2017/03/16

Budak lepasan SPM

..Abg nak pesan sket lah kat adik2 yang dah dapat result SPM tu bila nak pilih bidang sambung pengajian pilihlah baik2..Pilihlah bidang yang paling adik minat..Jangan pilih bidang yang adik rasa adik nak kerja dengan bidang tu.. Sebab bila dah masuk alam pekerjaan ni, kadang satu pun ilmu yang adik tuntut masa kat U nanti tak digunakan pun..Lari bidang orang panggil..

..Tuntutlah ilmu untuk jatidiri dan tambah nilai diri bukan tuntut ilmu untuk sijil dan pekerjaan..adik minat ilmu kedoktoran misalnya, adik boleh mohon kedoktoran..Adik minat pendidikan adik mohonlah pendidikan..Adik minat nak jadik engineer adik mohon lah engineering tapi kalau adik minat kat abang, adik cubalah mohon kat akak. Mana lah tahu permohonan adik diluluskan...👌😀

- abam kachak -

Tiada ulasan :