2016/03/09

Bagi Jalan... Laluan... Perlu ke?

Nenonenonenonenggggg...
Ambulan... Bagi jalan... Berlapang dada... Orang dalam kecemasan...

Nenonenonenonenggggg...
Polis... Bagi jalan... Berlapang dada... Orang dalam kecemasan...

Nenonenonenonenggggg...
Bomba... Bagi jalan... Berlapang dada... Orang dalam kecemasan...

Nenonenonenonenggggg...
Polis Pengiring VIP... Bagi jalan... Sempit dada... Sakit Mata... Sesak nafas... Tengok VIP dengan lagak sombongnya...

Nenonenonenonenggggg...
LORI PENJARA / LORI LOKAP POLIS... 
Nak minta bagi jalan... Urut dada... Sakit dada... Sakit mata... Sakit hati... Sesak nafas... Sakit otak!!!

Oiiii!!! Hidup bebas menyusahkan orang dengan melakukan jenayah...
Hidup berpasung pun menyusahkan orang...

Hidup bebas tak bayar cukai...
Hidup di penjara pulak mengabiskan duit cukai...

Kenapa orang yang buat jenayah kita kena bagi laluan di atas jalan raya pulak?
Apa jasa jenayah yang diorang buat sampai kita yang bayar cukai ni kena bagi laluan dekat diorang...

Tak Faham betul Malaysia ni...

Jenayah diutamakan... Cukai dilangsaikan...

Sekian....

NotaKarut: Sakit mata... Sakit hati... Sakit otak... Buat E-Filling CUKAI... 
Kena bayar la pulak... Hummmpppppp!!!


3 ulasan :

zuhdi sanusi berkata...

haha., nasib laaaa.,

Cik Itah berkata...

sabar sajalah

Emarieys berkata...

memang..sakit dada, sakit hati..sakit mata...macam nak langgar jer orang vip yang lalu time-time sesak ni..... yang penjenayah tu nak kejar masa nak hantar ke mahkamah...kan lewat, kena tunda lagi...