2010/07/14

Karnival Sukan KSCKC

KARNIVAL SUKAN ANJURAN KELAB SUKAN CAWANGAN KEJURUTERAAN CERUN
LOKASI : KELAB SUKAN DBKL, JALAN TUN SAMANTHAN.
TARIKH : 10.07.2010
PASUKAN BERTANDING : 5 UNIT

Ahli-ahli pasukan dari Unit Keselamatan Cerun. Tahun ni, bos pilih warna kuning, konon-konon la ramalan Brazil akan masuk final piala dunia... Siap beli bendera Brazil lagi... Beli dekat Brazil lagi(En Bos pergi Brazil Bulan Jun)... Tapi hampeh... Sejak Brazil kalah dengan German, Bos suruh sorok bendera tu... "Jangan pakai" katanya... "Buat sial jea nanti"...

Sesi bergedik-gedik sakan sebelum perlawanan bola tampar untuk buat pihak lawan berpinar-pinar mata...

Yang aku hairan ni... Kenapa aku boleh melompat lak ni??? Padahal bola tu pergi membelon jea tu...

Kalau Pro yang main, biasanya akan main 3kali... Tapi yang ni semi amatur... diulang... semi amatur... tak sempat nak tarik nafas, bola dah datang balik dah... Kesudahannya, walaupun main bermati-matian, (main 3 game, 7 set) hanya mampu dapat tempat ke 4.


Pingpong... Satu permainan yang begitu asing bagiku... Memang seumur hidup aku, jarang-jarang-jarang sangat aku sentuh permainan ni... Bukannya aku tak pandai bermain... Tapi aku rasa Bat tu kecil sangat!!! Lagi satu, aku rasa meja tu tak cukup panjang... (Alasan selalu pukul bola tak kena & kalau kena pun bola terkeluar...) Tapi... Disebabkan tak cukup pemain, dengan reda dalam terpaksa, kena jugalah menjadi bidan terjun... Masak jugak aku menjadi lauk pagi tu... Nasib set ke2 aku dah boleh sesuaikan diri, melawan jugak!!!

Keputusannya??? Tempat ke 4 Jugak!!! Jahanam...
Si sotong "Paul" tu membuat ramalan yang tepat dengan tak memilih Brazil sebagai juara dunia dan kesannya unit aku pun tak dapat mempertahankan kejuaraan yang lepas dengan tiada satu pun kemenangan!!! (Alasan lagi)

Tiada ulasan :