2013/11/29

Apa Pandangan Korang....

Dulu dulu meletup Love You Mr. Arrogant...

Sekarang Playboy itu Suami Aku?...

Lepas ni aku mungkin ada cerita Laki Ku Dayus...

Mungkin lepas tu ada pulak cerita Suami Aku Suami Mu Jua...

Mungkin jugak lepas ni ada cerita '...............................................................!'

Sila isi tempat kosong....

Barang Tak Naik.

Musang Berjanggut : La ni, semua barang naik... Nak makan, basuh tangan pun dah kena bayar dua kupang...

Pak Pandir : Ha laaaaa... Aku bawak seratus pi pasar tak dan pusing habis pasar lagi, duit dah kering dah...

Tukang Karut : Awatnya hangpa nak bising bising ni... Barang naik la bagus... Boleh buat isteri tersenyum gembira...

Musang Berjanggut & Pak Pandir : Apa yang bagusnya?

Tukang Karut: Ce 'barang' ko tak naik... Kan tak bagus tu! Nak nak musim hujan ni... Senang benar naik!!!

2013/11/28

Hikhikhik...

Hikhikhik... Hari ni data centre down... Aircond down lagi... Server down... Network down...

Hikhikhik...

Tak payah buat kerja...

Lalalalalalalalalalalalalalalalala...

Hikhikhik...

2013/11/25

Eh Eh Eh... Tanjat Boboi...


Eh Eh Eh...
Naik mencanak canak pulak...
Tanjat boboi...

Dulu dulu dulu dulu aku segan nak check...
Sekarang sekarang aku dah kembang hidung...

Baru je check minggu lepas kat sini...

Hahahaha... Alexa Traffic Rank.... Hahahaha...


Muka Ada Senyum....

Hallllooooo....

Good Morning....

Guten Tag...

Isnin yang blues tak ada...

Hari ini muka ada banyak senyum...

Cucuk buntut Harimau, ada keluar itu wang...

Kasi bukak itu Sotong atas talian... Boleh bayar bill dan hutang hutang...

Tapi itu senyum ada sedikit kelat...

Tidak sampai 5 minit senyum, muka pun menjadi masam...

2013/11/18

Makan Pun Gaduh...

Suri: Bang... Sedap makan nampak...

Musang Berjanggut: Erm... Sedap...

Sambil tak menoleh kiri kanan pun... Mengadap ikan bawal masak kicap... Nyum nyum...

Suri: Bang... Sedapnya makan...

Musang Berjanggut: Iyea... Sedap...

Suri: Abang basuh tangan tak tadi...

Musang Berjanggut: Tadi tak basuh la... Semalam dah basuh dah... 

Suri: Ooooo... Semalam dah basuh yea...

Musang Berjanggut: Haa laaaaa...

Suri: Bukan abang korek hidung ke sebelum makan tadi???

Musang Berjanggut:  Ha????? Yea ke? Patut la pun sedap semacam jea...

2013/11/13

Hahahaha... Alexa Traffic Rank.... Hahahaha...





Hahahahaha...
Dah 3 tahun berblogging...
Selepas 1378 entry...
Ni je yang mampu... 
Hahahahahahaha...
Ketawakan diri sendiri...
Hahaha... Kalah dengan Newbie...

2013/11/12

Kena Gelak Dengan Antibakteria...

Al-kisah... Toyyyipppp...
Anakanda hamba, puteri kesayangan hamba, Izz Zara Zulaikha sakit...
Maka berdoyon doyon la hamba berdua mengadap Sang Doktor...

Maka Sang Doktor pun berceritalah menerangkan sakitnya puteri...

Tukang Karut: Yang... Doktor bagi ubat apa tadi? (Al maklum la, masa belajar Biologi dulu, lari... Ponteng kelas... Pi ngulo dekat Atria Damansara- ntah ada ntah tak bangunan ni... Tu yang bengap semacam jea...)

Suri: Ada ubat deman... Ngan ubat batuk jea...

Tukang Karut: Tu jea?

Suri: Ye la... Tu je la...

Tukang Karut: Bukan Zara dah demam 5 hari dah ke?

Suri: Ntah...

Tukang Karut: Ubat antibakteria Doktor tak bagi ke?

Suri: Ubat apa bang...

Tukang Karut: Ubat antibakteria... (Dengan penuh yakin dan tawadduk!)

Suri: krekkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk hahahahahahaahahhahahahahahhaha



Tukang Karut: APA? SALAH KE????



NotaKarut: Alasan dah lama tak up entry baru...






2013/11/06

Hai Senangnya Dalam Hati...

Suri : Abang...

Musang Berjanggut: Humppppppp...

Suri: Abangggg...

Musang Berjanggut: Mmmmmmmm... Apa?

Suri: Mata ni tak mau lelap la pulak....

Musang Berjanggut: Dah tu? Nak buat apa???

Suri : Abang dodoikan la sayang...

Musang Berjanggut: Emmmmm... Ye la... Sambil tepuk punggung suri...

Suri : Abang ni... Ingat anak kecik ke nak tepuk tepuk ni...

Musang Berjanggut: Abis tu?

Suri: Abang nanyi la satu dua lagu... Dodoikan kita...

Musang Berjanggut: Mmmmmmm... Ye la...

Senangnya dalam hati
Kalau beristeri dua
Terasa dunia ini
Ana yang punya
Kepada isteri tuuuuu.....

PANGGGGGG...!!!!!!!!!!!!!!!

Suri: Nak sambung nyanyi lagi ke?

Musang Berjanggut: Adeshh... Taubat yang...

2013/11/04

Doa Awal Tahun Hijrah.

Doa Awal Tahun.
Dibaca selepas solat Maghrib.

Doa Akhir Tahun Hijrah...

Doa Akhir Tahun,
Dibaca selepas Asar 

2013/11/01

Intipati Khutbah Jumaat.

Konsep 5M untuk menilai Key Performance Indicator (KPI) taqwa kita. Konsep 5M tersebut adalah seperti berikut:

1. Mu’ahadah.
Konsep Mu’ahadah merujuk kepada setakat mana kita mengetahui dan menyedari siapa pencipta kita dan tujuan kita diciptakan oleh Pencipta Yang Maha Esa. Dari mana kita datang? Apakah perjanjian kita dengan Allah SWT ketika kita di alam rahim? Ke mana kita akan dikembalikan?

"Dan ingatlah ketika Tuhanmu mengeluarkan keturunan anak-anak Adam dari sulbi mereka dan Allah mengambil kesaksian terhadap jiwa mereka (seraya berfirman): "Bukankah Aku ini Tuhanmu?". Mereka menjawab: " Betul Engkau Tuhan Kami, kami menjadi saksi." (Kami lakukan yang demikian itu) agar di hari kiamat kamu tidak mengatakan: "Sesungguhnya kami (bani Adam) adalah orang-orang yang lengah terhadap ke-Esa-an Tuhan".
(Al- a'raaf, 172).

2. Muraqabah
Mengingat Allah S.W.T. ini merangkumi ingatan terhadap Kebesaran serta Keagongan dan Kesempurnaan sifat-sifat-Nya.Dengan mengulang-mengulang di samping merasa-rasakan Keagongan, Kebesaran dan Kesempurnaan tersebut, berusahalah menimbulkan kesedaran rohani diri sendiri sebagai Insan yang tidak mempunyai kuasa, lemah tidak memiliki sifat kesempurnaan,malah sentiasa mengharap pertolongan dan keridaan dari Allah S.W.T.

3. Muhasabah
Konsep ini merujuk kepada proses menilai diri kita atau proses audit di mana setiap perlakuan yang telah kita lakukan kita nilai semula secara terperinci demi melihat di mana kelemahan yang akan kita perbaiki dan kekuatan yang kita akan ditingkatkan.

4. Mu’aqobah
Konsep ini merujuk kepada hukuman yang kita kenakan kepada diri kita sekiranya kita lalai dalam melakukan kebaikan. Sebagai contoh, walaupun hukum solat berjemaah itu adalah fardu kifayah,  namun sekiranya kita meninggalkan solat berjamaah satu waktu maka sebagai hukuman kita perlu membaca 5 muka surat Al-Quran. Pelbagai lagi hukuman yg berbentuk positif boleh kita kenakan kepada diri kita demi untuk memberi peringatan kepada diri sendiri.

5. Mujahadah
Konsep ini merujukkan kepada perbuatan yang dilakukan secara bersungguh-sungguh dan tekun. Kita bersungguh-sungguh dalam melakukan perkara yang disuruh oleh Allah SWT dan bersungguh-sungguh dalam meninggalkan perkara-perkara yang dilarang oleh Allah SWT.



NotaKarut: Sekadar berkongsi... Sila betulkan jika ada terdapat sebarang kesilapan...

Lagi Sambungan Dalam Hati, @ & Semalam...

Musang Berjanggut: Sayang marah kat abang ke?

Suri: Tak...

Musang Berjanggut: Sayang macam marah je abang tengok...

Suri: Tak...

Musang Berjanggut: Muka sayang masam je, mesti sayang marah ni...

Suri: Takkkkkkk...

Musang Berjanggut: Betul ke sayang tak marah?

Suri: TAKLAHHH!!!!...

Musang Berjanggut: Abang tak percaya... Sayang ni mesti marah ni...

Suri: BERAPA KALI SAYANG NAK CAKAP..., TAK!!! TAKLAHHHHHHHHH!!!

Musang Berjanggut: Kalau macam tu boleh tak sayang masak malam ni???

Suri: Kenapa sayang kena masak pulak?!! Pergi la suruh perempuan perempuan yang like dan komen dekat blog abang tu...

Musang Berjanggut: Haaa... tengok la tu... Marah lagi pasal semalam dan semalam punya semalam la tu!!!

Suri: Tak...(-.-)




NotaKarut: Memang kalau perempuan marah, dia akan ingat sampai mati... Sampai boleh mati la kita lelaki ni...