2010/12/22

Baik Kepada Kita, Belum Tentu Baik Dimata Orang...

Manusia... Dah nama pun manusia... Kebanyakkan nafsu lebih banyak menguasai dari akal...

Persepsi orang lain memang susah kita nak jangka... Tapi kalau duk fikir apa persepsi orang terhadap kita, sampai mati pun kita tak akan di pandang tinggi...

Adakala kalau kita tak berapa nak setuju dengan pendapat orang lain... Macam-macam dalil kita keluarkan... Tapi kita kena ingat belum tentu orang lain juga bersetuju dengan kita...

Ada ketika kita perasan kita ni bagus sangat... Kadang-kadang kita terlupa ada yang lagi bagus dari kita... Tapi kalau kita tak berfikir kita ni bagus, tentu moral kita jadi rendah... Nak campur masyarakat pun terasa diri terlalu kerdil...

Ada garisan halus yang memisahkan... Sama ada kita terlebih ataupun terkurang, sama ada kita terlangkah atau terlajak atau terkebelakang... kita takkan tahu kalau kita tak menoleh ke belakang... Tapi kalau kita leka toleh ke belakang takut nanti kepala kita benjol terlanggar pintu kaca...



Dalam kehidupan kita, adakala kita terpaksa buat keputusan... adakala kita terpaksa buat u turn... adakala kita terpaksa teruskan walaupun tahu kita dah tersesat jauh...





Sekadar mengarut sementara tunggu mata terpejam... heyyy la mata, kenapa la kau tercelik lagi ni... Badan kau tu penat... mahu saja letak pelekat biar terpejam...

4 ulasan :

TunTeja berkata...

apapun harus selalu berfikiran baik :)

Nasriq berkata...

baik kita fikir belum tentu orang lain fikir baik...

cik miera berkata...

renung2 kan..dn selamat beramal..hihi

Nasriq berkata...

asyik merenung jea...buat nye tak...

:)