2014/10/08

Bila orang tua berbicara...

Kejadian di ruang tamu raya itu hari. Aku dengan ditemani bantal empuk a.k.a bantal bucuk tengah sedap terbongkang ralit tengok tv...

Uwan baru keluar bilik air. Almaklumlah, orang tua, jalan pun perlahan-lahan... Menuju ke biliknya untuk mengerjakan solat. Tiba di hadapan bilik, Uwan berhenti berjalan... Tegak berdiri je...

Apahal lak orang tua ni... Sakit ke? Kenapa tiba-tiba berhenti jalan? Sedang menahan sakit ke?

"Ngah... Oh Ngah... Long... O Long... Depan bilik mak ni dah sapu ke belum?" Nenek bertanya separa menjerit...

"Dah siap sapu semua tadi.Along sapu" Mak datang dari dapur ke ruang tamu. Kehairanan. 

"Kenapa mak?"

"Ni ada kayu balak mati tengah jalan ni... Elok bakar je dari jadi bahan bakar kat neraka sok?" Kata Uwan sambil senyum-senyum melihat aku... 

Bingkas bangkit... Gila ko... Pedas tu... Tau la dah masuk waktu...


6 ulasan :

baby comel berkata...

Hahahaha, serius kayu balak mati? kekekeke, kalau kayu balak hidup tu kalau dijual untung kot tokey balak.

Tukang Karut berkata...

tajam menikam kalbu tau...

Gee Lion berkata...

Setepek kena.. Kuang kuang kuang..

Tukang Karut berkata...

Bukan setepek lagi dah... macam kena hempap dengan buldozer...

KUREKURE COMEL berkata...

hahaha..kayu balakkk...kahkahkah...aku pun tak pikir nak sound pakai ayat kayu balak...nasib ko lah TK.....:)

Tukang Karut berkata...

ayat orang tua... makan dalam oooo...