Langkau ke kandungan utama

Teristimewa Lima Ratus...

Assalamaualaikum...
Salam Sejahtera...

Sebelum anda memulakan bacaan entry yang sangat sangat panjang ini...
Apa kata kita mulakan dengan senyuman dan senaman ringan dulu yea...
Tarik nafas dalam dalam dulu...
Jom buat sama sama...

Tarik nafas... tahan 15saat... Lepas...
Tarik nafas dalam lagi... tahan 30 saat... Lepas...
Tarik nafas lagi dalam lagi... tahan 60 saat... Lepas...
Ok last2... Tarik nafas lagi dalam dalam lagi... Tahan... Tahan...
Err... kita nak cerita pasal apa ni ek?
Cerita pasal gadis berbogel ke? eh... Tak tak... tak ada cerita tu dalam entry ni...
Nafas tu tahan yea!!!
lalalalalala...
Hikhikhik... Ada yang mati dengan muka kelemasan kebiruan lak kang...
Dah dah... Jangan dibuat benda yang mengarut!!!

Ok... Dah termengarut dah...
Sebelum aku mengarut jauh ke tengah laut... (macam la ada orang kesah sangat!!!)
Mari kita teruskan pembacaan... (macam la ada orang baca sangat... perasan!!!)

Ingat lagi pasal entry semalam?
Apa!!! Tak ingat??? Ke tak baca lagi???
NI nak marah ni..
Sila baca DI SINI dulu sebelum anda meneruskan pembacaan...

En Khaifaiz ada buat pertanyaan... (lepas ni kalau ada sebarang pertanyaan, sila ke kaunter pertanyaan ek...)

"Nak buat pertanyaan sikit la....
Bagaimana kehidupan tuan tukang karut sewaktu kecil... Adakah selalu mengarut seperti sekarang...
Sila jawab yer... ngeh ngeh ngeh..."


Aduh... Berat nak jawab ni...
Kalau aku jawab aku hilang ingatan sewaktu kecil boleh ke tak? huhu...
Ok ok ok... Orang dah tanya... kena la jawab kan... Kang kata kita sombong la pulak kan...
Sewaktu kecil yea... Sewaktu kecil aku seorang yang pendiam (boleh percaya ke?)...
Memang... Serius... Aku seorang yang pendiam...
Tak aktif... Lembab...
Kalau duduk dalam class tu, suka duduk penjuru hujung class...
Duduk diam diam jea... (hoho... boleh percaya ke ni?)

Tipu tipu... Itu semua tipu... Hoho...
Yang sebenarnya... Pendiam tu betul... Tapi awal2 jea...
Lepas pertengahan tahun, dah kenal kawan kawan...
Aku la hero nya... Hoho... terserlah kenakalan yang baik baik jea...
Contohnya ponteng class... Menyusup dalam longkang untuk keluar dari sekolah...
Lepak tepi longkang sekolah masa waktu sekolah... Itu biasa...
Buat bising... Itu dah biasa... Memang dah terlekat karakter Ketua Class yang bermasalah...

Eh... Aku kata ketua class ke??? Hahaha...
Kalau nak tau... Aku la ketua class sejak dari tingkatan 1-3...
Sampai satu masa jadi calon nak jadi ketua pelajar! Aku je yang tolak cara baik...
Hoho... Macam biasa... Aku buat masalah la...
Aku lantik diri sendiri jadi ketua pengganas... Sila percaya yea...

Ok... Terjawab pertanyaan ke tak En Khaifaiz...
Kalau tak puas hati dengan jawapan di atas sila buat laporan di balai bomba yang berhampiran yea...


Dill...


"ce cerite pengalaman pahit berjumpa ngan manusia talam bermuka-muka. talam dua muke ke, sejuta muke ke..."

Awat la hang tanya lagu ni...
Hoho... Dill... Dalam dunia ni...
Bukan takat berjumpa je dengan manusia yang talam dua muka ni...
Dah terjumpa yang lapan belas juta muka pun dah...

Tapi nak buat cam ne...
Hidup kena teruskan jugak...
Bukannya bermakna kalau kita terjumpa manusia yang talam dua muka ni...
Kita terus mati...
Tak tak tak... bukan macam tu...
Biarkan manusia itu terjun dengan labu labunya...
Kita buat hal kita... Kalau dah teruk sangat... Hentam jea...
Cili kasi taruk...


Diana...

"cer buat entry pasal sasaran kamu dalam berblog..
mesti ada sasaran kan??ke tak de???"


Diana...

Ermmm... Yang sebenarnya kan kan kan...
Aku pun tak tau kenapa aku ada blog ni...
Sebab aku suka mengarut...
Dan aku tak ada tempat aku nak luahkan kekarutan aku tu...
Jadi... Terjadilah blog tukang karut ini...

Sasaran... Ermmm... En. Nuffnang...
Sila bagi aku BE dan iklan2 sampai 1juta boleh?
Hoho...


Zati Embong...

"Impian hneymoon boleh?"


Cik Zati Embong memang sengaja jea nak kasi pecah lobang kan...
Saje jea kan buat buat pertanyaan begini...
Hohoho...
Ok la... Aku buat pengakuan la...
Impian honeymoon aku di Pulau atau gunung...
Mula mula aku plan nak ke Kundasang @ Pulau Mabul @ Pulau Sipadan @ Pulau Perhentian...
Memandangakan aku dah pun ke sana...
Terpaksa la aku tukar rancangan...

Benda yang aku mula mula buat dalam perancangan nak kahwin ni (Hujung bulan 11 ni)...
Adalah tempah tempat honeymoon... (bulan 4 aku dah buat tempahan dah)
Haha... Gatal gila ah...
Benda lain tak buat pun lagi...
Tempatnya... Erm... Segan nak bagitau...
Tapi bagi tau jugak la ek...
Aku akan ke Bali... Hoho... Dari 1-4 Disember tahun ni...

Ok... Tu je yea jat...
Sebab benda belum berlaku lagi...
Tak boleh la nak cerita lebih lebih...




Adei... Semput mak nyah...
Semput... Penat tak baca???
Aku pun penat jugak nak taip mengerah sel sel otak aku ni bersambung...
Untuk memikirkan jawapan jawapan karutan...
Ada banyak lagi pertanyaan yang belum di jawab...
Aku rasa... Aku rasa kita sambung petang petang kang la ek...


TUNGUUUUUUUU!!!


Nota Karut: Kalau ada sesiapa yang nak tanya lagi... Boleh... Dipersilakan... Tanya la banyak mana nak tanya pun...

Ulasan

Ceiler Mun berkata…
hai ketua pengganas... :D

ok.. selamat berhoneymoon ke bali.. aku tak mampu pi bali.. pi tok bali mampu la.. hahahahaha!!~
dill berkata…
tanye soalan lagi bleh? hoho!

dill.
Muttallif berkata…
hahahaha....ingat jawab soalan aku tadi..hahahahaha....
Noor Fatin berkata…
haaa semputt. hakhak

nak tanya, dah kawin belum? haha :P
Niena Muhammad berkata…
maraton sni jap, sihat ke harini..
zati embong berkata…
hahaha.layan mas liverpool smpat ag baca blog ni.

jat tahu da TK nk g bali.sj je suh bt announcement sini,kot2 nnt ada spy kat bali,dpt gmbr best!hahaha
khaifaiz berkata…
haha... ketua kelas rupanya
Unknown berkata…
ayak.bhagianyaaaa dia.nk p honeymoon kat bali....huhu

nak tnye gak soalan..

kaya tak jadi engineer??hehe
EzayHadry berkata…
hehe ezay tak sempat tanya soalan..
tanya sekarang dok leh ke?? hahaha

Catatan popular daripada blog ini

Ucapan Hari Raya Kelakar...

Koleksi Ucapan Whatapp Hari Raya 2016...  Ketupat pulut di atas para, Hendak direbus di tepi perigi, SMS dihantar pengganti kad raya, Tanda ingatan tak luput di hati. Selamat Hari Raya Aidilfitri, Mohon maaf Zahir & Batin . Kalau dilipek sebosar kuku. Kalau dibontang sebosar alam. Kok hilang dicaghi. Kok hanyut dipinteh. Kok tonggolam disolam. Datang biarla nampak muko. Kok poei biarla nampak belakang. Jauh diimbau,dokek digamit. Seuntai salam,sojambak kato. Dogup bicagho,meghisik raso. Salam Aidilfitri Maaf Zahir & Batin “Biar hati sejernih air, jgn pula dipenuhi lumpur, kalau salah saya belum berakhir, diharap diampun dgn rasa bersyukur”.”Jika budi dipenuhi ikhlas, jgn ia disulam tuba, jika ada salah yg belum dibalas, harap diampun di hariraya”. “Biar amarah disunting senyum, ibarat pekerti disulam kasih, diharap dihalal makan dan minum, ibarat rezki yg tidak disisih”. SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN. Mä$äk £Ã¨mäñg $àmßil bdiri, Hèndäk

Anda Marah? Ni Pantun Kurang Ajar.

Jalan jalan naik basikal, Naik basikal di waktu malam, Ada otak ada akal, Jangan disimpan menjadi pekasam. Pekasam buruk di goreng orang, Bau semerbak serata alam, Tutur kata ibarat parang, Tersilap kata menikam dalam. Belakang parang diasah jangan, Tajam depan tajam belakangnya, Kurang ajar apakah hukuman, Buku lima di pipi la jawabnya.

Pantun Malam Jumaat...

Ubi kayu sedap dibuat pengat Lagi sedap kalau dimasak siti Malam Jumaat datang semangat Almaklum banyak agenda sedang menanti Sedapnya pengat ubi teringat ingat Manakan terlawan si roti jala Ambillah berkat malam Jumaat Mengerat kasih mendapat pahala Di malam hari terasa hangat Memang enak minum air kelapa Malam ni malam Jumaat Tongkat ali jangan dilupa Dah perkena tongkat ali secawan Dicecah bersama kuih bahulu Hendak berblog,berbloglah kawan, Saya bermohon tidur dahulu. NotaKarut: Nak komen? Sila pantun jua... Hahahahahaha... Sekadar gurauan di malam Jumaat... Tak ada apa agenda pun malam ni kecuali nak buat solat hajat dan zikir lebih sikit...