2010/05/21

Oh!!! Baru Perasan...

Malam tadi, secara tak sengaja, aku duduk dengan tertib, mengadap Cik Merah Laptop kesayangan aku ni, mengetuk-ngetuk apa yang ada kat situ...

Hasilnya... Sungguh aku tak sangka...
Baru aku Perasan...

Rupanya aku dah terlebih belanja bulan ni...
Kira punya kira... Campur punya campur... Tolak punya tolak...
Lebih 10k gak aku belanja bulan ni...
Giler ar... Patut makin kurus poket aku ni...
Yang terkorek... Terpaksa dikorek...
Yang disorok dah pun terdedah...
Yang dah ditanam pun kena gali jugak...

Bermula kisah dengan kisah Cik Siti Nor Persona aku tu, 5.7K aku berhabis untuk dia saja...
Dah ada kereta, kena la balik kampung, tak kan nak balik tangan kosong jea kan... 5rat melayang jugak 2 kali balik kampung ni...
Balik jea dari kampung... Ada pulak cerita yang kureng menarik... Aku tengok meter air rumah dah tak ada... Si laknat tu tak pernah bayar bil air rupa-rupanya... Melayang lagi 338...

Lepas si laknat tu keluar dari rumah... Rumah aku macam dewan orang ramai jadinya... lapang selapangnya... Boleh main kejar-kejar dekat ruang tamu tu...

So... Dengan bangganya aku pun membeli la apa-apa yang patut... 1.75k gak habis...

Dan nak dijadikan cerita... Cik Siti Persona aku tu menangis2 minta diservis dan ditinted kan.. Tak tahan panas katanya... Terpaksalah aku mengalah dengar esak tangis dia tu... Dengan tangan aku menggigil, 860 pun telah bertukar tangan...

Kira punya kira semalam, baru aku perasan, rupanya, gaji aku bulan ni dah abis sebelum 15hb Mei lagi... Maknanya 2.7k aku abis... Tak tahu la ke mana arahnya kertas yang terpampang gambar Agung tu melayang...
Kira punya kira... Oh!!! 11k aku abis dah rupanya...

Oh!!!!!!!!!! Banyak nya...
Banyak dah yang ditanam terpaksa dikorek rupanya...

Tiada ulasan :