2015/11/24

Bos Suka Marah Marah? Apa Yang Perlu Dilakukan?

Bos Suka Marah Marah? Apa Yang Perlu Dilakukan?


Bos marah pekerja perkara biasa...
Anak buah marah bos pun perkara biasa...
Tapi marah dalam hati atau kutuk belakang kaw kaw je la...

Taktik yang biasa aku buat bila aku tengok bos angin pus pus datang nak marah...

  1. Muka Blur ~ Buat muka blur... Muka baru bangun tidur petang... Hahaha... Bos tanya apa pun, lambat respon... Senang cerita, macam otak masuk air... Itu otak... Kalau air melimpah limpah lain pulak ceritanya... Kang ada yang seluk dalam seluar lak kang...
  2. Yes bos ~ Perkataan yang simple... Tapi dituturkan, bos jadi lembut hati... Yes boss... Nanti saya buat... Yes bos, sekarang jugak saya buat... Yes Bos, Saya bodoh... Eh?
  3. Jangan buat bos marah! Ni taktik yang sebetulnya...
Yea betul, bukan bos yang beri kita rezeki, tapi melalui bos la rezeki kita datang...

Oleh itu, Sayangi bos kita ketat ketat... (Nampak tak tulisan dan tatabahasa bahasa melayu aku dah ada peningkatan sikit...)

Tak gitu Khudri Abdul halim?

2 ulasan :

Kakak Cantik berkata...

ye betul. syg bos ketat2.. nanti mne tahu dapt bonus lebih haha

||aLeaSaRa|| berkata...

ha2 adeih..
bos kak lea dulu yg lelaki jns happening, blh lg bertolak ansur dlm ketegasannya.

bos skrg pompuan, perghhhh jns suka jerkah2 tu yg x tahan, kak lea mula2 sentaplah jugak,kan... tapi buat bodoh je janji apa dia nak,cpt siapkan, fokus buat kerja :)