2009/09/01

penghujung benua asia

Tanjung Piai....Pontian, Johor....

Kalau yang tak tahu, mungkin menganggap kawasan kampung yang biasa sahaja...

Sama la cam aku masa mula2 sampai kat pekan pontian ni....

Lepas buat Forensic, dalam 4.50pm, nak tunggu berbuka pun lambat lagi...

So, gatal la mulut ni tanya apa yang ader kat pontian ni....

Depa ni pun angkut la aku g Tanjung Piai...

Tanjung Piai adalah kawasan atau tempat paling hujung atau selatan dalam benua asia...

Masa aku datang sini, waktu tu dalam keadaan cerah tanpa kabus, jadi boleh nampak Tanjung Balai (Indonesia) & Port Singapore... Kalau naik tongkang pun dalam 5 minit jea...

Boleh nampak jugak kapal2 beratur nak masuk port...



Kalau tak kenang nak berbuka mau aku lepak kat sini lama2....
Dapat la pergi dalam 15 minit...
Tu pun pergi jeti yang terdekat jea....

Tiada ulasan :