2013/10/31

Sambungan Dalam Hati, @ & Semalam...

Musang berjanggut: Yang... yang tak masak ke?

Suri: Dah...

Musang Berjanggut: Kosong je meja hari ni...

Suri: Dah masak la.. Tadi niat dalam hati je nak masak...

Musang Berjanggut: Perli abang pasal semalam ek...

Suri: Eh... Tak ada la...

Musang Berjanggut: Abis tu nak makan apa malam ni yang???

Suri: Eh... Kan semalam abang dah makan dah!!?

Musang Berjanggut: Sayang ni perli abang pasal semalam ni...






NotaKarut: Orang perempuan ni tak boleh buat main... Perkara kecik pun akan di ingat sampai mati...

2013/10/29

Dalam Hati, @ & Semalam...

Situasi makan malam bersama suri dan puteri...

Suri: Abang ni... Gelojoh betul... Ntah baca Bismillah ke tak tu...

Musang Berjanggut: Dah...  (Sambil tekun menyuap isi kepala ikan merah dimask sup ke dalam mulut)

Suri: Bila... Tak dengar pun...

Musang Berjanggut: Ada tadi... Dalam hati...

Suri: Iye ke?

Musang Berjanggut: Iyea... Sambil terus menyumbat makanan...

Suri: Tu tangan tu... Ntah basuh ke tak... Main sumbat je nampaknya... Tak nyempat nyempat...

Musang Berjanggut: Dah la... Abang dah basuh...

Suri: Iye ke? Tak nampak pun...

Musang Berjanggut: Abang basuh dah...

Suri: Iye ke ni???? Bila abang pi basuh?

Musang Berjanggut: Semalam... Semalam dah basuh dah...

2013/10/28

Malangnya Nasib Ku Ini...

Pak Pandir : Aduyai... Apa la nasib aku ni!!!

Musang Berjanggut : Laaaaaa... Kenapa dengan kau ni???

Pak Pandir : Aku kena buang kerja lagi... Dah kali ke berapa kali ntah...

Musang Berjanggut : Laaaaaa... Kenapa kena buang kerja???

Pak Pandir : Aku nak minta naik gaji je pun, itu pun nak dipecatnya aku... Bangang punya bos...

Musang Berjanggut : Isk Isk Isk... Tak patut... Tak patut...

Pak Pandir : Tu la... memang sangat tak patut kan... Kejam betul...

Musang Berjanggut : Berapa lama dah kau kerja kat situ???

Pak Pandir : Aku baru je start kerja pagi tadi...

2013/10/25

Intipati Khutbah Jumaat...

Kelebihan orang berilmu berbanding dengan orang berharta.


1. Ilmu lebih baik daripada harta kerana ilmu adalah pusaka nabi-nabi, manakala harta adalah pusaka Qarun dan Firaun.

2.Ilmu lebih baik daripada harta kerana ilmu memelihara kamu, tetapi kamu pula yang memelihara harta.

3.Ilmu lebih baik daripada harta kerana orang yang berilmu ramai taulannya dan sebaliknya orang yang berharta ramai seterunya.

dan,

Sejak kebelakangan ini, ramai orang (termasuk aku sekali) mencari penyelesaian sesuatu masalah berkaitan agama atau mencari Ilmu Agama melalui pencarian di internet.
 
Internet dan lain sebagainya hanya sebagai alat bantu kita dalam menuntut ilmu agama, bukan kita jadikan sebagai satu-satunya guru.

Jika internet kita jadikan sebagai guru utama dalam menuntut dan menimba ilmu, maka sangat mungkin kita akan mendapatkan banyak kekeliruan. 

Kemungkinan orang-orang yang tidak bertanggung jawab menerbitkan dan menulis pelbagai informasi yang dapat menyesatkan, menjauhkan dan bahkan menjauhkan umat Islam dari ajarannya yang mulia.

Jadi, kalau kita belajar hanya dari internet maka sanad ilmu kita akan terputus. 

2013/10/24

Sambutan Ulang Tahun Kelahiran Pertama...

 









Gambar sahaja...
Aku malas nak menulis...
Sekian terima kasih...

2013/10/23

Selamat Hari Ulang Tahun PuteriKu...

23.10.2012 - 23.10.2013
Gambar gambar kenangan yang Papa dan Mama ambil...
Ini saja yang Papa rajin nak edit...




Sayangku, Intan payung...
Pengarang hati sepasang hati bergelar Papa Dan Mama...
Selamat Ulang Tahun Pertama...

2013/10/22

Ketawa Lawak Sebelum Tidur.

Pak Pandir: Erm... Sedapnya... Sedap la kau masak... Kau bukannya chef pun... Ada resepi rahsianya ek???

Tukang Karut: Tak ada rahsia pun... Aku bubuh garam je supaya rasanya jadi lagi sedap...

Pak Pandir: Garam boleh buat makanan jadi sedap ek???

Tukang Karut: Iyea... Nanti kau cuba try test la... Aku gerenti mesti sedap punyerla...


Al kisah di lain hari, Pak Pandir pun menjemput Tukang Karut datang ke rumah menjamu selera masakannya...


Tukang Karut: Nyummmmm... Suap kali pertama... (Juling bijik mata...)

Tukang Karut: Nyummmmmmmmmmmm.... Suap kali ke dua...(Bercantum biji mata hitam...)

Hakkkkkttuiuuuuiiiiiiiihhhhhhhhhhhhhhhh!!! Masin gila kau punya kari ni Pandir?????????

Pak Pandir: Eh... Tak sedap ke... Aku buat macam kau cakap la... Letak garam je... Aku bubuh garam la seguni nak bagi sedap lagi dari kau punya tau...

Petua Mengatasi Masalah Rambut - Karut...


  1. Melembutkan rambut - Rendam kepala dalam air menggelegak
  2. Mengelakkan rambut gugur - Lumur dengan gam gajah
  3. Menghilangkan kelemumur - Sembur spray anti karat
  4. Melebatkan Rambut - Pakai baja taik lembu dan lumurkan di kepala...

2013/10/21

Buah Cempedak Di Luar Pagar...


Buah Cempelak Di Luar Pagar...
Kasi Gergaji sama itu Pokok...
Tukang Karut Budak Baru Belajar...
Kasi like itu FaceBook!...

NotaKarut: Orang lain dah lama berlari... Aku baru nak merangkak...

Lucu Kelakar Lawak Semua Ada Di Sini...

Tukang Karut: Jom Pak Pandir... Kita jalan jalan naik motor keliling kampung... Bosan la duduk rumah je...

Pak Pandir: Jom la... Aku pun dah naik bosan dah ni... Balik balik pandang muka kau jea... Dah la banyak jerawat batu, berkawah macam bulan... Boleh gak cuci mata tengok awek awek kampung muslimah yang pakai tudung tapi seksi menampakkan lurah dendam buah buahan tempatan yang tak berapa nak besar...

Tukang Karut: Ha... Apa dimenung tu?!! Jom la naik...
Sambil menunggu Pak Pandir yang terkedek kedek...

Tukang Karut:Pegang kuat-kuat yea... Kang aku willy kang kau jatuh tergolek!!!

Pak Pandir: Iya lah, aku pegang kuat-kuat la ni...

Tukang Karut: Pegang kuat-kuat ye!!!

Pak Pandir: Iya, aku dah pegang kuat-kuat la ni, takut sangat la kau ni...

Tukang Karut: Ok... Ok... Ok...

Tukang Karut pun 'merempit' willy motornya....

GEDEBUKKKKKKKKKKKKK!!!
Macam nangka busuk...

Tukang Karut terperanjat, lalu menoleh ke belakang dan ternampak si Pak Pandir jatuh terduduk...

Tukang Karut: Laaaaa!!! Apsal kau jatuh gak nie, Pandir?!! Kau tak pegang kuat-kuat agaknye tak?!!

Pak Pandir: Dah... Aku dah pegang kuat-kuat dah tadi!!!!

Tukang Karut: Kau pegang kat mana?!!

Pak Pandir: Pagar rumah...

2013/10/17

Kesan Seks terhadap Mood Lelaki.

"Mood" atau "cuaca" seharian seorang LELAKI banyak bergantung pada kekerapan mereka melakukan hubungan seks suami isteri. Contohnya:

1. Hubungan seks setiap hari ataupun sekurang-kurangnya 4 hari dalam seminggu. Air muka seorang lelaki akan nampak selalu ceria, peramah dan senang ketawa..

2. Jika hubungan seks dilakukan sekali dalam seminggu. Selalunya nampak ceria dan senanghati pada hari yang tertentu. Kebanyakan hari yang dilalui dengan berwajah serious.

3. Jika hubungan seks dilakukan sekali atau dua kali dalam sebulan. Jangan cuba-cuba bawak bergurau dengan orang seperti ini kerana silap hari bulan penumbuk atau penampar akan singgah ke muka kita.

4. Jika hubungan seks dilakukan sekali atau dua kali dalam setahun. Orang sebegini ada teruk sikit. Raut muka murung semanjang. Kalau dia ketawa pun mungkin hari itu dia kena loteri.

NotaKarut: Ada betul ka ini penyataan?

2013/10/11

Senaman Setempat...

Makan tengahari... Selepas Solat Jumaat...
Pekena pulak kari kambing... Cecah ngan roti...
Hujan pulak tu... Menambah aroma cita rasa selera...
Perghhh... Nikmatnya... Sambil borak borak plus ngumpat ngumpat sikit... (menambah dosa sikit sikit yang dah sedia banyak tu... Al maklum la tadi dah buat amal...) 

Musang berjangggut: Perghhh... Penuh perut aku...

Pak Pandir: Aku pun... Kambing ni rasa macam melompat lompat je kat tekat aku ni...

Musang berjangggut: Petang ni aku rasa kena jogging ni... Bakar balik yang dah makan ni...

Pak Pandir: Tak larat aku nak jogging... Aku nak lari setempat je ni...

Tukang Karut: Aku rasa aku pun nak tiru ko... Aku pun tak larat dah ni... Gila penuh... Aku rasa sekarang ni aku nak DUDUK SETEMPAT je ni...

2013/10/10

Lawak Hari Ni, Dikejar Anjing...

Pak Pandir berlari dengan laju tanpa menoleh kiri kanan...
Tukang karut yang melihat Pak Pandir menjadi hairan...
Lalu dia pun ikut serta berlari bersama...

Tukang Karut: Kenapa kau lari?
Pak Pandir: Aku kena kejar anjing...

Tukang Karut: Kenapa?
Pak Pandir: Aku tak sempat tanya anjing tu kenapa dia kejar aku, takut dia gigit aku dulu...


Tukang Karut: Huk alorhhhhh... (menyesal aku tanya)

2013/10/08

Lawak Hari Ini - Pak Pandir...

Pak Pandir berhajat berjalan-jalan menghirup udara segar dengan Musang Berjanggut...
Sampai saja di rumah Musang Berjanggut, dia tersedar selipar yang dipakainya berlainan warna...
Kaki kanan merah dan yang kiri berwarna biru...

Maka dengan malasnya Pak Pandir pulang mengambil pasangan selipar yang betul...

Setelah berapa lama, Pak Pandir kembali dengan warna selipar yang sama...

Musang Berjanggut: Kata nak tukar selipar? Tu sama je tu??!!" Sambil menjuih bibir ke arah selipar...

Pak Pandir: "Sia-sia je aku balik... Selipar yang di rumah juga berlainan warna..."

2013/10/07

Lawak Hari Ini...

Pak Pandir telah disamun penjahat ketika dalam perjalanan balik...
Pak Pandir tidak mahu mengalah, cuba melawan penyamun itu...

Selepas bertarung 3o minit, Pak Pandir kalah...
Penyamun terus menyeluk ke dalam sakunya mencari dompet dan barangan yang berharga.
Kecewa!!!
Apa yang dijumpai hanyalah duit RM 1.00!!!

Penyamun itu tidak berpuas hati, lalu bertanya kepada Pak Pandir...

Penyamun : "Kau bergelut bermatian dengan aku kerana semata-mata nak selamatkan RM 1.00 ini saja?? Penat tau tak!!!"

Pak Pandir : "Laaaaaaa... Kau nak RM 1.00 tu je ke? Kalau tau, dari tadi aku dah bagi dah... Aku ingatkan kau nak rompak duit RM 1,000.00 yang aku sembunyikan dalam kasut aku ni..."

2013/10/03

Lawak Hari Ini... Pak Pandir, Tukang Karut & Musang Berjanggut...

Tukang Karut: Kau tau macam mana orang buat sarung tangan getah ni?..
(Sambil menunjukkan cara memakai sarung tangan getah.)

Musang Berjanggut: Entah... Tak tau...

Pak Pandir: Aku ni dah la bodoh... Mana la aku tau semua tu...

Tukang Karut: Dia orang buat sarung tangan ni di China, asal satu tangki getah cair yang besar... Lepas tu pekerja-pekerjanya datang celup tangan dia orang... Bila dah kering, dia orang tanggalkan, jadilah sarung tangan ini...

Krekkkkkk... Krekkkk... Sunyi sepi... Lima minit...

Tukang Karut: Tak pe la... Lawak tak jadi nih kot...

Tiba tiba Pak Pandir ketawa berderai derai...

Tukang Karut: Ape yang kelakarnya Pandir???

 Pak Pandir: Tak ada apa... Cuma aku terbayang macam mana orang buat kondom...

2013/10/01

Lawak Hari Ini... Sperma berenang renang...

Doktor Sakit Tuan: Ye encik... Ada masalah apa...

Pak Pandir: (Diam seribu bahasa...)

Doktor Sakit Tuan: Jangan malu dengan saya... Saya dah biasa dah... Macam macam orang dah jumpa dengan saya...

Pak Pandir: Saya nak anak la doktor...

Doktor Sakit Tuan: Owh... Senang je tu... Berapa kali dalam sebulan Encik bersama dengan isteri...

Pak Pandir: Lama dah... lama dah tak dapat... Ada la 10 tahun dah...

Doktor Sakit Tuan: Owh... Patut la...

Doktor Sakit Tuan: Mungkin kes encik ni seperti dalam gambar ni kot...