2010/09/28

merapu...merepek....kerepek...tempeyek...

Ada orang punya perangai, dia saja yang betul, orang lain semua salah, semua tak betul, semua rasuah, semua tak baik... Dia saja yang betul... Dia saja yang maksum.. Dia saja yang tak pernah buat salah...

Ada orang punya perangai juga, semua dia punya, harta kau dia punya, harta dia, dia yang punya... Dah pinjam, saja buat-buat lupa... Konon-konon harta tu dia yang punya...

Ada orang punya perangai pelik, mengaku dia hebat, lagak macam menteri, semua dia boleh buat, semua ditanggung beres, padahal, lembu punya susu, sapi dapat nama...

Ada orang suka banyak kerja... Ada orang suka kurang kerja... Ada orang tak nak kerja.. Ada orang dah ada kerja tapi macam tak kerja... Ada orang tak ada kerja pergi cari kerja...

Susah-susah tak banyak kerja lagi bagus dari susah-susah banyak kerja...

Susah-susah fikir nak nak merapu... Merepek...
Lagi bagus makan kerepek, makan tempeyek... Perut penuh, hati senang, mata berat, otak lembab... Berat pun naik... Lemak tepu pun mai balik dah... arrggggggggghhhhhhhh!!!!

5 ulasan :

LiErOSe~QiEmi berkata...

Pehal blog sini sama blog fidaghazi asek cite pasal lemak tepu??? nak stress jugak laa sebab lemak tepu tu dah jangkit sini arrggghhhh!!! sok jamuan raye, sila senyum sbb stok lemak tepu akan bertambah lagi hahaahaha

Nasriq berkata...

jemput2... mai jadi geng lemak tepu pulak...

Eda berkata...

haha...jom pekena sate kajang..;-)
tambah lagi lemak tepung gandum..hehe

Fida Ghazi berkata...

ko ngate aku kat perenggan ke 4 kan cabi man? ko nak kene santet yeh?? carik pasal!

Nasriq berkata...

EH... TERASA LAK... TAPI BETUL APA... SUSAH2 XDER KERJA LAGI BAGUS SUSAH-SUSAH BANYAK KERJA...
:-)