama samaran yang popular...
Ramai yang ada nama glamour ni...
Nak nak dalam dunia siber ni kan...
Mungkin nak menyorok identiti asal...

Bukan aku nak hentam pun pasal blogger yang guna nama samaran ni...
Tak... Tak ada niat pun...
Lantak korang la...
Pasal aku pun guna jugak...
Walaupun tak sepenuhnya glomour dan terahsia...

Aku ingat dan masih lagi menggunakan nama2 samaran...
Dulu... Masa zaman tok kaduk dulu, aku guna nama Acip...
Lepas tu, Eriq...
Lepas tu, macam tak berapa nak glomour je, tukar lagi...
Jadi Eyrique pulak...
Dan sekarang, aku guna Tukang Karut pulak...

NotaKarut: Perasan tak link blog aku ni mnasriq.blogspot.com... Aku pun tak tau kenapa... Ada orang tanya, tak nak tukar ke? Mungkin pasal email pertama aku menggunakan ID tu... so... Aku gunakan sampai sekarang... malas nak tukar2 pasal aku kan mudah lupa!

Sekadar Ingin Bertanya...

Orang tua kata, kalau malu bertanya, sesat jalan...
Tapi bagi aku, orang yang terlalu banyak bertanya, nampak sangat cetek ilmunya...


NotaKarut: perghhhh... badan kepanasan angkara kambing bakar yang tak berbaloi... Mau sahaja tidur di dalam bilik air...


2011/07/29

Standard Berganda...

Hai...
Salam pagi Jumaat yang mulia ini...
Jumaat penghulu semua hari... Moga kita dapat keberkatan darinya...

Standard berganda... Atau dalam bahasa mudahnya, double standard...
Siapa sini blogger yag otai...
Yang naik sedikit demi sedikit tanpa perlu BW "i follow u, u follow i"...
Sila angkat tangan dan memdabik dada anda yang bidang kalau anda lelaki, menunduk lantai kalau perempuan... Mungkin korang betulkan aku yang hina dina ni, kalau aku salah pernyataan...

Sama ada aku yang TERperasan lebih, atau ini memang kenyataan...
Blogger berlainan jantian selalu mendapat perhatian jantina yang berlainan...
Faham ke?
Ala... Ngokngek la kalau benda mudah ni pun tak reti kan...

Kalau blogger tu lelaki, dia akan memberikan layanan yang lebih blog perempuan...
Begitu jugak sebaliknya...

NotaKarut: Adakah aku juga begitu? Mengamalkan dwistandard (perkataan atau istilah yang betul yea adik adik... sila jangan gunakan dalam UPSR pulak standard berganda tu)... Soalan jujur untuk korang yang jujur suci dan murni...

Diganggu...

Pukul 2.37 am...
Tidurku diganggu...
Rasa nak mencarut berbakul bakul jea...
Ntah india mabuk mana ntah yang call aku pagi2 buta ni!

Mata... lenalah kamu wahai mata...
Banyak lagi urusan negara yang perlu di selesaikan...

NotaKarut: kan best kalau ada pendodoi untuk tidur...

2011/07/28

Aduyai...

Gugur... Luruh...
Boleh kena sakit jantung macam ni!


NotaKarut:..... Tiada kata kata...

Surat Untuk Raja V2...

Kehadapan kebelakang ketengah dan ketepi sahabat ku Raja...
Diharap kau tak pening pening...
Pasal malam ni kau nak bertarung dengan si singa...

Apa la sangat si singa tu kan...
Harapkan si awang import jea nak menang...
Tak mengaum langsung...

Kau jangan risau Raja...
Petang tadi aku dah upah seorang bomoh yang sangat pandai gila dalam aktiviti pembomohan dalam alam misteri nusantara...
Bukan dia yang gila...
Tapi aku yang gila pasal percaya dengan dia...

Kau jangan risau Raja...
Kubu kita telah pun di kaburkan dari penglihatan si singa...
Aku berani jamin...
Si singa takkan nampak pintu gol kita...

Aku jugak dah perasapkan kaki kaki harimau kau tu, biar keras macam besi, ringan macam kapas, tegap bagai gajah! Harap2 boleh la merembat bola dengan sekuat kuatnya sampai koyak jaring si singa itu!

Dah la Raja... Aku tau kau sibuk bertaktikal... Lantak kau la...
Yang aku tau... Tolong jangan hampakan aku...

NotaKarut: senarai semak, kacang ada, coke, ada, kuaci ada, pop corn ada, "kucing" jea tak ada... erm... bosan... Go... Go... Go... tapi........ Sebelum tu, maghrib dulu wahai harimau harimau sekalian yea... ambil keredhaan dulu yea...

Surat Untuk Raja V1...

Susah Nak Jawab...

Hai... Kabare?
Wes mangan?

Tajuk entry hari ni adalah "susah nak jawab"...
Apa yang susahnya?

Situasi eins:
Ketika sedang sedap melantak makanan sedap macam sotong goreng tepung atau nasi kukus ayam kampung, ada pulak seoraang Hamba Allah bertanya...

"Buat apa tu bang... Kusyuk jea..."

Situasi zwei:
Ketika sedang leka memotong bawang untuk memasak ayam goreng halia...
Datang pulak ahli mesyuarat tingkap bertanya...

"Potong bawang yea bang..."

Situasi drei:
Ketika berjalan ke surau berhampiran dengan memakai kain pelikat lengkap dengan baju melayu nya...
Datang pulak seorang penyibuk nak jugak bertanya...

"Nak ke mana tu... Laju jea jalan... Tak pandag kiri kanan pun..."

Haihhh...
Camne nak jawab?
Kalau aku...
Aku jawab macam ni jea...

Situasi eins:
"Tengah berwirid ni, tu yang tak perasan orang lalu lalang..."

Situasi zwei:

Kalau terjadi dekat korang, apa yang korang akan jawab yea?

Situasi
drei:
Aku tanya mengkeme semua la... Otak aku dah beku nak fikir ayat...
Apa yang akan korang buat kalau ditanya soalan yang pada dasarnya nampak bijak, tapi sebenarnya agak bodoh jugak...

NotaKarut: Kalau dah nampak terang terang perbuatan seseorang itu, perlu ke nak tanya lagi? sudah terang lagikan bersuluh spotlight!...

2011/07/27

Zalim... Dera Kucing Sampai Mati...

Ada tengok Buletin Utama tadi?
Tak tengok?
Apa la korang ni...
Tak uptodate langsung...

Baca berita ni dulu sebelum tengok video ni...


NotaKarut: Garu garu dagu... Berfikir... Apa nak hairan... Anak manusia pun orang buang buang jea... Ini kan pulak kucing kan... Apa nak hairan sangat...


Rabu Tanpa Kata V6...


NotaKarut: Bujang senang yang dah tak senang disumpah menjadi batu...

Rabu Tanpa Kata V5...


NotaKarut: Cantik tak... Nak cantik punya pasal, nyawa pun tak kesah... Berlatar belakangkan Gunung Kinabalu...

2011/07/26

Ayam Yang Rabun...

Assalamualaikum...
Salam sejahtera...

Ha... Kalau aku dah bagi salam hormat tu...
Apa maknanya tu?
Maknanya aku mula nak mengarut la tu...

Rabun ayam... Apa maknanya?
Rabun bila waktu malam je...
Atau dalam bahasa kasarnya...
Tak nampak...

Aku ada masalah...
Aku tak boleh nak memandu lama2 waktu malam...
Lagi2 kalau jalan dua hala...

Silau lampu kereta dari hadapan sangat menyakitkan mata...
Lagi lagi kalau pemandu terlupa untuk merendahkan lampu tinggi...
Masa tu, dalam hati, kadang kadang terkeluar di mulut serba sedikit makian...

Bukan aku yang rabun... Tapi ayam yang rabun...
Ini semua salah ayam...

NotaKarut: Sekarang ni makin menjadi jadi pulak kesilauan mata a.k.a rabun ayam ni... Ada sesiapa yang ada petua tak nak mnegatasi masalah problem ni?

Bilik 404...

Satu petang yang suam suam kuku...
Di bilik berhantu 404...
Masing masing terleka...
Sama ada rajin buat kerja atau buat buat rajin....

Tukang Karut : Oi...

Mr. Jepun : Apa hal lu???

Tukang Karut : Awat muka berkerut macam tahan berak???
Pagi tadi tak lepas ke???

Mr. Jepun : Muka tahan berak??? Cam ne tu?

Tukang Karut : Macam ni ha!

Muhahahahaha...



NotaKarut: Nyum nyum nyum... baru selesai minum petang... Hoho... Sambil sambil makan kek lapis perisa India... Nyum nyum nyum... Sedap... terima kasih buat si white tiger yang muka garang tapi hati baik yang sudi memotong kek lapis...

Macam Status FB Pulak...

Status: Sibuk...




NotaKarut: Perlu mengadap Tuan Tuan Besar... Doa doa kan la yea...

2011/07/25

Ntah... Pelik pulak aku...

Puasa pun belum, dah keluar iklan raya dah?

Pelik betul la...
Kita ni sambut puasa ke nak sambut raya?

Puasa yang wajib sebulan...
Raya yang wajib sehari jea... Bukan sebulan...

Tapi macam dah terbalik jea ni...

Lagi satu... Asal puasa je mula la rancangan masak memasak berlambak2 lambak keluar...
Kenapa ek?
Puasa ni masa orang belajar memasak ke?

NotaKarut: Tak percaya? pergi la tengok dekat mana mana mall... semua dah gantung promosi raya... Iklan tv pun dah ada dah...

Rindu...

Lumrah alam...
Hidup bagaikan roda...
Ada yang datang dan ada yang pergi...
Bersilih ganti...
Walaupun ramai yang datang...
Hanya sedikit yang meninggalkan kesan...

Takut aku tengok kotak follower ni...
Makin bertambah pulak...


NotaKarut: Aku rindu... Rindu dengan isteri orang... Hahaha... statement yang tak boleh blah... Bukan rindu skandal tu... Mati aku kena parang nanti... Aku rindu kawan kawan blog aku yang dah agak menyepi... Yang dulu sama sama naik...

Dalam Suka Ada Duka...

Berita baik...
Hari ini hari Isnin...
Hari ini 25 Julai 2011...
Apa maknanya???
Yeahhhh... Yuhhhuuu...
Guling guling kegembiraan...
Hari ni hari gaji...

Tapi...

Tapi... Tak sampai 5 minit...

Wuaaa...... Habis dah... Tinggal suku jea...
Tak nampak pun duit gaji tu...
Habis bayar hutang itu... Hutang ini...
Kad kredit... Nak bayar dinner tu... Nak bayar jamuan perpisahan itu, ini, situ, sini...
Semua bayar atas talian jea...

Adeiiiii....

NotaKarut: Dalam Suka Ada Duka betul la!

2011/07/24

Ori Ke?

Pandang sekali...
Lama... Tenung...
Berfikir...
Lama berfikir...
Beku!

Pandang kali kedua...
Lama... Tenung dalam dalam sampai boleh tembus...
Berfikir...
Lama berfikir...
Mengagak dan menganggar bentuk... Tak ada...
Beku jua...
Tak ada jawapan...

Tanya si Dia...
Ori ke tu?

Zapppp... Satu cubitan mesra hinggap di peha...
Adei... Pantas!

NotaKarut: Hoho... Dunia dah akhir zaman... Perempuan dah menyerupai lelaki, lelaki menyerupai perempuan... Hingga aku pun dah tak boleh nak kenal mana lelaki mana perempuan...

Selera Jin!!!

12.20 pm...
Waktu untuk cacing cacing di dalam perut mula menyanyikan lagu NegaraKu...
Diselang seli kan nyanyian Keroncong Untuk Ana...
Kalau lambat diberi makanan lagi, lagu Penakut Yuna pun kadang kadang boleh terkeluar jugak... Memilih jugak cacing cacing ni...

Haihhh...
Walaupun demam, tekak rasa tak berapa nak sedap lagi...
Tapi itu bukan alasan!
(makan ubat ada jea alasan kan kan...)

Aku ngidam nak makan pulut santan durian ni...
Ada sesiapa yang boleh menawarkan diri...
Untuk membelanjainkan aku ni pung... Aduhai! (Sila baca gaya Johan)...

Jom... Mencari tempat makan tengah hari yang sedap sedap...
Cari ikan bakar pun ok gak ni...
Dapat pulak cecah air asam yang sedap tu... Pergggghhh... (Aku menulis sambil lap air liur ni...)

Kalau tak pun, dapat ulam ulaman cicah dengan budu ke, sambal belacan ke...
Haihhhh... Nikmatnya.... terangkat...


NotaKarut: Ada seiapa nak belanja aku? sila angkat ibu jari kaki kanan tinggi tinggi... Kalau ada, aku nak balas belanja kek lapis Sarawak ni...

Bebel Itu Ubat...

Asslamualaikum...
Salam sejahtera...
Harap kalian kalian semua sihat sihat belaka...
Kalau tak sihat...
Cepat cepat la makan ubat...

Sebab aku dah sihat dah...
Walaupun aku tak makan sebutir ubat pun...
Walaupun aku dibebel dipaksa makan ubat...
Tapi tak jugak makan ubatnya...
Bebel itu la ubatnya...

Bila dah banyak kena bebel...
Telinga pun dah naik bernanah...
Terus jadi sihat walafiat!

NotaKarut: Aku bukannya tak nak makan ubat... Tapiiii... Korang paksa dan bebel macam mana pun... Ubat tu... Cuma ubat tu yang tak masuk dalam kerongkong aku ni... Macam ada sekatan pulak... Apa kata kalau korang offer diri membelanjain diriku ini... Sotong goreng tepung ke, rendang ayam kampung campur maman ke, gulai ikan semilang salai ke, gulai daging salai campur bacang ke... Tak perlu dibebel... Tak perlu dipaksa... Aku rela memenuhkan perut ku ini...

2011/07/23

Sunyi Sepi...

Sunyi sepi pulak blog ni...
Tukang tulisnya penat...
Pasal kena pindah rumah...
Dah la demam...
Bertambah tambah lagi penatnya...

Air diminum dah 4,5 botol 100++...
Tapi hausnya tak jugak hilang...
Penatnya...
Agak agak kalau pergi urut ni best tak?
Ada sesiapa tau lubang mana nak urut yang betul betul punya urut...
Bukan rumah urut urutan geli geleman...

NotaKarut: maaf la... esok esok aku lawat rumah blog masing2...

2011/07/22

Lalok...

Dahi berpeluh...
Mata nampak bintang bintang berpusing pusing...
Kepala ada rasa pusing pusing pening...
Lantai dipijak terasa ketakrataannya...




NotaKarut: Selamat malam semua... Guten Nacht... Wa'an... Good night... Aku rasa macam nak demam... Ada rasa nak muntah... Tapi tak lepas... Dalam kepala ni terasa macam ada cicak berguling guling... Geli sel sel otak aku ni rasanya... Mabuk rasanya...

Kata Di Hari Jumaat...

Kata Kata Jumaat.

Apa khabar cinta?
Masihkah tetap untuk-NYA...?

Apa khabar rindu?
Masihkah tetap untuk syurga-NYA...?

Apa khabar hati?
Masihkah sesejuk dan sebening embun pagi...?


NotaKarut: Asyik mengarut jea, kadang kadang mengenang nasib diri sendiri bagus jua... Terasa kekerdilan di bumi Allah yang luas ni...

Perempuan Vs Bola...

Assalamualaikum...
Salam sejahtera...
Ada sihat ini pagi Jumaat yang membahagiakan ini?
Bagus... Sekarang cuba senyum sikit...
Orang kata orang yang murah rezeki adalah orang yang selalu tersenyum...
Senyum... Tak perlu kata apa apa...

Ok... Mukadimah jea dah berjela dah!

Malaysia Vs Chelsea...
Ada sesiapa tengok malam semalam?
Aku pasti Si Jat memang tengok bola...
Pasal dia la aku terjembak makan malam di McD semata mata untuk tengok bola...
Dekat bilik hotel tak ada pulak siaran langsung...( tak patut betul, bayar mahal2 tak ada siaran sukan pulak!)

Aku hairan la...
Kenapa perempuan boleh minat tengok bola...
Pasal malam semalam aku tengok rata rata yang tengok semalam adalah perempuan a.k.a kucing cun... Termasuk satu kumpulan kucing kucing cun di belakang aku... Perghhh... Cun gila beb... Meleleh uwa cakap lu...

Tang tu aku tak kesah sangat la...
Sebab minat orang kan... Mana boleh nak tahan tahan...
Ada orang minta perempuan, ada orang suka gitar, ada orang gila kereta, ada orang taksub politik, ada orang gila makan (aku la tu!), ada orang....... macam macam orang yang ada....

Tapi yang aku nak cerita sini...
Apa sebab perempuan ni minat bola?

1. Nak cuci mata tengok pemain sasa macam Drogba? (Pemain Malaysia kecik2 jea)
2. Nak mencuci mata yang berhabuk tengok pemain kacak bergaya macam Lampard? (Pemain Malaysia malam tadi rasanya kebanyakkan budak hingusan lagi dan pemain pemain tua dah!)
3. Memang minat...

Bagi blogger perempuan yang minat bola ni, boleh tak sesiapa jelas kan dekat aku yang papa kedana lagi hina ini...

Yang tak syok nya tu, tang perempuan ni komen...
Perghhhhh!!! Macam pernah dan pandai main bola jea...
Banyak betul mulutnya...

Pung pang pung pang...
Cakap berdegar degar bergegar bumi kumpulan kucing kucing cun tu bercerita..

Last last masa dah habis perlawanan, aku lalu sambil gatal gatal tanya kucing kucing tu... (gaya macam nak ngorat sikit la)
Apa fungsi stopper dalam defence dan di mana kedudukan nya...
Semua terdiam...
Aku jalan kaki... Balik... Tak menoleh dah! Gila... Tak pasal pasal jea kena baling spicy chicken mcduluxe nanti...
Hahahahaha... Pung pang pang pung pak mustape dah terkene di batang hidungnye!

NotaKarut: Haih... Beg aku beranak la... Macam mana nak kemas ni... Pukul 12.45 ni naik belon balik ke Semanajung...

2011/07/21

Nafsu Juga Dipersalahkan...

Adeiii...
Penatnya... Sambil kesat peluh di dahi...
(macam la juah sangat berjalan kaki sampai berpeluh peluh!!!)

Baru balik ke pangkal jalan ni...
Pasal tadi sesat...
Bukannya aku sesat di Bandaraya Kuching ni...
Tak tak tak... Pasal aku dah hafal pun selok belok di sini...

Aku tersesat tadi...
Tersesat mengikut syaitan...
Hoho... Ayat... tak hengat punya,,,
Mengelupur mak aku kalau baca ayat ni...

Tadi... Sebelum pergi jumpa Dayang Salhah...
Aku dah berazam dah...
Aku nak beli dua buku kek lapis jea...
Berazam kuat di dalam hati...(pasal aku dah selalu sangat beli dan rasa macam tak nak beli dah...) Apa nak jadi pun, jadi lah!

Lagipun aku ke sana sebagai Tourist Guide je...
Membawa rakan rakan semenanjung yang tak pernah lagi menjejak kaki di sini...

Yang paling best bila menjenguk Dayang Salhah ni...
Dia ada sediakan satu ruangan untuk para pembeli merasa dulu kek kek lapis yang mereka jual...
Makan free... Itulah satu kesukaan aku sejak azali iaitu makan free...

Mula mula nak cuba satu dulu...
Sedap...(macam la tak pernah rasa!)
Ok... Ambil satu kek lapis dulu...


Kemudian tengok bakul sendiri...
Macam terkontang kanting pulak kek lapis ni sekor2...
Takkan nak beli satu kek jea kan...
Lagi pun tadi dah berazam dah nak beli 2 jea...
Ok... Misi seterusnya...
Cari satu lagi kek sebagai pasangan kek tadi...


Cuba try test rasa satu lagi...
Mula la tunjuk belang kelentong kawan kawan yang jahil...
Yang ni sedap... Sambil makan... (makan tau! Bukan rasa!)
Erm... Sedap...
Erm... Yang ni pun sedap...
Yang itu pun sedap...

Pergi dekat rak tempat simpan kek...
Ambil satu kek, masuk dalam bakul....

Sok sok sek kelentong kawan lagi...
Rekomen yang ni sedap...
Sambil mulut terus mengunyah....
Nyum nyum nyum... Sedap...
Pergi dekat rak lagi...
Masuk lagi dalam bakul...

Rasa pulak yang ni...
Mulut tak henti henti mengomel...
Yang ni pun sedap...
Manis manis suam kuku jea... (ikut sukahati betul nak bagi istilah!)...
Angkat lagi kek lapis masuk dalam bakul...

Hujung hujung masa nak bayar...
Baru perasan...


Eh!!! Eh!!! Dan Eh!!!!!
Tadi bukan nak beli dua ke?
Kenapa macam penuh je bakul ni???


Ini la hasil hasutan syaitan yang direjam dan nafsu yang menguasai diri...
Terbang dua keping note limapuluh,,,

NotaKarut: ini semua salah nafsu! Bukan aku yang salah... Bukan... Aku tak salah dalam hal ni... Nafsu yang salah...

A.N.A.K


Ada orang tanya aku, ala... masa sesi soal jawab tu...
Tapi aku masih lagi tak menjawab...
Nak tau baca sini, sini , sini dan sini...
Dia tanya aku nak berapa orang anak lepas kahwin ni...

Aku pulak macam blur blur sengal jea...
Tak reti nak jawab...

Jadi aku tanya si dia...
Dia nak berapa orang anak...
Dia jawab terpulang la...
Kalau nak sorang pun boleh... 2 orang pun boleh... tiga orang pun boleh...

Owhhh... Lepas tu aku jawab balik...

Cam tu "orang nak anak lepas sebulan pantang, sorang anak boleh?"

Dia tersenyum...
Maknanya boleh la tu...

Tapi si dia tak menjawab...
Dia menjawab dengan tangan...
Tersenyum jea si dia...
Berbisa oooowhh...

Ingat apa! Kilang buat anak ke tak dan nak habis pantang nak buncit balik...

NotaKarut: tu la.. lain kali jangan tanya macam2... kan dah kena...

2011/07/20

Rabu Tanpa Kata Kata V4...


NotaKarut: erkkkk kekenyangan... sambil usap usap perut yang "comel"....


Khas untuk khaifaiz yang tak pernah makan menatang ni...

Cari Idea Dikala Melihat Kucing Berenang...

Wuarggghhhh... Kebosanan di bilik hotel...
Nak jalan jalan tengok kucing berkeliaran di water front, hujan la pulak...
Al-maklum la... Keturunan spesis kambing...
Tak boleh ditimpa hujan...
Nanti demam... (alasan semata mata!)

Nak pergi naik atas... Dekat swimming pool...
Nanti jadi macam semalam...
Konon konon la nak mencari idea...

Yea yea je dah dapat idea...
Masa dekat tepi pool tu, mencurah curah idea datang bergolek...
(eh... kejab mencurah... kejab bergolek... mana satu yang betul ni? Adei...)

Sambil sambil terleka, tengok kucing berenang berenang dalam kolam...
Masa tu la mencurah2 idea mengarut...
Memang sel sel otak bersambung dengan jayanya...

Yang aku hairan...
Bila aku ngadap laptop jea, tetiba aku jadi blank... Blur...
Terlupa ilham yang datang melimpah ruah tadi...

Haihhh... Dugaannnnnn...

NotaKarut: Saje jea bagi tau... Padahal nak pergi swimming pool lagi ni... Mana tau kot2 kucing semalam ada berenang lagi... Kot kot la mendapat idea baru...



Comey tak kucing ni? hohoho...


Senaman Pagi...

Asslamualaikum...
Selamat pagi bagi mereka yang membaca di waktu pagi...
Selamat tengahari bagi yang membaca di waktu rehat makan tengahari...
Selamat petang bagi yang membaca di waktu petang...
Kenapa tak ada selamat malam?
Pasal ucapan selamat malam hanya digunakan untuk tidur sahaja atau perpisahan di waktu malam...

Sebelum memulakan hari rabu yang indah ini...(aku sebenarnya ingat hari ini hari khamis dah...)
Marilah kita bersenam dahulu...
Senaman muka...

Senang je ni...
Kanak kanak ribena pun tau buat...

Cuba try test acu senyum sikit...
Hummmppp... Korang ni... Pantang!

Senyum sikit jea la... Itu dah kategori tersengih dah la...
Macam kerang busuk dah...

Senyum nipis jea... Senyum dekat depan cermin...
Jangan senyum sorang2 depan sceen pulak...
Kang ada yang tangkap bawak masuk export ke Tanjung Rambutan pulak kang...
Tak pasal pasal je tiap2 hari dapat makan rambutan...

Senyum...

Ok... Cantik... Gadis2 kalau senyum memang cantik...
Abang2 yang tersenyum nipis itu, memang terserlah kejantanan abang2...

Ok... Itu jea senaman pagi ini...



NotaKarut: Selalu kena komplen... Muka tak reti nak senyum... Masam mencuka jea... Nak nak depan camera... Bergetar menggigil bibir... Dah tak lama dah hari besar tu... Dah makin dekat dah... Masa tu mengalahkan artis... Kejab kejab posing... click... toink... jadi artis sehari la katakan... adei... Senyum... Senyum.... Peace...

2011/07/19

Lupa Nak Letak Tajuk La Pulak!

Aku nak mengarut ni, kalau nak baca, baca la...
Tak ada paksaan... Teruskan...
Kalau tak nak baca pun tak apa, nak buat cam ne...(ayat sangat sedih ni)...
Bababai...

Sejak dah tua ni, (macam la baru semalam muda, padahal dah kertu dah...) bila baca tulisan orang lain, aku mula berfikir...
Membaca... Berfikir... Menafsir...

Apa yang orang lain tulis dalam blog mereka...
Kadang kadang aku baca, aku faham...
Kadang kadang aku baca, aku kurang faham tapi masih buat buat faham...
Kadang kadang aku tak baca isi pun... Aku baca tajuk jea... (hik hik hik... jangan buat macam ni dekat aku yea... nanti aku termerajuk setahun! ~~macam la ada orang nak ambil peduli!)

Betul la... "Susah nak menulis ni..."
Orang gila jea yang boleh menulis...
Menulis... Sesiapa pun boleh menulis...
Hatta budak kecik yang taraf budak tadika pun boleh menulis...

Yang susahnya nak menulis ni adalah membuatkan orang faham apa yang kita tulis...
Aku mengaku... Aku engineer... Bukan aku nak bermegah... Tapi nak bagi tahu, ayat seorang engineer cukup mudah...
Tak ada sastera bermadah berbunga bunga... Tak ada belok belok...
Bak kata orang, ayat engineer ni lurus macam beam... Tau apa tu beam?
Ini zaman teknologi tinggi la... Pi la rajinakan diri untuk mencari maklumat...
Takkan nak ketinggalan zaman... Negara dah maju ke hadapan dah...

Yang susahnya nak menulis ni adalah membuatkan orang duduk leka membaca dari huruf mula mula sampai ke titik yang terakhir...

Yang susahnya nak menulis adalah membuatkan orang tersenyum... Menagis... Ketawa... Yang membuatkan orang yang membaca masuk dalam emosi dalam diri penulis itu...

FAHAM?

Aku rasa aku pun tak berapa nak faham...
Aku pun selalu gagal membuatkan orang membaca sampai habis dan tersenyum...

Ada betul?

NotaKarut: Berkira kira nak membakar lemak di swimming pool sambil ditemani gadis gadis berbikini... yummmyyy... zruppppp... (bujang senang semenanjung nak tunjuk terer...) Tak pun mencari ilham di tepi pool jea...

Gila Gila...

Taip... Baca... Delete...

Taip... Baca... Menung... Delete...

Menung... Taip... Baca... Menung... Delete...

Fikir... Menung... Taip... Baca... Menung... Delete...

Haihh... Gila!

Susah jadi blogger ni rupanya...

Nota Karut: Sah... Memang gila... Nak tau? Baca je la kat sini...
Babai... Aku nak berangkat ke KLIA dah ni... Tatatititutu...
Aad sesiapa nak kirim salam dekat Bujang Senang yang senang hati?

2011/07/18

Haih... Mood Meroyan...

Ha... Jaga... Aku nak mengarut lagi ni...
Mood meroyan nak mengaruk... Eh... Silap... Mood meroyan nak mengarut mai balik dah...

Pagi tadi hati wa manyak sinang ma...
Petang tadi pun hati ada sinang sikit ma...
Senja tadi hati pun ala manyak cuak ma... pasal apa...
Erm.. Baca jea la sini...

Malam ni pulak ada orang dah buat taman dalam hati aku ni berbunga bunga pulak...
Hoho...
Adei... Hoho... Laku lagi rupanya aku ni...
(confirm perahsantan!!!)

NotaKarut: Ada sesiapa rajin tak? Rajin nak tolong aku... Tolong aku kemas baju... Esok sampai Jumaat ada urusan negara yang perlu diselesaikan... Nak terbang ke Kuching... Nak buat apa? Nak cari tikus la... Takkan itu pun aku nak bagi tau! Apa la... Hoho... Ada sesiapa nak kirim kek lapis dayang salhah? meh duit... sesungguhnya aku tengah kesengkekkan kekeringan ni... Siapa kata jadi engineer boleh jadi kaya... Tak ada nya... Makin gugur rambut ada la... Sekian...

Cuak...

Peluh jantan keluar!
Walaupun bukan berada di tengah panas terik dibakar matahari...
Cuak!

Yea... Aku cuak...
Bila tiba tiba sahaja blog yang banyak mengarut ini tiba tiba sahaja dikatakan tidak wujud!

Ntah mana silapnya...
Penat aku godek sana...
Cungkil sini...

Dah la tadi tetiba jea En Goggle bagi aku notis...
Kata ada orang cuba nak hack...
Kena bagi verification bagai la pulak...

Hai... Takkan blog cikai macam ni pun nak kena hack jugak kot!

NotaKarut: Aku ingat... Aku ada hutang dengan beberapa orang... Yang dah penat bertanya... Tapi aku belum ada idea lagi la nak mengarut menjawab persoalan tu...

Hati... Hai La Hati...

Hati... Manusia...
Bukan hati ayam... (sedap ooo kalau dapat jantung ayang goreng rangup... nyum nyum...)
Dah namanya pun manusia...
Dah tentu tentu banyak ragamnya...

Ada spesis manusia yang baik hati sangat...
Ada spesis manusia yang iri hati... Tak habis habis hasad dengki!
Ada jugak yang jatuh hati... dengan siapa lagi...
Dah tentu buah hati... (Takkan nak sebut buah pankreas pulak kan...)
Ada jugak spesis manusia yang hidupnya penuh dengan sakit hati...
Tak habis habis sakit hati...
Tak boleh nak tengok orang senang...
Ada jea yang tak kena...

NotaKarut: tapi hari ni aku senang hati... Hohohorlick...

HoHoHorlick...

Lalalala...
Walaupun banyak kerja...
Pagi pagi ni hati ada bunga bunga keriangan sikit...
Lalalala...

Hohohoholick...
Lalalala...

Mulakan hari ini dengan senyuman yea kawan kawan...
Muka yang penuh senyuman itu muka yang murah rezeki...



NotaKarut: Mata ada kesan mata panda sikit... Tak cukup tidur... Hoho... Tapi tak apa... Hati wa manyak senang ini hali ma... Hohohorlick...

2011/07/17

Teristimewa Lima Ratus V3...

Assalamualaikum...
Salam hujung minggu...

Macam nak buat siri teristimewa pulak sampai 3 episod...
Nak buat cam ne...
Dah orang tanya...
Kena la jawab...

Kang tak jawab kang kecik hati pulak...
Dah satu hal aku nak kena cari pam tayar nak bagi kembang besarkan hati tu balik...
Kan kes naya tu...

Ok... Kang ada orang komplen lak kang entry panjang sangat...
Ni kali 2 aku tulis sepanjang tu tau...
Sebelum ni, ciput ciput bulu jemput jea... asal ada jea...
(Macam la ada orang kesah kan... ada ke orang nak amik dulik sebulum ni... tak ada pun... perasan syok sendiri jea...)

RepublicAku

tak adil aku pun nak tanya juga....dalam 9 tahun tu berapa kali ...putus?
dan kenapa putus?

kerana kau ada kodok lain atau dia jumpa yang lain atau memang sudah dua2nya degil kepala batu....keh3!
baru puas hati aku...jawap jgn tak jawap!


Sutera_suci

Oo, sesi tanya-tanya..
Saya like soalan RepublicAku dan nak tanya soalang yang sama
Jawab jgn tak jawab, yey!

Sat sat... Ada yang tak berapa nak faham tu...Tu la... Lain kali baca yang INI, INI dan INI dulu...
Baru boleh sambung baca yang ini...

Ok... Masa untuk menjawab...
9tahun... Masa yang panjang...
Sangat panjang...
Sampai kadang2 perasaan bosan tu datang...
Kadang2 jea... Tapi tak selalu pun...

Putus... Rasanya aku tak pernah putus pun.
Ok.... Terjawab tak soalan?
Gaduh... Gaduh tu biasa la...
Sedangkan lidah lagikan tergigit ye tak...

Jumpa kodok lain? erm...
Ada kot... Ada la 4,5 orang...
Huhu... ok... Cukup setakat itu!

NotaKarut: Ada beberapa soalan lagi yang aku belum jawab... So... Tunggu je la bagi sesiapa yang dah tanya tu tapi aku belum jawab lagi... Esok lusa kau jawab jugak... Walaupun hari ni hari ahad, aku tetap buat kerja... ada kerja urgent yang perlu disiapkan sebelum tengahari esok... sekian...

2011/07/16

Teristimewa Lima Ratus... V2

Assalamaualaikum...
Salam Sejahtera...

Dah baca belum entry yang Teristimewa Lima Ratus???
Tak lagi???
Apa la korang ni...
Sambil buat buat muka merajuk! (macam la ada orang nak ambil peduli kan kan!)
Sebelum meneruskan pembacaan... Sila la baca entry yang sebelum ini DI SINI dan DI SITU...
Penat tau aku nak mengarut...(macam la ada orang nak amik kesah kan kan kan)

Taliff...

"Cerita pasal aper ehhh....jap aku nak fikir kejap....

1. Ko cerite pasal ko 100 patah perkataan.

2. Kenapa pilih Nama Tukang Karut 50 patah perkataan

3. Jurutera berblog, pendapat ko dlm 25 patah perkataan.

4. Dunia kerja apa yang best dlm 12.5 patah perkataan

5. Dunia kerja yang ko nyampah 6.25patah perkataan

6. apa sumber penulisan blog dan inspirasi ko dlm penulisan blog dalam 3.125patah perkataan

7. Apakah formula yang aku buat dari no satu sampai no 6. hahahahaha...

Well, kalau terima cadangan ini aku ucapkan terima kasih..huhuhuhu..kerana ianya sedikit cerewet...selamat berjaya :)"


Talif!!! Apsal kau tanya banyak sangat ha?
Adei...
Beku otak aku kejab nak mengarut jawapan soalan soalan kau ni ha...
Ok... Orang dah menjual... Terpaksa la aku membeli walaupun tak sudi...
HikHikHIk...

1. Ko cerite pasal ko 100 patah perkataan.
Erm... Aku... Aku adalah aku... Kau adalah kau... Dia adalah dia...
Hoho... Boleh aku jawab macma ni tak? (saja nak tulis kona kona nak cukupkan 100 patah perkataan...)
Aku... kerja Jurutera Awam...
Aku... status Bujang lagi...
Aku... Nak kahwin bulan 11 ni...
Aku... Berat 72.52kg (sila percaya yea...)
Aku... Pipi cabi... (ini kenyatan!)
Aku... Aku lupa la kau tanya apa... Hoho...
Aku... Aku berasal N9... Suku Biduanda... Perut Monceh...
Aku... Aku suka tengok Naruto...Shin Chan...
Aku... Aku suka baca buku politik...
Aku... Dah la... Banyak dah tu!

2. Kenapa pilih Nama Tukang Karut 50 patah perkataan
Ni sejarah ni... Masa mula mula aku menulis dulu...
Nama blog ni adalah tak ada nama pun... Hahaha...
Boleh aku jawab cam tu? Tapi ini serius (sila baca nada wonderpet yea)...
Lepas dalam 2, 3 entry...
Aku letak nama blog ni ApeApeJea...
Pasal... Aku pun tak tau...
Dulu entry aku memang skema gila...
Aku tulis ikut suka hati perut aku jea...
Lepas tu aku mula mengarut sikit sikit...
Ni semua adalah kerana terpengaruh dengan orang sekeliling la ni (nak salahkan orang jugak... Padahal sejak azali memang suka mengarut pun)
Aku mula fikrkan trademark sendiri...
Tapi aku tak barani lagi nak guna...
Itu yang aku letak tukang karut... Padahal aku tak guna sangat pun nama tu...
Digunakan semata mata disebabkan aku suka mengarut... Itu jea...
Lepas ni... Aku akan bawak nama tukang karut tu ke mana mana sahaja...

3. Jurutera berblog, pendapat ko dlm 25 patah perkataan.
Apsal kau tanya macma ni... Macam la Doktor, akauntan, minah kilang tak berblog...
Hoho... Ayat seorang jurutera... Straight... Tak ada belok belok...
Tak ada sastera... tak ada bunga... tak ada mukadimah...

4. Dunia kerja apa yang best dlm 12.5 patah perkataan
Aku dapat makan yang sedap sedap pasal dah ada duit sendir...
Hoho... Boleh makan apa jea yang nak...

5. Dunia kerja yang ko nyampah 6.25patah perkataan
Orang yang tak buat kerja tapi mengharapkan orang lain buatkan kerja dia!

6. apa sumber penulisan blog dan inspirasi ko dlm penulisan blog dalam 3.125patah perkataan
Tak ada!

7. Apakah formula yang aku buat dari no satu sampai no 6. hahahahaha...
1+6=7

Hoho... Talif... beku otak aku ni..
Adei... Terjawab ke tak ek?
Lantak la klau tak terjawab pun... Siapa suruh bagi soalan soalan taraf PhD!


Acik...


"tajuk utk dikarut:
kenapa entri ke 500 sangat special?"

Acik... yang teristimewanya adalah pasal aku dah mengarut sebanyak 500 kali...
Itu yang aku banggakan...
Untuk entry yang ke 500 ni, aku bagi peluang nak tanya pasal apa apa jea...
Jadi aku akan jawab semua... Tak ada terselindung...


Lorna...

"Nak tau wishlist tk yg dah tercapai setakat ni :) syukur & tahniah dah nk 500 entry dah.... Mantop!"

Lorna... erm...
Susah ni...
Sebenarnya... banyak lagi yang tak tecapai ni...
tapi setakat ni... Beberapa target dah tercapai...
Macam kerjaya yang stabil... Alhamdulliah... Bersyukur sangat sangat...


Vampire's Lovex...

"mengarut la pasal zaman skolah2 kau dulu ke...
pasal cinta2 kau ke...*mcm la kau nk cter hal2 peribadi hihi.."


Vampire's Lovex... Hang saje je kan...
Saje je nak buat aku terimbas zaman zaman kanak kanak ribena aku kan...
Aku kan... Aku kan... Dulu aku selalu kena rotan...
kena denda jalan itik... Macam macam la...
Pasal suka buat bising dan nakal sangat...
Aku ingat lagi dulu aku pernah kena baling dengan pemadam papan hitam...
Habis satu kepala aku berkapur... Putih melepak...
Pasal aku mengorat satu anak dara orang ni...
Oppppsss.... Tetttttt!!!! Itu ada orang lain dah tanya...
Nanti aku cerita kat bawah ek...

Aku dulu suka sangat mandi sungai...
Nak nak bulan puasa... Panas terik...
Hoho... Pasal apa tau...
Hoho... Sambil menyelam terminum air...
Sampai terkembung perut minum air sungai keruh!


Bigdaddyz...


Ceritakan kenapa pilih si dia sekarang...hehe

Bigdaddyz... Soalan... Soalan Maut ooooo...
Adei... terpitam aku sekejab...
Nak mula macam mana ni yea...
Aku pengsan 5 minit dulu boleh?

Aku kan... Yang sebenarnya aku kenal dia melalui seorang kawan...
Ini cerita 9 tahun dulu ni...
Masa aku mula mula belajar diploma di UiTM dulu... tahun 2003...
Kenapa aku pilih... Sebab apa yea...
Adei... Yang penting tak menyemakkan kepala otak aku ni nak meremgek manja yang terlebih...
Sikit2 tu biasa la kan...
Nama pun perempuan... 9tahun dah...
Adei... Lama tu...

Ok tu je...
Takat tu yang boleh dibongkarkan...


Fida Ghazi...

kenape sekarang anda cabi?

Fida... Hoho... Dah gen keturunan cabi...
Nak buat cam ne... Terima jea la...
(salahkan keturunan pulok kan...)
Aku memang suka makan...
Pantang pulak jumpa makanan sedap...
Lagi best kalau makanan tu free...
Aku lantak jea la kasi perhabis...
Tak baik membazir...
Membazirkan amalan syaitan...
Takkan aku nak ikut amalan syaitan lak kan kan kan...
(alasan yang tak berapa nak logik tapi kasi jugak nampak logik... Sila angguk!!! Logik kan... Kalau tak aku kerat 18... Angguk cepat!)

Cik TeN10...

Nak tau pasal cinta monyet tukang karut !! cite r sket cne tukang karut start mengayat.. hihi ^^

Hoho... Adei... poning palo deng ni ha nak jawab soklan ekau ni ha cik ten1o oi...
Cam mano nak mulo ni ha...
Kito start dari darjah tigo la yo...
Amboi... Kocik kocik lagi dah menggatal dah... Sunek pun bolum!
Cammano ni ek... alahai...
Pink dah telingo den ni ha nak cerito cito lamo ni...

Dah namo eh pun cinto monyet...
Monyet mano sunek yo tak...

Hoho... Dulu kan... Aku kan...
Ada la minat sorang awek ni...
Hik HIk HIk... Kecik kecik lagi dah pandai menggatal...
Lama ooo aku usha awek ni... Dari darjah 3 sampai la tingkatan 3...
Tapi yang ketara sangat masa tingkatan 3 la...

Tapi kan...
masa darjah 5 aku terjatuh cinta pulak (geli pulak aku nak cerita cinta ni) dengan seorang awek ni tau...
Dasar penggatal betul!!!
Kecik kecik lagi dah jadi kasanova...

Tapi... aku malas nak cerita la...
Siapa nak aku cerita lebih sila like entry ni banyak banyak kali...
Kalau lebih 10 orang like baru aku akan cerita...

Hoho... Aci tak cik ten10...
Hoho...

NotaKarut: Ada lagi nak buat pertanyaan ke?Kalau nak tanya... Tanya je la... Jangan segan segan... Jalan malu malu... Kalau nak aku sambung cerita monyet tu, tekan la like banyak2 kali ek... Haha... Dasar pembuli!

Teristimewa Lima Ratus...

Assalamaualaikum...
Salam Sejahtera...

Sebelum anda memulakan bacaan entry yang sangat sangat panjang ini...
Apa kata kita mulakan dengan senyuman dan senaman ringan dulu yea...
Tarik nafas dalam dalam dulu...
Jom buat sama sama...

Tarik nafas... tahan 15saat... Lepas...
Tarik nafas dalam lagi... tahan 30 saat... Lepas...
Tarik nafas lagi dalam lagi... tahan 60 saat... Lepas...
Ok last2... Tarik nafas lagi dalam dalam lagi... Tahan... Tahan...
Err... kita nak cerita pasal apa ni ek?
Cerita pasal gadis berbogel ke? eh... Tak tak... tak ada cerita tu dalam entry ni...
Nafas tu tahan yea!!!
lalalalalala...
Hikhikhik... Ada yang mati dengan muka kelemasan kebiruan lak kang...
Dah dah... Jangan dibuat benda yang mengarut!!!

Ok... Dah termengarut dah...
Sebelum aku mengarut jauh ke tengah laut... (macam la ada orang kesah sangat!!!)
Mari kita teruskan pembacaan... (macam la ada orang baca sangat... perasan!!!)

Ingat lagi pasal entry semalam?
Apa!!! Tak ingat??? Ke tak baca lagi???
NI nak marah ni..
Sila baca DI SINI dulu sebelum anda meneruskan pembacaan...

En Khaifaiz ada buat pertanyaan... (lepas ni kalau ada sebarang pertanyaan, sila ke kaunter pertanyaan ek...)

"Nak buat pertanyaan sikit la....
Bagaimana kehidupan tuan tukang karut sewaktu kecil... Adakah selalu mengarut seperti sekarang...
Sila jawab yer... ngeh ngeh ngeh..."


Aduh... Berat nak jawab ni...
Kalau aku jawab aku hilang ingatan sewaktu kecil boleh ke tak? huhu...
Ok ok ok... Orang dah tanya... kena la jawab kan... Kang kata kita sombong la pulak kan...
Sewaktu kecil yea... Sewaktu kecil aku seorang yang pendiam (boleh percaya ke?)...
Memang... Serius... Aku seorang yang pendiam...
Tak aktif... Lembab...
Kalau duduk dalam class tu, suka duduk penjuru hujung class...
Duduk diam diam jea... (hoho... boleh percaya ke ni?)

Tipu tipu... Itu semua tipu... Hoho...
Yang sebenarnya... Pendiam tu betul... Tapi awal2 jea...
Lepas pertengahan tahun, dah kenal kawan kawan...
Aku la hero nya... Hoho... terserlah kenakalan yang baik baik jea...
Contohnya ponteng class... Menyusup dalam longkang untuk keluar dari sekolah...
Lepak tepi longkang sekolah masa waktu sekolah... Itu biasa...
Buat bising... Itu dah biasa... Memang dah terlekat karakter Ketua Class yang bermasalah...

Eh... Aku kata ketua class ke??? Hahaha...
Kalau nak tau... Aku la ketua class sejak dari tingkatan 1-3...
Sampai satu masa jadi calon nak jadi ketua pelajar! Aku je yang tolak cara baik...
Hoho... Macam biasa... Aku buat masalah la...
Aku lantik diri sendiri jadi ketua pengganas... Sila percaya yea...

Ok... Terjawab pertanyaan ke tak En Khaifaiz...
Kalau tak puas hati dengan jawapan di atas sila buat laporan di balai bomba yang berhampiran yea...


Dill...


"ce cerite pengalaman pahit berjumpa ngan manusia talam bermuka-muka. talam dua muke ke, sejuta muke ke..."

Awat la hang tanya lagu ni...
Hoho... Dill... Dalam dunia ni...
Bukan takat berjumpa je dengan manusia yang talam dua muka ni...
Dah terjumpa yang lapan belas juta muka pun dah...

Tapi nak buat cam ne...
Hidup kena teruskan jugak...
Bukannya bermakna kalau kita terjumpa manusia yang talam dua muka ni...
Kita terus mati...
Tak tak tak... bukan macam tu...
Biarkan manusia itu terjun dengan labu labunya...
Kita buat hal kita... Kalau dah teruk sangat... Hentam jea...
Cili kasi taruk...


Diana...

"cer buat entry pasal sasaran kamu dalam berblog..
mesti ada sasaran kan??ke tak de???"


Diana...

Ermmm... Yang sebenarnya kan kan kan...
Aku pun tak tau kenapa aku ada blog ni...
Sebab aku suka mengarut...
Dan aku tak ada tempat aku nak luahkan kekarutan aku tu...
Jadi... Terjadilah blog tukang karut ini...

Sasaran... Ermmm... En. Nuffnang...
Sila bagi aku BE dan iklan2 sampai 1juta boleh?
Hoho...


Zati Embong...

"Impian hneymoon boleh?"


Cik Zati Embong memang sengaja jea nak kasi pecah lobang kan...
Saje jea kan buat buat pertanyaan begini...
Hohoho...
Ok la... Aku buat pengakuan la...
Impian honeymoon aku di Pulau atau gunung...
Mula mula aku plan nak ke Kundasang @ Pulau Mabul @ Pulau Sipadan @ Pulau Perhentian...
Memandangakan aku dah pun ke sana...
Terpaksa la aku tukar rancangan...

Benda yang aku mula mula buat dalam perancangan nak kahwin ni (Hujung bulan 11 ni)...
Adalah tempah tempat honeymoon... (bulan 4 aku dah buat tempahan dah)
Haha... Gatal gila ah...
Benda lain tak buat pun lagi...
Tempatnya... Erm... Segan nak bagitau...
Tapi bagi tau jugak la ek...
Aku akan ke Bali... Hoho... Dari 1-4 Disember tahun ni...

Ok... Tu je yea jat...
Sebab benda belum berlaku lagi...
Tak boleh la nak cerita lebih lebih...




Adei... Semput mak nyah...
Semput... Penat tak baca???
Aku pun penat jugak nak taip mengerah sel sel otak aku ni bersambung...
Untuk memikirkan jawapan jawapan karutan...
Ada banyak lagi pertanyaan yang belum di jawab...
Aku rasa... Aku rasa kita sambung petang petang kang la ek...


TUNGUUUUUUUU!!!


Nota Karut: Kalau ada sesiapa yang nak tanya lagi... Boleh... Dipersilakan... Tanya la banyak mana nak tanya pun...

2011/07/15

Sebelum Dan Selepas...

Assalamualaikum...
Salam sejahtera...
Salam hujung minggu bagi yang tak berkerja esok...
Yang kena kerja esok, janganlah memaksa diri... Hadirlah berkerja dengan penuh kerelaan dan dengan senyuman seikhlas hati...
Sekian pesanan ikhlas dari orang yang malas...

Apa yang sebelum dan apa yang selepas ni ek???
Aku pun tak tahu...
Suka suka hati je letak tajuk macam tu...

Ini entry yang ke 499...
Maknanya aku telah mengarut sebanyak 499 kali...
Wuaaa.... Banyak sungguh aku mengarut...
Kalau buat novel tu mau sampai 499 helai tu...

Aku nak bagi peluang...
Boleh kata peluang ke? Ah... Lantak la...
Ikut suka aku la nak guna perkataan apa pun kan...

Apa kata kalau korang bagi aku apa2 sahaja...
Idea untuk mengarut, kutukan, pertanyaan, kemuskilan, soalan matematik, peribodi, gosip, agensi cari jodoh, pantun...
Apa2 sahaja la...
Dan aku akan buat 1 entry khas berserta link korang yang baik hati lagi bijaksanasini sempena entry aku yang ke 500...

NotaKarut: Khas untuk Cik Khalidah yang akan mengambil exam esok... Viel gluck... jawab exam betul betul...

Terkezut Nyah Mak...

owhhh...
Toleh sekali...

Macam tak percaya...

Toleh lagi kali kedua...
Kelip kelip mata sikit...
Betul ke ni?

Ke aku tengah bermimpi ni???

Bagi pelempang jurus ke 8 tahap dawa dewi dekat diri sendiri 3 kali berturut turut...

wuuuuaaaa...
AYUNYA DIA BERTUDUNG...

Notakarut: PA bos yang sebelum ni free hair, hari ni bertudung ayu... Ayu oooo... Jangan hari ni je bertudung dah la ek... Tu kira dah dapat seru dah tu... Tunggu jea la dia cerita sendiri dekat blog dia di sini...

2011/07/14

Macam @#$@!#$!!!!!!

Sial!!!
Bodoh!!!
Babi punya mat rempit!!!
Mati lagi bagus!!!
Hidup menyusahkan orang jea!!!

Orang dah bagi signal kiri untuk masuk ke rumah pun...
Boleh lagi bahlul ni potong kiri!!!
Konon sempat la tu nak mencilok!!!
Macam sial babi!!!

Kalau satu tak pe...
Ni 2 ekor babi!!!
Nak berlumba pergi la tempat lain!

Dengan dua2 ekor babi tak pakai helmet...
Nak bunuh diri pun pergi la cari kereta lain!
Nasib baik sempat brek...
Kalau tak, tak pasal pasal jea Cik Siti Nur Personariah aku tu kena samak pasal berlanggar dengan babi!!!


NotaKarut: aku pun pengguna motorsikal... Hanya babi sahaja yang menunggang macam baba hutan... menyondol tak tentu hala... Hargai nyawa orang lain jika korang sendiri tak hargai...

2011/07/13

Rabu Tanpa Kata Kata V3...



NotaKarut: Zrrrrrrrrrrrrruuuuuupppppppp!!! Mood: Lapar...

Rabu Tanpa Kata Kata V2...



Nota karut: kepala rasa nak pecah... rasa nak gantikan dengan kelapa... tak pun bola bowling...

2011/07/12

Pelupa Tarikh... Lelaki Tak Romantik?

Lupa... Tak ingat... Tak perasan... Tak ingat tarikh...
Tak ingat tarikh lahir si dia tersayang?
Alasan si lelaki kalau tak ingat tarikh tarikh penting pasangan masing masing...
Atau buat buat tak ingat?
Pasal kedekut nak belikan hadiah untuk si dia?

Tak ingat tarikh perkenalan dengan si bucuk dia yang tercinta...
Tak ingat tarikh ulangtahun perkahwinan dengan si isteri... baru satu isteri pun dah tak ingat...
Kalau bermadu cam ne? Banyak tu tarikh nak kena ingat...
Kesimpulannya... Jangan bermadu kalau anda lelaki yang pelupa...
Semua pun tak ingat...

Ada betul ke LELAKI tak romantik jika dia tak mengingati tarikh2 penting dalam hidup bersama?

Untuk cik Zati Embong... HAPPY BIRTHDAY TO YOU... ZUM GEBURSTAG VIEL CLUCK... SELAMAT HARI LAHIR... Tak usah la makan hati lama sangat... Dia bukan tak ingat tu... cuma TERlupa jea...


NotaKarut: Selalunya aku letak dalam reminder tarikh tarikh penting dalam handphone... Bukan satu... Tapi 3 handphone... Susah ooooo kalau orang perempuan ni merajuk... Mau terbunuh rama rama dalam perut...

HoHoHoHorey...

Mari kita mari kita...
Bergembira tepuk tangan sama-sama...
Kita menari sambil langkah kanan kiri...
Goyang badan goyang kaki...
Hoore hoore hip hip hoore...
Hoore hoore hoore hoore...
Hip hip hoore hoore hoore...

Hohoho...
Tertangguh satu beban... Ada masa nak buat betul betul...
Ini bukan main main... Ini juta juta punya cerita... Hoho...

Selamat rambut aku dari berguguran jatuh ke bumi...

Bergembira...
Bergembira...
Ha ha ha haLa la la la la la la la...
Bergembira...

NotaKarut: Tetiba je rasa sifat kemalasan tu datang kembali... Haihhhh... Dasar tak sedar diri betul...

Dush Dush Dush...

Lalalalalala...
Berjalan lenggang lengguk ala ala gaya kucing jantan gatal lepas clock in...
Mode ok ok jea...

Terserempak dengan seorang engineer perempuan...
Terasa macam nak menyapa mesra...
Suara manja manja ayam...

"Hallo..."
"Guten Morgen..."

"Apa hallo halloooooooooo ha???"
"Assalamualaikum la!"

"Erkkk... huhu... Waalaikumussalam... Huhu..."

Dush... Dush... Dush... Tumbuk dinding sampai berdarah... (confirm tipu...)
Terasa macam nak letak muka dalam mangkuk tandas...
Pagi pagi lagi dah terkena...

Notakarut: errr... Ingat... Kita ni orang Islam... Bertegur sapa la dengan sopan... memberi salam tu maknanya mendoakan sesama kita...

maluuuuuuu ooooooo....

2011/07/11

Hairan Bin Ajaib la...

Hairan Bin Ajaib la...
Pelik Binti Musykil di benak kepala ku yag tak berapa nak benak ni...

Dah berjam jam aku cuba untuk masuk dashboard untuk melawat ke blog2 yag selalu dijenguk...
Tapi hairan...
Kenapa aku tak boleh masuk ek?
Asyik dia divert ke mylaunchpad MAXIS...

Dah tu cm ne aku nak mengasah minda ni?

NotaKarut: Ini bukan sejuta alasan... Sekian...

A.K.A.L... B.A.T.U....

Dalam kepala batu...
Ada banyak batu...
Batu batu yang menghalang diri dari memikirkan kesan kepada orang lain...
Batu yang membuatkan dia berfikir hanya dia sahaja yang betul...
Orang lain semuanya tak betul... Ada saja yang tak kena...

Bila akal diletak di lutut...
Mulut diletak di buntut...
Nafsu menguasia akal...
Kepala menjadi keras menjadi keras kepala... Dah tak perlu pakai helmet...
Kepala juga dimasuki angin sehingga menjadi kepala angin... Macam dia sahaja yang ada angin...

Sekian... Entry ntahapaapantahyangmengaruttentangseseorangyangsangatkeraskepalayangtakpernahbelajardarikesilapanyangpernahdilakukanduluyangmenyebabkandirisendirimaludansekarangmulaberfikiranmacamduluyangsusahnakbentuklagsudahnaktegurpundahtuapatutbilamasingmasingdahtuamasingmasingdahadaakalapaorangkatadahmakangarambanyaksangatsampaibolehdapatsakitdarahtinggi....

NotaKarut: ...

2011/07/10

Promosi Dara... Bukan Promosi Diri...

Assalamualaikum...
Salam sejahtera...
Salam hujung minggu...
Salam keamanan dan kedamaian...

Dari sibuk memekik melolong menjerit tak tentu hala...
Tak tahu hujung pangkal...
Ibarat tikus membaiki labu...

Baik kita membantu sesama kita...
Bukan orang lain...
Orang kita jugak...

Kalau dia berjaya...
Bermakna kita pun berjaya jugak...
Kalau dia kaya, kita pun kaya jugak...

Tajuk memang sendiri pun tak hengat dan tak beragak!

Sebenarnyakan...
Dari kita buat sesuatu yang ntah sia sia kena pancut air dan kena asap tu...
Baik kita tolong kawan kawan...
Mempromosi kan jualan


Blogger ni baru nak berjinak jinak dalam dunia perniagaan...
Jadi... Tanggungjawab kita untuk menaikkan orang kita dalam perniagaan...
Dari memekik tak tentu hala, marilah kita bantu orang yang nak memajukan diri...

Tahniah la... Pasal dah dapat kemanisan dari titik peluh sendiri... Kalau nak tahu, kita terjah jea di sini...

NotaKarut: Tempah2... Dan sebar sebarkan... Dari membuat entry mengarut menaikkan orang yang dulu popular sekarang dah suam suam kuku... baik kita menaikkan orang yang ada keazaman untuk berjaya... sekian...

Aman Damai Di sana...

Tinggi tinggi Gunung Kinabalu
Tinggi lagi sayang sama kamu
biru biru hujung kinabalu tengok dari jauh
hati saya rindu...

Kinabalu dekat di kundasang
banyak sayur bulih pilih pilih
apa guna pergi luar negeri naik kinabalu
hati saya rindu....

sumandak sumandak pun ramai menunggu
menari-nari lenggang sumayau
sekali melihat melepak kulitnya
saya jatuh cinta....

saya sayang sayang kinabalu
kaamatan pesta bulan lima
sayang sayang kita pergi tamu jalan tamparuli
hati saya rindu....

Kinabalu dekat di kundasang
banyak sayur bulih pilih pilih
apa guna pergi luar negeri naik kinabalu
hati saya rindu....

sumandak sumandak pun ramai menunggu
menari-nari lenggang sumayau
sekali melihat melepak kulitnya
saya jatuh cinta....

saya sayang sayang kinabalu
kaamatan pesta bulan lima
sayang sayang kita pergi tamu jalan tamparuli
hati saya rindu....

sayang sayang kita pergi tamu jalan tamparuli
hati saya rindu....


NotaKarut: Bila la boleh nak panjat gunung kinabalu ni... Dah beberapa kali asyik tengok dari kaki gunung jea... Aman... Damai... Sejuk... Tak macam KL... Berhabuk walaupun dah dibersihkan semalam...

2011/07/09

Fikir...

Orang bijak pandai ada mengatakan, jika dalam sehari seseorang mangkuk tak berfikir atau kurang berfikir atau malas berfikir... Sel sel otak dia akan mati...

Tapi berfikir membuatkan aku jadi pening kepala, sampai menjadi malas dan tak mahu berfikir lagi dah...

NotaKarut: aku nak tidur dengan aman... Selamat malam... Guten nacht... Ich lieber dich... peace yoooowww... bullshit bersih...

Berkabung...

Hujung minggu yang mula membosankan...
Nak keluar bersarapan pun kena tunjuk IC...
Rasa macam banduan yang kena parol lak rasanya...

Hari ni dilanda kebosanan...
Walaupun sabtu masih muda...
Terlalu muda...

Dinasihatkan duduk dalam rumah jea...
Berkabung membela lemak...


NotaKarut: mencari jalan jauh nak ke USJ... Nak pindah rumah petang ni...

2011/07/08

BODOH...

Dah lama rasanya tak mengarut membedal orang...
Terasa macam hilang taring pulak dah...

Asal melalak memperjuang sesuatu je, orang kita juara ke depan...
Asal berdemo je, orang kita la yang menjadi juaranya sanggup melawan pihak berkuasa...
Berpedih mata... Tak kesah... Kena pukul... Tak kesah...

Asal mempertahankan negara jea, orang kita la yang konon kononnya menyibuk ke depan...
Macam la orang kita je hero...
Mana ada orang lain... Dalam polis... Dalam tentera... Orang kita jea...

Sampai sekarang aku masih tak faham...

Adakah orang kita ni terlalu taksub hingga sanggup menjadi bodoh dipergunakan?

Eh? dipergunakan?
Betul ke?

Orang lain bertepuk tangan keriangan di atas kebodohan orang kita...
Ketawa keriangan... Kerana faedah yang akan mereka dapat akan bertambah tambah lagi...

Mungkin orang kita suka benda benda macam ni kot...
Ntah la...

Mungkin orang kita tak berfikir macam mana nak majukan diri...
Mungkin orang kita tak berfikir macam mana nak menguasai ekonomi yang selama ni bukan orang kita yang kuasai... Kuasa yang ada di tangan pun nak diberi ke orang lain...

Atau adakah kita dah selesa macam ni?
Atau mungkin orang kita suka mencari kesalahan orang lain tanpa menilai kesalahan diri orang kita sendiri?

Apa kata kita bermuahasabahdansarawaksertasemenanjung, renung renung kan kita di tahap mana sekarang? Terlalu asyik sibuk dengan politik sampai terlupa apa yang patut kita buat... Kita tak ke mana pun... Masih lagi di bawah pengaruh orang lain... Siapa? tanya la tokey besar tu... Diorang diam diam berisi... Kita bising bising kosong berhabuk! BODOH... Macam ayam bertelur sebijik riuh sekampung...


Nota Karut: mungkin ada yang tak suka... tapi kata negara demokrasi... takkan la pendapat kau jea orang nak dengar kan... sesekali dengar la jugak pendapat orang lain... Sekarang siapa susah? Ingat... Matlamat tak menghalalkan cara... macam menderma duit hasil rasuah... niat yang baik tapi tetap salah!

Aku berani baling batu tunjuk tangan... so siapa nak baling batu jugak silalah jangan sorok tangan yea...

Mintak Tolong...

Ingatan aku dah makin lama dah makin kurang...
Mungkin akibat penuaan...
Atau mungkin sebab terlalu banyak makan seafood...
Atau mungkin sebab last makan kismis masa nak ambil SPM dulu...

Tolong aku...
Aku dah tak ingat nama menatang benda alah ni...
Tolong... Komengaaaaa....



Notakarut: Apa ek?

2011/07/07

Mencarut Era Baru...

SINALAU BAKAS LUK!!!




NotaKarut: Cilaka punya pemandu teksi... Bawak teksi macam nak berlumba rali! Dah la perut aku tengah mengalami kecirit biritan... Makin dia bergendang tau! Toilet... Mana toilet... Berbuih balik lagi dah ni...




Update: bila orang tak faham apa yang dicarutkan, pun tak best jugak kan... Maksudnya ialah SINALAU BAKAS TU BERMAKSUD BABI HUTAN PANGGANG... bahasa kadazan kalau tak salah aku...





Kekeringan...

Aku tengah kekeringan...
Pasal apa...
Pasal cirit birit...
Habis semua air dah terkeluar...
Berbuih buih...

Pasal apa boleh cirit birit...
Pasal sakit perut...
Pasal apa sakit perut...
Pasal makan malam semalam lewat...

Pasal apa makan lewat...
Pasal pergi tengok bola dekat stadium Likas...
Pasal apa nak pergi tengok...
Pasal aku tak pernah tengok bola dekat stadium...

Sekian...

NotaKarut; 1. kekeringan... masuk ni dah 9 kali ke jamban... melecet dah... Lesu beb nak ke jamban lagi... Dah tak ada apa dah... Kentut berair jea...
2. Sanggup korbankan lobster semata mata nak tengok bola... Nyesal!!!!

Cerita Bergambar V4...



2011/07/06

Rabu Tanpa Kata Kata...



2011/07/05

Tok Tok Tok...

Tok Tok Tok!!!

Bunyi pintu bilik hotel diketuk...

Dibiarkan...
Mungkin ada yang salah bilik...

Tok Tok Tok!!!


Dibiarkan lagi...

Tok Tok Tok!!!

Rimas! Mengganggu betul...
Mungkin housekeeping yang datang...

Pintu dibuka sedikit...
Terlihat kelibat seorang wanita seksi...

"yea... ada apa?"

"Mau bodymassage?"

Tengok atas bawah atas bawah depan tak sempat nak toleh belakang...

"Tak mau la!"
Dummmm!!! Pintu ditutup...

NotaKarut: Padahal dalam hati kata "kalau cantik nak la jugak"... Ni kali pertama pintu wanita diketuk sepanjang dah beratus kali aku keluar outstation... sebelum ni hanya berani di luar kaki lima jea...

Tak Suka Tapi Terpaksa Suka...

Benda yang aku paling tak suka nak buat tapi aku terpaksa buat...
Ibarat menjadi duri dalam daging...
Ibarat menabur pasir di dalam periuk sendiri...
Ibarat menyerah kaki ke mulut harimau...
Ek? Mengarut sudah...

Aku suka makanan sedap...
Dah tentu aku jenis suka makan...
Dah sah sah aku suka makan makanan sedap sedap...
Haihhh... Semua mempunyai maksud yang sama...
Sebijik ayat macam Bangla yang baru menyelinap masuk semalam...

Aku tak suka membazir makanan...
Aku tak boleh tolak kalau ada makanan depan mata...
Aku tak reti nak tolak kalau orang ajak makan... Lebih lebih lagi kalau free...

Tapi dah tak lama dah...
Lagi 4 bulan jea lagi...
Pejam celik pejam celik cepatnya masa berlalu...

Mulai minggu depan aku berazam...

AKU TAK SUKA TAPI AKU TERPAKSA BUAT BUAT SUKA UNTUK...

Berazam untuk mengurangkan makan...
Berazam untuk menolak ajakan nafsu untuk menerima ajakan makan makanan free...
Berazam untuk mengurangkan lemak lemak SUPERDUPERTEPU...
Korang semua jadi saksi...

NotaKarut: kenapa minggu depan? Pasal aku nak ke Kota Kinabalu pagi ni...sampai Khamis ni... kota Kinabalu yang terkenal sebagai Syurga makanan laut... Hoho... Sambil usap usap perut yang membelon...

2011/07/04

Cerita Bergambar V3...

KHAS UNTUK CIK ZATI EMBONG YANG TENGAH KEPENINGAN UNTUK MENCARI IDEA UNTUK BARANGAN HANTARAN...

NI SEMUA BUAT SENDIRI NI JAT...
BAJET KAN... HOHO...