2017/02/21

Lawak Petang Ini...

Soghang budak umo onam taun telopong topi kolah sughau nengok siak amik air smayang.
`Apo tengok acik camtu lak` tanyo siak
`Acik amik air smayang tak boto` tey budak kocik tu

Bedoba siak di buek ey.Dio comeh mandang kighi kanan takut oghang lain nampak budak kocik nogur dio bowudhu` tak boto.

`Apo ey yang tak boto?` tanyo siak balik
`Tak samo macam atuk adik buek` jawap budak tu

`Cemano atuk kau amik air smayang ?`
`Sebolum kumo-kumo dio lotak gigi ateh kolah dulu` jawap ey series lalu naik ke sughau poie kek atuk ey

2017/02/20

KEJADIAN BUDAK BERBASIKAL DI JALAN LINGKARAN DALAM, SALAH SIAPA?

Kita pun ada anak. Jaga and monitor anak masing2. No one else will do it for for you.
Not pihak berkuasa
Not politician
Not any car drivers..

Apa yang dititah Sultan Johor amat tepat sekali. Kita bagai sudah lupa akan tanggungjawab kita walhal saya pasti ketika kita kecil dahulu, itulah pegangan ibubapa kita. Mengapa kita berubah dan membiarkan anak-anak kita berkeliaran di jalanraya sehingga malam sudah hampir bertemu subuh?

Titah baginda, biarlah anak menangis jangan kita menangis.

"Nasihat saya kepada semua, jaga dan pantau anak-anak serta tegur mereka. "Biar mereka menangis, jangan kita yang menangis," titah baginda selepas menziarah keluarga mangsa yang terkorban dalam kemalangan di Jalan Lingkaran Dalam melibatkan sebuah kereta dan enam basikal.

Salam takziah kepada keluarga yang terlibat.

2017/02/10

Pantun Malam Jumaat...

Hisap rokok tembakau cina
Hembus asap berbunga bunga
Hai cik abang adik nak bertanya
Di bawah pusat apa namanya

Sudah geharu cendana pula
Sudah tahu bertanya pula
Kalau cik adik nak tahu bawah pusat ada apa
SELAK SEMAK NAMPAK LUBANG PERIGI BUTA.

Pantun Hari Jumaat....

Malam tadi malam jumaat
malam yang penuh berkat
salam ukhwah salam jumaat
semoga anda sihat walaƔfiat

pendosa-pendosa yang bertaubat

Syurga tu dipenuhi oleh pendosa-pendosa yang bertaubat. Manakala neraka pula dipenuhi oleh orang-orang alim yang munafik

Lumrah bagi kita untuk membenci seorang pendosa. Namun layakkah kita melayani mereka dengan buruk? Adakah kita pasti kita lebih baik daripada mereka?

Jangan sesekali kita cuba menjadi TUHAN... Sedangkan kita masih di takuk HAMBA...

2017/02/08

Kurang La Tu!!!

Bila kenduri kendara saudara mara terdekat, pasti akan timbul soalan soalan yang mencabar minda sehingga tak tercapai akalku untuk menjawabnya...

Makcik: Ni Anak ko ke Ngah?

TK: A'aah... (Senyap main HP)

Makcik: Sorang yo...

TK : A'aah... (Kusyuk main HP)

Makcik: ooooo... Kurang la tu...

Eh eh... makcik ni... aku tgk anak dia berderet deret selang setahun... hari hari mengangkang je ke... tak melecet? Xrabak ke...

2017/02/07

Pusar Rambut Dua...

Suatu malam di kala menonton siaran filem di astro...

Macam biasa bila tengah leka tengok filem, datang si suri duk belek selak rambut.

Suri: "Tahu kenapa rambut abang ada dua sarang(pusar rambut)?"

TK: "Orang kata dua pusar ni orang pandai."

Suri: "Salah. Dua sarang ni nanti kahwin dua."

TK: "Ok. Terima Kasih."

Suri: Gedebukkkkkkk!! "Gatal!!"

"Adoi! Hahaha!!!!"

2017/02/02

Cara Hisap Zakar...


Oleh sebab ramai yang mencari teknik yang betul hisap zakar...
Orang tua ni nak perturunkan teknik teknik yang betul...
Ambil buku nota cepat...

1. Persediaan Kebersihan...
Seperti yang sedia maklum, zakar adalah saluran keluarnya najis iaitu air kencing... Larat ke nak suruh pasangan kita hisap benda yang kotor? Lepas tu pi cium mulut dia yang duk hisap zakar tadi? Xlalu cek oi... Pi la basuh dengan clorox dulu lepas tu pi bilas dengan sabun breeze dulu, kemudian bilas lagi dengan DETTOL... Lepas tu jangan lupa sembur sikit minyak wangi!!! Baru la selera sikit. Dah tu, jangan lupa trim hutan belukar tu, kang sedap menghisap, tercabut bulu masuk mulut kawan tu kang... Xpasal pasal kena kanser lak nanti...

Ok... Cukup setakat ni... Bersambung...

NotaKarut: Menulis berdasarkan IMAGINASI bukan realiti...