2014/02/25

Anda Marah? Ni Pantun Kurang Ajar.

Jalan jalan naik basikal,
Naik basikal di waktu malam,
Ada otak ada akal,
Jangan disimpan menjadi pekasam.

Pekasam buruk di goreng orang,
Bau semerbak serata alam,
Tutur kata ibarat parang,
Tersilap kata menikam dalam.

Belakang parang diasah jangan,
Tajam depan tajam belakangnya,
Kurang ajar apakah hukuman,
Buku lima di pipi la jawabnya.

2014/02/18

Perihal Bulan...

Perihal bulan...
Bukan bulan main main...
Mengambangnya bulan... Bererti kosong...

Tapi... Lama sudah bulan tak muncul...

Entry bulan ini pun macam segan segan nak muncul...

Bulan dah lama tak datang mengambang...
Menandakan Puteri Kecil bergelar sulung...

2014/02/17

Pisau Cukur

Dulu... Masa kecik kecik... Selalu tengok ayah bercukur...
Nampak bergaya... 
Selalu berangan dan mengambil pisau cukur ayah mencukur bulu bulu halus di dagu dan atas bibir...

Tapi itu dulu...

Sekarang ni dah naik menyampah pulak tengok pisau cukur...
Tapi... Kalau tak bercukur, ada pulak janggut sampai ke lantai lak kang...
Silap silap, bulu bulu di segi tiga emas boleh ditocangkan lak kang...
Ok... Jangan cuba nak bayangkan pulak ek...

Sama juga, dulu, masa kecik... Teringin sangat nak cepat besar...
Nak kerja... Nak pegang duit sendiri... Berkobar kobar semangat ni...

Sekarang ni... Erm... Kalau la masa boleh diundurkan...

Eh... Sekarang ni masih hidup lagi...
Masih ada nyawa lagi...
Masih bernafas lagi... Masih ada kesempatan lagi...

Kalau la dah tak bernafas nanti.. Dah dalam kubur...
Tinggal sorang diri... Gelap... Kiri tanah... Kanan tanah... Atas tanah... Bawah pun tanah...

Masa tu, menangis air mata darah pun tak guna... Meraung... Merayu... Nak mintak hidup balik... Nak beramal banyak banyak... Jangan mimpi la... Kena katoq lagi ada...

Sekarang ni... Erm... Masih ada kesempatan... Masa tak akan berundur...
Jangan tunggu lagi...

Tuai padi antara masak,
Esok jangan layu layuan,
Tegur menegur dijadikan pasak,
Biar tak hanyut di tengah lautan...

2014/02/05

Suka Suka Terasa... Entry Warm Up...


NotaKarut: Malasnya nak menaip!!! Serius!!!!!!!! Entry pertama bulan Februari...