2010/09/03

skema jawapan raya

Raya tahun lepas, banyak soalan cepukcemas daripada mak-mak sedara, nenek sedara dan yang yang berkaitan mahupun yang tak berkaitan, yang kebanyakan soalan, aku hanya mampu menjawab dengan senyuman...

Penat dan letih nak menjawab...

Raya tahun ni, aku dah siapkan awal-awal skema jawapan... Itu pun kalau ada yang berani nak nyibuk tanya lagi tahun ni....

Soalan standard 1.: Bila kau nak kawen Ngah???
Jawapan- Mak Lang tolong sponsor ckit la... Tak cukup bajet lagi la...

Soalan standard 2.: Kau dah ada makwe belum Ngah???
Jawapan- Mak Teh tolong la kenen-kenenkan ngan anak dara yang cun melecun ala-ala artis...

Soalan standard 3.: Bila kau nak ganti kuda buruk kau tu... Dah berkarat den tengok dah???
Jawapan- Mak Long tak nampak ker kereta persona yang cun melecun kat luar tu???

Soalan Standard 4.: Kereta Persona jea??? Tak glomournye... Apasal kau tak beli kereta import cam Vios ke?
Jawapan -meh duit sekepok... kereta sport pun den boleh boli...

Tu soalan yang biasa raya tahun lepas... Tak tau lak soalan cepukcemas raya tahun ni...
Menjawab dengan senyuman dan mengutuk dalam hati tu biasa... Andai kata kalau tak dapat nak menjawab soalan cepuk cemas....

4 ulasan :

LiErOSe~QiEmi berkata...

Muahaahahah... tu laaa.. awek dah ader, takmo kawen2 lagik.. hish.. susah2 on je dgn dak ofis kite tu.. pandai memasak, pastu manis ada, lawa ada, lemah lembut pun ada..pendek kate..sesuai laaa wat bini..ngeh2

Fida Ghazi berkata...

ngah.. nape pipi ko tak cabi lagi ngah?

mwahahahahahhahahahahahah!!!

Nasriq berkata...

Cek diet ma... Tu yang pipi dah xcabi lagi dah...

Eda berkata...

kagum la pp dah xde..;P