2012/05/31

Mitos Imaginasi Lelaki...

Hai...

Ada mitos mengatakan, 

"Lelaki dengan imaginasi seksual yang tinggi, panjang umur"

Apakah benar?

NotaKarut: Mitos oooo mitos...

Tipikal Kedai Melayu...

Hai...

Ciri ciri tipikal kedai makan pengusahanya melayu...
  1. Ambil pesanan: Dua tiga kali ambil pesanan... Sebab lupa... Kalau tak lupa pun salah hantar makanan...
  2. Naik lenguh tangan nak bagi pekerja kedai nampak, nak buat pesanan makanan... Sampai ketiak jadi masam, tak nampak nampak jugak
  3. Nak bukak kedai... Nak maju... Tapi bukak 5 meja je... Apekehalnyaaa...
  4. Nak maju... Nak untung banyak... Nak cepat... Tapi tukang masaknya seorang sahaja...
  5. Konon nak maju... Tapi kualiti ke laut... Minum Air laut pun terasa masin...
  6. Apa lagi? Korang tambah la... Kasi taruk sikit...
NotaKarut: Mood nak kerja tak ada...

2012/05/30

Tips Mendapatkan Muka LIcin Bak Sutera...

Iklan Mendapatkan Muka Licin bak sutera...

Cucu: Nenek... Apakah rahsia nenek berkulit licin seperti sutera?

Nenek: Owh... Tiada apa yang rahsianya cu...

Cucu: Tapi... Muka nenek sangat putih, gebu dan licin berseri seri tanpa jerawat dan jeragat... 

Nenek: Owh... Janganlah puji nenek begitu... Nenek tau nenek dah tua bangka banyak yang dah berkedut... Banyak yang dah lanjut pun...

Cucu: Jangan lah begitu nenek... Bagitaulah rahsia nenek...

Nenek: Senang je cu... Bangun pagi tu... Cu ambil limau... Perah limau tu... Lepas tu cucu ambil lagi madu... Lepas tu Cu ambil pula susu kambing... Ok... Semua tu Cu simpan... Tak guna pun... Apa yang penting Cu ambil kertas pasir... Gosok dengan kertas pasir tang mana yang ada jerawat dan jeragat tu... Nenek berani kerat jari confirm hilang jerawat tu... Lepas semingguan diamalkan, nenek jamin, bukan nak kata sutera, lebih licin dari kulit telur... PERCAYALAHHH....

Sumber Ilham: Iklan Radio Hot.FM

NotaKarut: Hari ni dalam hati ada senang kerana En Bos tiada untuk mengacau daku... hohohoho...

2012/05/29

Terima Kasih Sayang...

Cerita Bergambar 29 May 2012...
Restoren Thai Thai Sunway Piramid...






NotaKarut : Tersandar!

Eh... Hari Ni Selasa Yang Teristimewa La...

Hai...

Eh... Hari ni selasa yang teristimewa la... (isi saja nak ulang bagi sama dengan tajuk!)
Kenapa aku tak perasan!!!
Walaupun dah perasan saja gak nak buat buat tak perasan!!!

29 May 1984...
Eh... 29 May 2012...

Campur tolak bahagi darap kuasa dua kuasa tiga dan diambil ke perpuluhan terdekat...
Umur baru masuk nak 14 tahun ganda dua...
Hohoho... Muda lagi tu...

Nak buat buat TERlupa umur boleh?
Dah tua rupanya aku ni...

NotaKarut: Apa la ada pada angka jika semalam tidak berubah menjadi baik seperti lusa...

Dah... Tak payah nak wish wish la...
Jom kita nyanyi sama sama nak...
Jom jom jom...

Zum gebortstag viel gluck
Zum gebortstag viel gluck
Zum gebortstag liebe "tukang karut"
Zum gebortstag viel gluck!




p/s: rasa  macam lahnat je bila terpost entry yang sepatutnya di publish pagi pagi esok... iNI ADALAH ENTRY AUTOPOST... kerana aku menulis di waktu orang sedang enak beradu...

2012/05/28

Facebook...

Hai...

Aku tau... Korang akan kata aku ni kuno...
Ketinggalan zaman...
Tak up to date...

Ah... Lantak la...

Cam mana nak upload gambar kat facebook ek...
Dulu lain caranya...

Eh... Nampak sangat dah lama dah tak upload gambar kat facebook!!!

NotaKarut: Nak ngutuk aku la tu... Facebook tu dah bertahun tak bukak... Eh... Bukak... Tapi tak buat apa apa pun... Just tengok, baca dan tutup!!!

Kuat...


Awat?
Orang Malaysia ni tak cukup kuat ka?
Semakin banyak pulak iklan iklan ubat kuat ni di setiap persimpangan...

NotaKarut: Aku kuat makan! Sekian...

2012/05/25

Apa Barang Seringgit...

Hai...

Kata Kata Jumaat.

Salam Jumaat...

Handphone berjenama... Kalau tak ada nama samsung... Tak beli dah...
Kalau setakat handphone BB a.k.a Beli & Buang, setakat tujuh lapan ratus pejam mata je beli...
Apa barang nak pakai Nokia Cokiaaa 3310...

Jam... Lagi seringgit je nak cukup dua ribu harganya...
Itu pun mampu... Apa barang nak beli jam sepuluh ringgit jam pasar malam...
Pakai seminngu dah rosak...

Baju... Bonia... Apa barang baju Mydin...
Seluar... Bonia... Apa barang seluar Suave...
Kasut... Bonia... Apa barang kasut Bata...

Makan...ermmm... Nak mewah dan sedap jea...
Nak makan tempat standard je...
Kurang kurang pun McD... Beriani kambing pun dah RM9...
Apa barang makan ikan kering...

Rokok... Bangga hisap dua kotak sehari!
Bukan rokok gulung tau... Tak main la rokok gulung...
Tak ada class... Apa barang!!!
Kurang kurang Dunhill la... Baru ada standard...
Mulut terkumat kamit hembus asap memuja memberi makan jin...

Tapi bila pi masjid nak sembahyang Jumaat, tabung derma lalu...
Segan segan nak keluar duit...
Aik... Seringgit je bang...
Apa barang seringgit bang... 
Nak beli air tebu dekat pasar pun tak cukup la bang...
Cukup ke tu bang nak bawak ke syurga???

NotaKarut: Darah naik ke kepala... Ini kambing punya pasal la ni...

2012/05/24

Tolong Menolong...


Amalan tolong menolong itu amalan yang mulia kan kan kan wahai cik adik yang cantik, puan puan yang baik hati dan encik encik yang kacak lagi gagah perkasa...

So... What?

So... Tolong la mengetik apa apa yang patut...
Kesian tu... Kesian dia...

NotaKarut: Dah lama dah tak dapat Buffered Earning ni...

2012/05/23

Tips Menghadapi Stress...

Hai...

Tips menghadapi stress...
Sebelum tu aku nak tanya Stress tu apa? 
Tekanan kerja? Tekanan hidup?

Tips 1.: Kalau berada di pejabat... Sapa semua orang yang ada... Kalau nak lebih afdal, cium tangan kanan lepas tu tangan kiri...  Lepas tu gelak sengsorang... Sambil cekak pinggang dan menjerit ala ala berbisik "akulah superhero yang telah pupus" sambil gelak "hohohohohorlick"...

Tips 2.: Makan... Yang ni jangan sesekali nak amalkan! Nanti tak muat nak keluar masuk pintu lak...

Tips 3.: Menyanyi... Walaupun suara anda tu, sumbang tahap bunyi kambing mengembek... Pedulikan... Pedulikan apa orang nak kata... Manusia ni ada satu mulut yang boleh berkata apa apa sahaja... Lagi afdal kalau menyanyi lagu Cindai... Tak pun Zapin Untuk Zashedah...

Tips 4.: Ce try beli sebijik tembikai... Belah 2 tembikai tu... Lepas tu korek isinya... Sama ada nak makan atau nak buat jus tembikai laici... Terpulang pada tekak anda... Lepas tu... Kulit tembikai tu jangan buang... Pi basuh bersih bersih... Lepas tu pakai letak atas kepala bawak pi pejabat... Confirm lepas ni, tak akan ada orang yang nak buat anda stress... PERCAYA LAHHHHH...

NotaKarut: Terasa nak makan... Makan... Makan dan makan! Owh no...



2012/05/22

Lelaki Berkulit Gelap Lebih Seksi...


NotaKarut: Oh men... Patut la ramai awek cun yang senyum senyum dengan aku hari ni...

2012/05/21

Mitos Karut...

Halloo...
Guten tag...

Hik Hik Hik...
Kan aku dah kata dalam entry yang sebelum ni... Itu hanyalah mitos...
Mitos rekaan aku... Hoho...

Ini ada satu lagi mitos...

ORANG LELAKI YANG DAH BERKAHWIN, SAHAMNYA SEMAKIN MENINGKAT NAIK... 






Hik Hik Hik...
Cik Suri kata... Perasan!

NotaKarut: Kepada Cik Eda... Selamat ulang tahun kelahiran...

Mitos Kesan Menjilat Setem...

Hai...

Ada orang berkata kata...
Kata yang tak masuk akal...
Tapi kalau di fikir fikir balik...
Mungkin ada kebenarannya jugak...

Walaupun itu satu mitos...

Kesan menjilat setem boleh mengakibatkan berat badan turun sebanyak 4kg!

NotaKarut: Hari ni kepala banyak pusing...

2012/05/20

Tragedi Berulang...




2012/05/19

Hai...

Hai...

Selamat hari sabtu...
Hai Sabtu...






Demmmm! Otak aku tetiba rasa sunyi sepi gara gara tadi aku lupa sarapan...





Ok... aku datang pejabat lagi di hari cuti ni...
Dah... Jangan nak mengata aku RAJIN...
Ini pun terpaksa je ni... Dah dekat 2 minggu tak masuk pejabat...

Kalau ikut hati mau je buat kuih gulung beralas comforter disulami aircond yang lepas tu pening nak pikir bayar duit elektrik yang melambung tinggi... Eh? Apa ni? Luahan perasan ke apa ini?

Ok... Tergelincir dari landasan yang benar la pulak...

ORANG KATA... BUKAN AKU YANG KATA LA... ORANG KATA... ORANG YANG LAHIR BULAN MAY NI... ORANGNYA BIJAK PANDAI... SUNGGUH KAH BEGITU... PERNAHKAH ANDA JUMPA ORANG YANG LAHIR BULAN 5 NI BIJAK PANDAI???

Sila angguk kalau betul begitu...

Tersenyum...

Kalau korang geleng... Aku sunat korang sorang sorang...

NotaKarut: Badan sakit sakit... Urat sakit... Otot sakit... Otak pun sakit!!!

2012/05/18

Kata Kata Jumaat...

Kata Kata Jumaat.

Allah S.W.T melarang menjalankan sebarang bentuk perniagaan dan jual beli pada penghulu segala segala hari ini. Allah S.W.T berfirman di dalam surah al-Jum’ah ayat 9:

Yang Bermaksud, Wahai orang-orang yang beriman! Apabila dikumandangkan seruan mengerjakan Solat Jumaat, maka bersegeralah kamu pergi (ke masjid) untuk mengingati Allah S.W.T dan tinggalkanlah jual beli (pada saat itu) ; yang demikian adalah lebih baik bagi kamu , jika kamu mengetahui (hakikat yang sebenarnya). Kemudian setelah selesai sembahyang, maka bertebaranlah kamu di muka bumi (untuk menjalankan urusan masing-masing) dan carilah dari limpah kurnia Allah S.W.T, serta ingatlah akan Allah S.W.T banyak-banyak (dalam segala keadaan) supaya kamu berjaya ( di dunia dan di akhirat).

Realiti yang berlaku, ramai di kalangan jemaah tidak berminat untuk masuk ke dalam masjid mendengar apa yang ingin disampaikan oleh khatib, sebaliknya mereka rasa lebih selesa berada di luar masjid. Lebih menyedihkan lagi ada yang sempat berbual-bual kosong ketika khatib sedang berkhutbah. Sikap ini jelas mencerminkan sifat sombong kita kepada Allah S.W.T.

Sumber: Portal Masjid Negara

NotaKarut: Sekadar berkongsi dengan kaum lelaki yang budiman...

2012/05/17

Tips Menghayati Kehidupan...



Menu : Durian Goreng
Lokasi : Kota Kinabalu...

NotaKarut:  Tak ada gambar seafood... Malas nak letak... Nanti ada yang terliur...

Keindahan Ciptaan Allah...




Sunset...
Lokasi: swimming pool, level 11, Grand Paragon Hotel, Johor Bahru...

2012/05/16

Ini Tidak Adil Bagi Ku...

Hai...

Selamat hari guru bagi guru...
16 May setiap tahun...

Selamat hari Ibu bagi bagi semua Ibu @ Mak @ Bonda @ Mama @ Mami @ Mum @ Ummi atau apa apa sahajalah...
8 May setiap tahun...

Selamat hari Jururawat...
12 May setiap tahun...

Selamat hari perkerja...
Setiap 1 May...

ada hari apa lagi?
Hari Hari?
Hari hari tu jual pakaian la!

Ni bila nak sambut hari jurutera lak ni???
Tanpa jurutera bangunan sekolah tu tak tegak tau... Mungkin condong 45 darjah!
Iri hati ni...

Ini tidak adil tidak adil baginya
Ini tidak adil tidak adil bagiku
Ini tidak adil untuk engkau bertanya
Jika tiada hari jurutera tak apa kah
Tidak adil tidak adil baginya

ini tidak adil tidak adil baginya
Ini tidak adil tidak adil bagiku
Ini tidak adil untuk engkau bertanya
Jika aku mahukan itu juga
Hari jurutera milikku

Kacang Pool




Lokasi : Gerai Kacang Pool Haji...
Medan Gerai Larkin...
Menu wajib dicuba : Kacang Pool... Bersama ABC Special... Dan Tauhu bakar... Dan Otak Otak...
Komen: Sangat sedap ok... Kalau orang Singapore pun boleh turun nak makan benda ni, tak kan la orang Malaysia tak nak cuba kot...

NotaKarut: Persoalan kenapa seluar menjadi kecut terjawab sudah!!! Hik Hik Hik...

2012/05/15

Makanan Eksotik : Belangkas...



Makanan Eksotik : Belangkas masak Asam Pedas...
Lokasi : Kota Tinggi...
Komen :  Sangat sedap ok... Telur dia tu rasa kenyal kenyal je... Sangat sedap... Lepas makan badan jadi panas je...

NotaKarut: Baru sampai dari Johor Bahru ni... Perjalanan dari JB ke USJ mengambil masa dua jam setengah sahaja... Patut la aku perasan kenapa kereta depan aku asyik memberi laluan je... Dan aku rasa macam highway tu aku yang punya... Laju? Eh... Tak la... Cuma meter tu dah tak boleh nak gerak lagi dah... Pedal pun dah cecah lantai... Tetiba risau kot kot ada ekor yang ikut nanti... 

P/S: Esok ke KK... Aduyai...

2012/05/14

Seksi Sangat La tu...

Hai...

Kamu... Kamu wahai perempuan...
Kalau ingin berpakaian seksi...

Aku tak larang pun... Aku suka... Hik Hik Hik... Suka sangat...
TAPI...
Tapi Agama melarang la...Haram membuka aurat kepada bukan muhrim...

Ikut suka kamu la wahai wanita...
Yang kena bakar nanti pun, kamu, bapak kamu, abang abang kamu, suami kamu...

Kamu nak seksi boleh...
Kamu nak pakai skirt pendek sampai ke pangkal peha pun boleh...

Tapi boleh tak kalau kamu cermin kaki kamu tu...
Kot kot la ada banyak setem!
Tak lalu cek nak mandangnya... 

Eh... Pandangan pertama tak berdosa kan kan kan? Itu rezeki kan kan kan?

NotaKarut: Selamat sampai di Paragon Hotel Johor Bahru... Lusa ke KK pulak... Minggu ni tak duduk rumah... Sian kat suri... Asyik kena tinggal je... Aduyai...

2012/05/13

Malas Nak Fikir Tajuk...

Rasanya baru semalam menonton Jangan Tidur Lagi ahad lepas...


Hari ni dah pun penghujung ahad semula...


Eh... Dah seminggu dah?


Cepatnya kan kan kan...


Sedar tak sedar dah bulan 5 dah...


Cepatnya masa berlalu...


NotaKarut: kaki sakit kerana ekspo baby & mom di MidValley...


Published with Blogger-droid v2.0.4

2012/05/12

PengotorKah kah kah?

Hai...
Salam hujung minggu...

Kalau kita tengah syok melombong bijih timah...
Nak nak kalau lubang serombong tu penuh sesak hingga menyempitkan laluan udara ke peparu...
Nak tak nak terpaksa melombong depan awek kesayangan...
Confirm minah tu akan jerit...
"Eiiii!!! Pengotornya..."

Kalau kita tengah dating... Atau tengah berkerja...
Atau dalam apa apa situasi la kan...
Tetiba angin dalam perut tu berpusing pusing laksana taufan di dalam perut...
Penat nak tahan... Ye la... Depan kengkawan/awek... Atau orang ramai...
Mestilah kemaluan besar la kan kalau terlepas angin...
Tapi... Kalau terlepas jugak cam mana?
Confirm kena kutuk kuat kuat la...
"Eiiii!!! Pengotornya..."

ELEH... MACAM LA KORANG TAK PERNAH BUAT KAN KAN KAN KAN...

Silap silap hasil bijih timah tu korang gentel gentel dulu sampai jadi bulat dan kehitaman...
Lepas tu salat kat bawah meja...
Eleh... Tak ngaku la tuh!!!
Dah... Jangan nak jadi baik depan aku sangat la...

NotaKarut: Rambut dah nipis asyik berfikir je... Perut dah naik ikut puan suri kerana asyik makan je... Seluar dah kecut kerana asyik tidur je... Aduyai!!!

2012/05/10

Ikan Patin Masak Stim...





Lokasi: Restoren Sentosa Island, Raub... Betul betul terletak di tengah tengah bandar Raub...

Menu istimewa: Masakan berasaskan ikan patin... Tapi bukan ikan patin masak tempoyak seperti yang terdapat di sekitar bandar Raub dan Kuala Lipis... Keistimewaannya terletak pada Ikan Patin Buah Masak Stim... 

Komen: Sangat sedap! Mesti cuba!!! Sehingga menjilat telinga... 

NotaKarut: Tak berapa nak ada masa nak mengarang... Sekian...

2012/05/09

BIla Gambar Bercerita: Cherating













Rama Rama

Hai...

Dalam hati ada rama rama...
Petang ini kena bagi ceramah...
Kursus di Institut Aminudin Baki, Genting...

Pagi ni baru nak fikir...
Fikir apa yang nak dikursuskan ni kang...

Ah... Lantak la...
Aku mengarut je la kang...

NotaKarut: Mak Ayah dapat durian runtuh... Tetiba je rasa nak balik rumah... Nak kutip durian... Hoho...

2012/05/06

Sedangkan Lidah Lagikan Tergigit...

Hai...
Morning...

Selamat berhujung minggu...
Dah banyak berhabis duit ke belum masa hujung minggu ni?
Ye la... Semalam kan cuti... Nak nak orang gomen dapat duit terpijak bulan ni kan...

Semalam... Dengan si suri pergi Alamanda Putrajaya...
Sedang si suri sibuk cuci cuci mata "membeli belah tingkap"...

"Abang... NIchii la... Jom masuk..."

"Eh... NIkon la... Jom masuk sana dulu..." Kata si laki...


VS

NotaKarut : Minat berlainan... Nasib la... Dah kedai pun berdepan...

2012/05/04

Teka Teki...

Orang tua-tua ada kata:-

Selak kain nampak bulu,
Selak bulu nampak biji,
Selak biji nampak batang,
Selak batang nampak apa?

Cubalah teka...



Ini bukan aku yang tulis... Aku cuma menyampaikan Mr. Anon punya komen dalam entry sebelum ini...

NotaKarut: Kadang kadang bila si anon ni komen aku jadi sakit hati... Ntah kenapa...

Cari barang...

Selak kertas... Cari kalkulator...

Selak kertas... Cari pen...

Selak sampah... Cari kertas...

Selak kain... Eh?

NotaKarut: Mood nak mengemas meja! 

2012/05/03

Banyak Kisah...

Hai...

  1. Batuk tak hilang hilang lagi... Dah sesak dah ni... Lepas ni nak cuba minum clorox la pulak... mana tau kot kot mujarab!
  2. Aku lupa hari ni hari Khamis... Al-Maklum la... Lama sangat bercuti...
  3. Atas meja sangat bersepah macam tongkang nak pecah! Malas nak kemas... Nama pun meja engineer... Mesti la kena serabut... Baru la engineer... Silap silap kaalu ada tikus mati pun tak sedar!
  4. Aku baru tau kalau dekat Kedah atau perlis, diorang kat sana tak panggil sarapan tu sarapan... Tapi panggil "menyorok!"... Fakta atau auta??? Ntah... Aku pun tak tau la...
  5. Aku ni pemalu... Auta?
  6. Ada orang kata pipi aku dah makin cubby dan tembam... Tapi ada aku kesah???
  7. Seluar kerja aku dah mengecut!
  8. Baju kerja pun dah mengecut!!! Owh... Apakah mutu kain sekarang ni dah makin teruk sehingga baju dan seluar boleh mengecut??? padahal malu nak mengaku perut dah besar!!!
  9. Kepala banyak pusing pusing...
  10. Apa lagi aku nak kelentong dekat sini ek?
  11. Aku dah malu nak mengarut kerana dah banyak saudara dan rakan terdekat yang dah tau blog tukang karut ni.... Kemaluan ku besar oooo... Eh?

NotaKarut: Sibuk bukan bererti menyibuk!

2012/05/01

7 Panduan Aktiviti Di Pantai...

Hai...

  1. Bergambar... Pastikan anda membawa camera yang canggih manggih... Nak lagi afdal bawak yang boleh menyelam punya... Pastikan jugak anda pandai menyelam... Kalau camera je yang boleh menyelam tapi anda bermain di gigi air l;aut, memang tak jadi la...
  2. Gambar melompat... Ini lagunanya camera canggih manggih tu... Henpon sekarang ni pun dah ada dah camera yang ok... Lagi satu... Kalau dah sedar diri tu membesar dengan jayanya... Tak perlu la nak melompat bagai... Bergegar bumi ni...
  3. Kencing dalam laut! Pastikan ini menjadi aktiviti wajib bila mandi laut... Perghhhh... Nikmat gila la...

NotaKarut: Patut la air laut menjadi semakin masin....

Haipppp! Jangan nak kata aku pengotor... Hangpa pun biasa dan pernah buat kan kan kan...

Penat... Kulit terkena penyakit MatahariTerbakar... Habis longot dah... 




Eh... Tak cukup 7 ek? Ah... Lantak la... Babaiiii...