2009/09/15

raya sakan

Petang2 ni aku teringat la ngomelan orang tua yg pernah aku kenal....

"Perbelanjaan @ persiapan raya tak akan habis selagi tak sembahyang sunat hari raya...."

Bila dah sudah Sembahyang tu, mak2, makcik2, nenek2, kakak2, akan lupa semua yang telah diperhabis untuk hari raya ni....

Dah tak heran kalau tu tak cukup, ni tak cukup, kalau tu tak kena, ni tak kena, kalau ni nak kena ganti baru, tu nak kena ganti baru...

Kalau sebelum raya tu ada jea mata ni yang tak kena, tengok jiran tukar sofa baru pun mata dah berbulu, dengar jiran yang selang jauhnya 44 rumah pun tengah bancuh kuih raya pun boleh mendatangkan perasan cemburu....Nak juga buat kuih jam2 tu gak.....

Hai....cepat2 la Datuk Penyimpan Mohor Besar umum raya....
Kalau x....... Selagi ada kudrat, macam2 boleh jadi....

Tiada ulasan :