2012/09/30

Kih Kih Kih... Bajet 2013... Kih Kih Kih...

Kih Kih Kih...
Lawak... Oh lawak...

Kih Kih Kih...
Ada orang gila dalam facebook...
Meracau bagi komen bajet 2013...

Kih Kih Kih...
Lawak... Oh lawak...
Komen macam budak tadika!

Kih Kih Kih...
Bodoh tak boleh nak ajar, pandai tak boleh nak ikut!

Kih Kih Kih...
Bila bagi, tangan tak malu nak ambil...
Tapi dalam hati ada banyak busuk...

Kih Kih Kih...
Bila orang gomen dapat bonus...
Meraung jugak nak bonus...
Padahal... Gaji bulanan je dah beribu riban... Bonus je dah setengah tahun...
Dengki khianat betul... Kih Kih Kih...

Kih Kih Kih...
Dah la bodoh, Lagi nak nampak kebodohan diri sendiri lagi...
Ini bajet kerajaan la... Bukan bajet swasta...
Kalau nak bonus, pi la melalak dekat bos sendiri...

Kih Kih Kih...
Kejab lagi ada la yang bodoh nak melompat dekat sini...
Kita tengok je la siapa yang kena...

Kih Kih Kih...
Ada jugak yang bodoh... Nak mintak bulan dan bintang...
Padahal dalam hati ada banyak busuk...
Ada yang dah dapat pun, ditelan baik, diluah menjadi taik!

Kih Kih Kih...
Ada orang bising bising kos sara hidup meningkat...
Tapi tak sedar hati itu dalam ada pasang angan mau angkat itu IPhone 5!
Berlagak tak sedar diri tapi ada hati masih mengaku miskin!

Kih Kih Kih...
Dapat tapak jual...
Dapat kontrak pun jual...
Dapat peluang pun jual...
Dapat baucer pun jual...
Last last yang kaya orang yang membeli!

NotaKarut: Bersyukur dengan apa yang ada... Kalau tak cukup... Sila berusaha lagi... Bukan nak melalak menyalahkan orang lain... Bangla yang ntah ada permit ntah tak yang sehelai sepinggang masa awal awal datang sini pun dah beli sebijik banglo dan ada 7 tapak niaga di Jalan Bukit Bintang... 

Kau ada??? 

Tak percaya? Pi la tengok dengan mata kepala sendiri... Asyik nak menyalahkan orang lain je... Salah sendiri tak mau tengok...

Kalau suka sila like... Kalau tak suka sila komen...

2012/09/29

Pengsan...

Suri: Abang... Nanti kalau dah masuk labourroom... Abang kena masuk sekali tau...

TK: Eh... Nape abang pulak yang kena masuk... Abang baru 3 bulan je ni... Perut abang mengandung lemak yang berlebihan je... Kena masuk gak ke?

Suri: Ye la... Kena la...

TK: Wajib ke masuk?

Suri: Ye la... Mesti la...

TK: Ye ke mesti?

Suri: Iye... Kena masuk...

TK: Nape ek?

Suri: kena bagi moral support la...

TK: glupppp... Ye la...

Suri: macam tak nak je... Buat anak je pandai...

TK: Ye la... Glup... Glup... (kalau aku pengsan masa tengok darah nanti cam mana?)


NotaKarut: Ada apa apa panduan tak untuk suami menghadapi saat saat di dalam labourroom...
Published with Blogger-droid v2.0.6

2012/09/28

Mitos Karut...

Suri: Abang nak tau tak?

TK: Ha. Tau. Tahu bakar ke?

Suri: Isk... Makan je abang ingat ek...

TK: Hihihi. Makanan dan abang mana boleh dipisahkan...

Ha... Apa yang tau sangat tadi?

Suri: Orang kata kan bang, kalau nak hidung anak mancung macam heroin hindustan... kena selalu tolak lelangit baby... Baru la hidung tu mancung...

TK: ooooo... Cam tu... Macam susah je cara tu...

Suri: Abang tau cara lain yang senang ke?

TK: Apa susah susah... Penyepit baju kan banyak... Sepit je hidung. Confirm mancung menjela la...


NotaKarut: jangan ada yang bingai nak buat udah la ye...
Published with Blogger-droid v2.0.6

2012/09/27

Hikayat Tukang Karut & Pak Pandir...

Arakian, tersebutlah satu kisah di petang Ahad lalu, Pak Pandir datang berjumpa Tukang Karut mengeluh kesah perihal Mak Andih yang sudah hilang pendengaran...

"Teruk sangat ke pendengarannya?" tanya Tukang Karut...

"Entahlah, Tukang Karut oiii... Yang jelasnya, aku mesti menjerit kalau nak berborak dengannya."

"Okey, cuba buat macam nie. Berdiri sejauh 6 meter darinya, lalu katakan sesuatu."
Kalau dia tak boleh dengar kau, berdirilah lebih dekat sedikit darinya, lalu katakan apa yang kau katakan tadi."

Kalau dia tidak juga dengar, dekatkan jarak sedikit demi sedikit. Dengan begitu, kau akan tahu berapa jarak maksima pendengarannya."

Maka, Pak Pandir pun pulang ke rumah dan mendapati Mak Andih sedang memasak di dapur. Dari jarak kira kira 6 meter ia berteriak...

"Andih... Makan apa kita malam ini?"
Tak ada jawapan.

Lalu dia jalan depan sedikit lagi, berhenti di jarak 5 meter dan menanyakan hal yang sama.
Juga tak terdengar jawapan.
Begitu juga pada jarak 3 meter.

Akhirnya, ia berdiri di samping Mak Andih.

"Makan apa kita malam ini?" katanya separuh menjerit.

Mak Andih dengan mata yang berlinangan dengan air mata, lalu menjerit:

"Untuk keempat kalinya aku beritahu, KARI KAMBING!!!!"



NotaKarut: Senyum... Gelak... Sengih... Sengih lagi? Sah gila!!!!

Quote The Day


Published with Blogger-droid v2.0.6

2012/09/26

Patah Tumbuh Hilang Berganti...

Hai...

Sama ada sedar atau tidak...
Sorang sorang blogger yang dulunya sangat aktif menulis...
Semakin mendiamkan diri...

Ntah mana mereka menyorok...

Yang patah, memang akan tumbuh, tapi tak sama dengan yang patah...
Yang hilang, memang akan berganti, tapi tak serupa dengan yang hilang...

NotaKarut: Mulai rindu dengan tulisan bergaya beberapa sahabat blogger.

Bahasa jiwa Bangsa...

Hai...

Serik...
Satu perkataan je...

Aku dah serik nak komen dekat facebook...
Komen aku selalu disalahertikan...

Niat nak bergurau dengan kawan...
Tapi kawan kepada kawan kepada kawan ingat aku mengutuk...
Dah tentu tentu jadi bahan...

Eleh... Macam la dia baik sangat...

Aku cakap benda betul pun nak kecoh...
Komen mengomen kononnya baik...

NotaKarut: Tadi aku kursus belajar network... Hoho... Lepas ni dah boleh la hack bank... 

2012/09/25

Tahukah Anda Versi Lawak 2.

Tahukah anda perempuan mengelipkan mata dua kali lebih kerap daripada lelaki dan jantung wanita juga berdegup lebih laju berbanding jantung lelaki...
Tahukah anda juga anda bahawa, lelaki selalu ada dua mata air dan jantung mereka juga berdegup dengan lebih laju jika diketahui oleh isteri...

Tahukah anda kandungan otak kita terdiri daripada 80% air...
Tahukah anda juga anda bahawa, seseorang yang sudah lama tidak membuat hubungan kelamin bersama isteri akan mengalami satu sindrom yang berkaitan otak iaitu sindrom "masuk air"...

Tahukah anda ahli sains seluruh dunia bersepakat jika nasi goreng bujang dimakan sewaktu lapar, perut kita akan mengalami satu tindakbalas yang berupa kekenyangan.
Tahukah anda juga anda bahawa,  nasi goreng bujang  juga boleh digunakan sebagai ubat untuk menggembirakan hati kita bila  nasi goreng bujang yang dimakan itu dibelanja oleh kawan kita.

Tahukah Anda orang yang tidak pernah kisah langsung tentang wang ringgit, pangkat, kedudukan dan harta dunia ialah Orang Utan...
Tahukah anda juga anda bahawa, orang yang selalu berfikir tentang wang ringgit, pangkat, kedudukan dan harta dunia ialah orang yang lupa daratan...

Tahukah Anda gajah mempunyai kadar dengupan nadi yang perlahan iaitu kira-kira 20-30 dengupan seminit. Tahukah anda juga anda bahawa, walaupun seseorang lelaki tidak mempunyai anu sebesar belalai gajah, degupan jantung beliau tetap akan berdegup kencang bila berjumpa Neelofa memakai bikini.

NotaKarut: Senyum... Tak perlu kata apa apa... Senyum...

Tip Muka Berseri...

Hai...

Kalau nak dapat muka berseri...
Tipnya mudah sahaja...

Setiap pagi 25 haribulan, cuba bukak online banking...
Ce periksa duit gaji dah masuk ke belum...
Kalau dah masuk... Boleh la senyum lebaq...

Senyum lebaq pun sekejab je kot...

Lepas tu confirm jadi masam mencuka balik...
Gara gara membayar hutang yang sekeliling pinggang...

NotaKarut: Besar periuk, besar la kerak nasi beriani kambingnya!

2012/09/24

lokasi automated enforcement system AES



Untuk makluman kawan2 semua... Hati2 bawa kereta dilaluan tersebut... Kamera automatik merakam kereta melebihi hadlaju...

NotaKarut: Kalau rasa banyak duit nak sedekah dekat kerajaan, sila tekan pedal minyak hingga ke lantai...





Sumber Berita : Berita Harian.

KUALA LUMPUR: Sebanyak 566 kamera Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) akan dipasang di kawasan kerap berlaku kemalangan di seluruh negara bermula awal tahun depan. 

Timbalan Menteri Pengangkutan, Datuk Abdul Rahim Bakri, berkata rang undang-undang berhubung AES akan dibentangkan untuk bacaan kali kedua di Parlimen, Disember ini. “Kita menjangkakan dengan pelaksanaan sistem ini, kadar kemalangan jalan raya dapat dikurangkan seperti negara maju termasuk United Kingdom, Amerika Syarikat, China, Sweden dan Jerman,” katanya sempena Program Kempen Keselamatan Jalan Raya bersama Jabatan Keselamatan Jalan Raya (JKJR) di sini, semalam. 
Katanya, kerajaan terpaksa mengambil masa melaksanakan AES walaupun sudah diperkenalkan sejak tahun lalu bagi memberi ruang kepada Kementerian Pengangkutan melakukan kajian dan mengumpul maklumat mengenai keberkesanannya. 

Katanya, AES mampu beroperasi 24 jam sehari, 365 hari setahun serta kalis panas dan hujan selain akan menggantikan sistem manual sedia ada untuk mengesan mereka yang sering memandu melebihi had laju. 

“AES tidak akan menyaingi perangkap had laju Polis Diraja Malaysia (PDRM) kerana buat masa ini ia hanya diletakkan di kawasan ‘black spot’. Namun, kedua-dua sistem ini mempunyai matlamat sama iaitu untuk memerangkap pesalah trafik yang tidak mematuhi had laju dan mengurangkan kemalangan,” katanya. 

Selain itu, kerajaan juga bercadang untuk meletakkan papan tanda di setiap lokasi AES bagi memberi peringatan kepada pengguna jalan raya supaya mematuhi peraturan, sekali gus mendidik mereka supaya lebih berhemah

2012/09/22

Nama Bayi Islam Pilihan...

Irsyad Kamil
Irsyad Nasihat, panduan, petunjuk  
Kamil Sempurna

Iqbal Hayyan
Iqbal         Kejayaan, pujangga muslim, kemajuan
Hayyan Yang hidup

Ilham Ziqri
Ilham Ilham
Ziqri        Terpuji, Yang Memuji Allah

Mirza Najmuddin
Mirza         Anak yang baik
Najmuddin Bintang agama

Mohamad Najmuddin
Mohamad Yang terpuji, di rahmati
Najmuddin Bintang agama

Iqbal Zamir
Iqbal         Kejayaan, pujangga muslim, kemajuan
Zamir Suara hati, anak kecil yang cantik


Nurul Izzah Zulaikha
Nurul        Cahaya
Izzah  Mulia
Zulaikha Cantik

Izz Zara Humaira
Izz         Kekuatan
Zara  Puteri
Humaira Berpipi merah

Izz Zara Zulaikha
Izz         Kekuatan
Zara         Puteri
Zulaikha Cantik


Nur Alya Fariha
Nur         Cahaya 
Alya         Ketinggian
Fariha (Dia) merasa gembira

Nurain Wahida
Nurain Cahaya mata
Wahida Beautiful

Siti Zulaikha Balqis
Balqis Name of the Queen of Sheba
Siti Gelaran bagi perempuan
Zulaikha Cantik

NotaKarut : Ini nama nama yang ada dalam kepala otak aku sekarang ni... HikHikHik... Dah fikir nama dah ek... Nampak sangat kemaruk... Padahal baby nak keluar pertengahan bulan Oktober ni... Jantina pun tak tau lagi... Korang ada nama yang indah lagi tak?  Atau kalau korang suka nama yang mana dari salah satu nama di atas...

2012/09/21

Dah tak lama dah...


Dah tak lama dah... 

Bos perempuan VS Bos Lelaki...

Bos perempuan VS Bos Lelaki...

Hai...

Aku baru terasa bahangnya politik pejabat ni...
Bos perempuan... Bukan bos pun la... Satu level... Pangkat pun sama... Cuma dia senior sikit 2 bulan...

Depan kita pijak semut pun tak berani... Semuanya ok...
Belakang kita, ditikamnya hidup hidup depan bos besar...
Depan anak buah kita pun boleh ditikamnya...

Dah la kuat mengumpat...
Mencari kesalahan orang je...
Bila di depan, muka manis macam gula tertumpah dalam madu!

Susah betul berkerja dengan perempuan ni...

Patut la perempuan tak boleh dijadikan pemimpin...


NotaKarut: Ada perempuan nak melompat? Silakan...

2012/09/20

Peribahasa Karut

Delima Vs Dilema... | Tukang Karut...

"Bulat air kerana pembetung, bulat manusia kerana makan tak beringat..."
"Cinta ibarat kurap, makin digaru makin sedap..." 
"Masak rebung biarlah dari rebungnya..."
"masuk kandang kambing mengembek, masuk kandang harimau berdoa..."

NotaKarut: Entry testing je ni... Saja... Muahaha... Nak tengok apa akan jadi kalau buat pautan pada entry sebelum ni....

2012/09/19

Delima Vs Dilema...

Hai...

Mendilemakan sungguh haihhhh...
Bila banyak makan... Dikatakan buruk lantak...
Sampai siku pun nak dijilat...

Bila kurang makan... 
Dikatakan kononnya nak jaga badan konon...
Tak pun mengata "tak ada duit nak makan la tuh!"

Bila menolak pelawaan makan...
Dikatakan sombong tak bertempat...
Bila terima perlawaan, dikutuknya "asyik melantak je ko ni, patut la bambam jea..."

Haihhh... Susah betul hidup ni...

NotaKarut: Berjaya mengurangkan 0.3kg selepas berjalan pusing pusing satu taman... Upah kepada diri sendiri malam ni makan roti canai 2 keping... Tahniah... Tahniah kepada diri sendiri...

Pesanan nenek moyang....

Pesanan nenek moyang....

Kalau kamu marah, keluarkanlah amarahmu sepuas-puasnya
agar tidak menyakitkan mindamu....

Kalau kamu sedih, keluarkanlah air matamu jika itu dapat
melegakan kesedihanmu....

Kalau kamu benci, keluarkanlah kebencianmu agar tiada
lagi rasa kebencian itu....

Kalau kamu gembira, keluarkanlah kegembiraanmu dan ketawalah
sepuas-puas hatimu....

TAPI INGAT........................!!!!!!!!!!

Kalau kamu malu....JANGAN SEKALI-KALI MENGELUARKAN KEMALUANMU...!!
KELAK BINASA DIRI!!!

NotaKarut: Dah... Jangan Nak bayang yang bukan bukan lak malam malam ni...

2012/09/18

Janda yang Dahaga

Disini saya ingin menceritakan sebuah kisah mengenai seorang janda yang baru sahaja kematian suami.... Hasnah seorang janda kaya yang baru sahaja kematian suaminya akibat kemalangan jalanraya. Beliau masih muda lagi dan mempunyai potongan badan yang cantik.

Sejak kematian suaminya, beliau sentiasa diusik oleh jejaka-jejaka kampung yang sudah lama memendam rasa kepadanya. Namun begitu, Hasnah tidak pernah melayan karenah pemuda-pemuda kampung tersebut, kerana hatinya masih lagi merindui arwah suaminya... Walaupun.... hatinya berasa sepi ketika waktu ini. Lebih-lebih lagi di waktu malam... Rasa sepi hatinya tiada siapa yang tahu...

Pada satu malam, kira-kira pukul 2 pagi.... beliau bangun dari katilnya... badannya terasa panas.... tekaknya terasa haus.... beliau terasa begitu dahaga sekali. Beliau bangun dan keluar dari bilik menuju ke dapur,... sampai saja didapur... beliau terus membuka peti ais dan mengambil sebotol air sejuk.... beliau tuang kedalam cawan dan meminumya... Setelah meminum air tersebut.. beliau kembali kedalam bilik dan tidur semula... Sekian... Terima Kasih Itulah kisah seorang janda yang dahaga...........

Wah, sepenuh hati korang mambaca nyer. Ha...haa...haaa....

NotaKarut: Hahahahahhahahahahahahahahahaha....

Kisah Tungau Dan Kemaluan...

Waktu : Lunch Time
Lokasi : Pantry

Tukang karut sedang menikmati nasi goreng ayam berempah...
Makan tak berteman...
Sunyi sepi berlatar belakang bunyi kecipan manja...

Tiba tiba sahaja dihurungi mak mak orang dan sorang anak dara...
Suasana sunyi berganti riuh...
Ada yang bawak nasi kukus berempah...
Ada yang jinjit aisblended dragon fruit...

A: Ko tau... Anak aku semalam... Ha... Besar ni ha anu dia ha... Sambil menunjukkan lengannya... 

B: Awat kak?

A : Degil sangat haih... Duk main atas rumput... Kena tungau la tu... Bengkak menabung kau... Kalah bapak dia...

Anak dara:  Oooo... Cam tu... Kalau nak anu besar, bagi tungau la ye kak... Syok tu...

A : haihhh... Hang ni... Nak besar besar buat apa haihhh... Tu besar bengkak je la... Tak keras mana haih... Mana syok...


TK : Senyap senyap menjingkit menjinjing bekas polistrin... Makan tempat lain lagi bagus... Tak sanggup cek nak tadah telinga haihhh... Kalau dengar lama lama mau kemaluan aku pulak yang bengkak kang...

NotaKarut: Haihhhh... Kuat jugak orang perempuan ni berimaginasi ek...

Terapi Minda...

Seorang guru tadika sedang memupuk rasa percaya diri kepada pelajarnya-pelajarnya. Guru tersebut meminta mereka untuk memperkenalkan diri sekaligus memberitahu tentang cita-cita mereka.

Abu berdiri dan berkata, "Nama saya Abu bin Dolah. Bila besar nanti saya ingin jadi juruterbang, jadi bolehlah saya pergi ke Australia, Eropah, Iraq dan sebagainya".

"Bagus Abu. Terima kasih. Siapa lagi?", tanya cikgu.

Seorang pelajar perempuan yang duduk di tepi berdiri dan berkata, "Nama saya Noni binti Samad. Kalau besar nanti, Noni nak jadi suri rumah tangga dan mempunyai anak-anak yang comel".
"Bagus. Jadi suri rumah tangga merupakan cita-cita yang mulia. Siapa lagi?".

Seman berdiri dan berkata, "Saya Seman bin Leman, bila besar nanti saya bercita-cita untuk membantu Noni mencapai cita-citanya...".

NotaKarut: Bosan!!!

2012/09/17

Berakhir Sudah...

Hai...
Berakhir la sudah bulan syawal...
Bulan yang dikatakan bulan yang mulia....
Walaupun pada hakikatnya bulan melampiaskan nafsu nafsi...
NotaKarut: berakhirnya raya ni bermakna dah boleh bukak angpow yang masih belum bertukar tangan... Selepas dikira kira, boleh la lepas belanja sampai nak tunggu gaji... Hoho...
Published with Blogger-droid v2.0.6

2012/09/14

Beromen Di Khalayak Ramai...

Hai...

Apa nak jadi la dengan dunia ni...
Siang siang hari...
Depan depan orang ramai...
Beromen di khalayak ramai...
Berani sungguh laaaaaa...

Dah hilang rasa hormat sesama mahluk ke?
Dah tak ada rasa malu...
Yang nampak hanya kemaluan...

Siap buat bunyi lagi...
Kuat kuat lak tuh...
Huh... Sungguh mencabar nafsu betul...

Cis...
Berhabuk mata den ni ha...
Tak pasal pasal kena cuci bagi suci dan murni balik semula ni...

Kot ye pun nak beromen...
Pi la main jauh jauh...



Ha!!! Tengok la tu...
Saja je beromen depan khalayak ramai...


NotaKarut: Kelmarin open house, semalam pejabat terbuka, hari ni makan free, malam ni makan raya lagi... Aduyai... Jarum penimbang telah melepasi angka 80...

Fakta VS Karut

Fakta : Perut menghasilkan lapisan lendir setiap dua minggu agar perut tidak mencerna organnya sendiri...
Karut : Perut masak lemak cili api campur rebung menghasilkan air liur meleleh...

Fakta : Triskaidekaphobia adalah sejenis fobia pada nombor 13. Paraskevidekatriaphobia adalah fobia pada hari jumaat tanggal 13 (terjadi antara 1-3 kali setahun)...
Karut : FoodMakantifobia adalah sejenis fobia kepada makanan... Pantang jumpa makanan, pasti habis ditelannya...

Fakta : Kita sebenarnya melihat dengan otak. mata hanya berupa kamera yang mengirim data ke otak. 1/4 bahagian dari otak digunakan untuk mengatur kerja mata...
Karut : Mat rempit membuktikan bahawa mereka juga mempunyai otak kerana masih mampu melihat!

Fakta : 1kg dari berat badan kita mengandung 7000 kalori...
Karut : Berat badan naik 1kg setiap kali bertandang ke rumah terbuka... Itu kalau satu rumah, kalau lima enam tujuh rumah sehari???

Fakta : Lobster dapat hidup selama 100 tahun...
Karut : Lobster tak dapat bertahan hidup walaupun 5minit jika terserempak dengan tukang karut...

Fakta : Buku Guinness Book of Records memegang rekor sebagai buku yang paling banyak dicuri dari perpustakaan...
Karut : Tiada siapa di dunia ini mahu mencuri buku 3 lima...

Fakta : kebanyakan Binatang laut tidak punya otak...
Karut : Orang yang mencipta peribahasa Otak Udang adalah tidak mempunyai otak...

Balada Faham Memahami...

Hai...

Wie geht es Ihnen?

Faham ke?
Ke buat buat faham je ni?
Atau langsung tak faham?
Ah... Lantak la nak faham ke nak...
Ikut kefahaman aku la nak bagi korang faham ke tak...
Faham tak ayat atas ni?
Kalau tak faham baik pi terjun lombong...
Eh... Sat... KL ni mana ada lombong dah... Itu yang aku faham la...
Apa yang korang faham aku pun tak berapa nak faham la...

2012/09/12

Bernafas Dalam Lumpur Versi Karut...

Lama mana lagi
Hendak ku nantikan
Cukup bulan yang memeningkan kepalaku
Nak cakap apa lagi
Kehendak rayamu ku turutkan
Hingga aku bernafas bagai dalam lumpur
Kasihan...

Kurasa kita sama
Beza pada mata gaji
Itu pilihan masing-masing yang empunya
Mungkin pada kerja
Pendapatan yang berbeza
Yang penting kita saling hormat menghormati
Panduan...

Boleh tak berkongsi bersama
Kan kita juga manusia
Tak salah rasanya berkongsi
Masing-masing punya gaji...oh..oh...

Mahu apa lagi
Akan aku korbankan
Janji kau beri aku pinjam wang

Oh terima kasih
Kerana meminjamkan
Semoga sejahteralah hidup semua
Oh isteri...

Hikayat Tukang Karut bersama Pandir...

Arakian...

Di suatu petang...
Duduk termenung la si tukang karut di hujung simpang rumahnya...

Ternampak akannya pak pandir melintas di hadapannya...
Sayugia... Pak pandir pun berbasa basi bertanya khabar...

Pak Pandir: Jauh bebenor menungnya tu... Ape di difikirkan tu yob...

Tukang karut: Tak ada apa yob... Teman runsing fikir nama anak teman je... Dah tak lama dah bini teman nak bersalin...

Pak Pandir: Awat la loklak sangat kamu ni yob... Bila bini kamu nak bersalin ni?

Tukang Karut: kalau ikut kata doktor, due nya InsyaAllah Raya Haji ni...

Pak Pandir: ha... Bagus la cam tu yob... Senang kamu... Kamu namakan saje anak kamu tu Haji Aidil Qurban...

Tukang Karut: Haji Aidil Qurban... Ermmmm... Sedap gak... Kalau perempuan?

Pak Pandir: Nur Hajjah Qurbaniah...


NotaKarut: mood sibuk yang ntah apa apa ntah...
Published with Blogger-droid v2.0.6

2012/09/11

Bila Tukang Karut Mula Mengarut...

Hai...

Bila tukang karut mula mengarut...
Itu menunjukkan dia kehabisan idea...

Bila tukang karut mula mengarut...
Itu menunjukkan kononnya dia dalam kesibukan dunia...

Bila tukang karut mula mengarut...
Kadang kadang dia sendiri pun tak tau apa yang dia mengarut...

Apa korang tersengih sengih macam kerang busuk tu ha???????

2012/09/08

Selamat Ulang Tahun Kelahiran Sayang....


8 September 2012...

Zum Geburtstag viel Glück,
zum Geburtstag viel Glück,
zum Geburtstag, liebe sayang,
zum Geburtstag viel Glück!

2012/09/07

Cerita Di Sebalik Terciptanya Lagu Cinta Muka Buku...

Suatu hari Najwa Latif berpindah ke sekolah baru....

Cikgu: Selamat berkenalan....
Najwa: Kita berkenalan hanya dalam laman muka buku....

Cikgu: Sat gi cikgu hantar kau dekat guru besar baru tau...
Najwa: Kau hantar pesan dan suruh aku terima kamu ooohh uwouwouwo...

Cikgu: Cikgu sakit hati dah ni...
Najwa: Hati ku rasa sesuatu...

Cikgu : Sebelum kamu balik, datang jumpa saya kat office..
Najwa : Dan pabila kau kata kau mahu jumpa aku...

Cikgu: Atau kamu nak saya hantar kamu dekat guru besar?
Najwa: Ku gelisah berdebar hati rasa tak menentu...

Cikgu: Cikgu rasa kamu ni dah tak betol...
Najwa: Oh oh benarkah rasa itu...

Cikgu : Ingat taw.. sebelum balik nanti kamu datang office jumpa saya!!
Najwa : Bagaimana harus bersua... Ku rasa gementar tapi bahagia...

Cikgu : Memang kalau ade peluang nak je cikgu rotan je kamu ni...
Najwa : Perlukah kita cari peluang pertama..

Cikgu : Saya dah agak hang ni bermasalah..
Najwa : Walaupun kita tak pernah berjumpaa... ooohh uwouwouwo

Cikgu: Otak saya dah sarat dengan macam2 masalah.. Kamu ni buat kepala saya serabut...
Najwa: Banyak persoalan yang berada di minda...

Pelajar lain menyampuk: Cikgu ni banyak tanya la...
Najwa : Banyak tanda tanya dan juga kata kerja...

Cikgu disiplin : Cikgu jom pegi lunch dengan saya kejap lagi...
Cikgu: Argh, tak nak, nak settle kes Najwa ni...
Najwa : Otak kata jangan hati pula kata ya ...

Cikgu: Tak menentu saya di buatnya..
Najwa : Hidup tak menentu adakah ini cinta......

Cikgu : Keliru la saya!!!
Najwa : Banyak soalan banyak juga jawapannya

Pelajar lain : Kalau ikut hati,cikgu kami memang nak bunuh hang ni...
Najwa : Kata hati dan rasa tak dibiar saja...

Cikgu Disiplin : Masuk bilik saya sekarang... Saya nak jalankan operasi merotan ni...
Najwa : Setiap yg berlaku ada kebaikannya, harus pejam mata dan cuba apa saja...

Cikgu Disiplin : Kamu pandang muka saya...
Najwa : Pabila kau renung tajam tajam mata aku...

Cikgu Disiplin : Cikgu, kau rasa kita nak report kat guru besar ke..
Cikgu : aku rasa...
Najwa : Ku rasa sesuatu rasa yang ku tak tahu...

Cikgu : Najwa! Ape semuanya ni?
Najwa : Oh oh ini cinta remajaku...

Cikgu : Cinta? Dengar baik baik kata- kata cikgu ni...
Najwa : Dan pabila kau katakan kau suka aku... 

Cikgu Disiplin : Sudah., Diam!!
Najwa : Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju...

Cikgu Disiplin : Cikgu! Cinta apa yang dia merepek ni?
Najwa: Oh oh itulah cinta yang satu 
           Cinta di muka buku...





NotaKarut: Hanya mampu tersengih...



Sumber : Sini...

Kata Kata Jumaat...

Kata Kata Jumaat.

"Berhati hati memilih kawan... Ada kawan boleh membimbing  bersama ke syurga... Ada kawan mengheret menjurus ke neraka..."

2012/09/06

Lirik Karut : Gadis Melayu

Siapa bilang kedai Melayu tidak mahal
Tak mencekik darah, makanan memikat
Kalaulah murah tak mungkin aku tak singgah
Kalaulah sedap tak mungkin aku tak lahap

Aduhaaaiii… ambil order lambatnya
Hantar pun lewat juga
Bila makanan tiba
Aduh tersilap pula
Di antara kedai-kedai seluruh Malaysia
Tiada yang selembap servis kedai orang kita

Di antara kedai-kedai seluruh Malaysia
Tiada yang selembap servis kedai orang kita
Waktu kita makan, kucing panjat meja
Waktu kita bayar, tiada wang kecil pula!

NotaKarut: Jom nyanyi sama sama mengikut rentak gadis melayu Othamn Hamzah @ Jamal Abdillah...

Tahukah Anda Versi Lawak...

Tahukah anda pada kebiasaannya lipan dewasa mempunyai 44 pasang kaki (kiri dan kanan).

Tahukah anda, lembu adalah haiwan yang paling dibenci lipan. Di mana ada lembu di situ tidak ada lipan.

Tahukah anda, petua untuk mengelakkan lipan memasuki rumah adalah dengan membela lembu...
Nak tau sebabnya?

Sebenarnya lipan lari bukan takut atau fobia dekat lembu yang lebih dikenali lembuosmasistafobia... Lipan sebenarnya takut pada tahi lembu... Apabila setiap kali lipan melintasi tahi lembu, pasti kaki lipan akan hilang dua (sepasang)...

Tak percaya cuba tangkap lipan dan kira kaki lipan tersebut...
Pasti cukup 44 pasang kaki...

Kemudian biarkan lipan tersebut melintasi tahi lembu...
Kemudian anda kira kaki lipan tersebut...
Anda akan terkejut kaki lipan tersebut kurang dua (sepasang).

Nak tau kenapa kaki lipan kurang dua (sepasang)?











Kerana lipan terpaksa angkat sepasang kaki untuk menutup hidung...
Tahi lembu tu kan busuk... Mana boleh tahan beb!


NotaKarut: Mencari asal usul.... Eh... Nak pi gua la... Nak bertapa... Baiiiii...

2012/09/05

Rabu Tanpa Kata...

2012/09/03

Pantun Selamat Malam...

Lapar makan kenyang pun makan...
Makan sampai tergigit lidah...
Selamat malam tukang karut ucapakan...
Moga diulit mimpi yang indah...

Makan nugget makan burger...
Itu semua kolestrol tinggi...
Selamat malam para blogger...
Semoga ceria di esok pagi...

Carik carik pucuk paku...
Dipandang orang pucuk meranti...
Selamat malam semua sahabatku...
Kalian semua terbukti blogger sejati...

Rendam lama uncang teh serbat...
Biar pahit terasa di lidah...
Selamat tidur wahai semua sahabat...
Harap harap bertemu mimpi yang indah...

NotaKarut: Entry kitar semula...

Kuih Raya Berhantu?

Hai...
Morning... Guten Morgen...

3 Jenis Kuih raya Yang berhantu...

3. Kerepek pisang... Kalau dah start makan, memang susah nak berhenti... Nak nak kalau makan sambil tengok tv... Sedar sedar je bekas dah kosong... Ada hantu yang tolong makan kan...

2. Kerepek ubi... Ni pun lagi satu kuih raya yang berhantu... Bukan masa raya je berhantu... Kalau tak beraya pun ada hantu gak... Kalau dah mula mengunyah tu, jangan harap la nak berhenti selagi bekas tu berisi lagi...

1. Habuk kuih a.k.a serdak kuih raya... Haa.... Ini yang paling berhantu... Masa kuih tu dalam bentuk cantik sempurna, warna kemeriahan tu ada, pandang kuih raya nisebelah mata je... Tapi... Bila kuih raya tu dah tak ada atau dah tinggal sedikit, masa tu la yang paling sedap... Berebut rebut... Kalau dapat tonggeng bekas tu masuk terus dalam mulut... Serdak Kuih ni menjadi lagi sedap bila gaji selepas raya tu lambat gila lagi nak masuk...

NotaKarut: Kenapa isnin perlu berkerja????? haiiiihhhhh....

2012/09/02

Botak Kepala Cek Ni ooooiii...



Semalam shopping barang baby... Di sogo... Sedap tangan je mengaut... Sampai tak berapa nak sedar... Sedar2 ke dah lebih 1k dah... Aduyai... Dah la gaji lambat lagi ni... Kalau aku simpan resit ni dan claim 25 tahun akan datang dekat anak aku, agak kejam x ek?

NotaKarut: Baby belum keluar lagi tapi dah abis dekat 4k lebih dah ni... Kalau dah keluar mau bolos poket aku ni kot...
Published with Blogger-droid v2.0.6

2012/09/01

Tersebut La Satu Kisah...

Tersebut la satu kisah...
Toyyyibbbb...

Si tukang karut bertungkus lumus...
Membelek belek keretanya...
Toyiiibbbb...

Membasuh keretanya sebersih bersihnya...
Hinggakan tiada satu habuk pun terlekat di badan kereta tersebut...
Toyiiibbbbb...

Akan diambil olehnya wax dan disapukan kepada seluruh badan kereta itu...
Hatta berkilat la kereta tersebut sekilat kilat badan si tukang karut yang berpeluh di tenagh tengah panas tersebut...
Toyyiiiiibbb...

2 jam masanya dibuangkan dengan membelek kereta tersebut...

Arakian... Tersebutlah al kisah...

Usai sahaja si tukang karut mengilatkan keretanya...
Hujan pun turun mencurah curah bagaikan air terjun lata kijang di cameron highlands...

Maka termenung la si tukang karut...
Jauh merenung melihat titisan hujan yang jatuh ke bumi...

Hatinya bagaikan terguris dengan belati tajam sembilu...
Melihat keretanya terkena tempias hujan dan lumpur...

NotaKarut: Bebel sang suri..." kereta boleh dibelek sampai dua jam lebih... Kita ni dibelek tak lama mana pun..." Balas si laki "kalau dibelek dua jam gak, saya ni jalan kengkang awak tu jalan merangkak nanti..."

BE Lagi...


NotaKarut: Tak ada idea nak update sebenarnya... hahhahaha...