2009/12/31

Makanan Popular Di Sarawak, Orang Semenanjung Patut Cuba.


Mesyuarat pagi depan hotel... Dalam kepala masing-masing duk pikiaq mana nak pergi pas wat kerja survey... Kerja ker??? Main-main punya kerja atau kerja main-main... Kerja yang paling susah nak buat... Paling susah nak buat... Bercuti sambil berkerja... Huhuhu. Kerja 3 jam, merayap 5 jam... Susah kan???



Nasi Ayam Penyek...
Antara yang popular kat sibu ni...
Pasal apa di panggil ayam penyek??? Aku pun tak tau la... Mungkin ayam yang kene gelek atau kene langgar dengan kereta kot!!! Ada juga minuman yang bernama ULAR... Tapi hangpa jangan takut, nama jea gempak, padahal minuman herba jea...
Lagi satu yang popular kat Bumi Kenyalang ni Bidin... Kalau kat Semenanjung, Bidin ni adik ipar pucuk paku... Sama tapi tak serupa... Rasa pun lain...
Ayam Penyek Muara Miri

Pernah tengok dekat Semenanjung kedai ayam jual ayam macam ni???
huhu... Senang tu... Bayar jea pastu terus angkat ayam tu...


Makanan Popular Di Sarawak, Orang Semenanjung Patut Cuba.

Tiada ulasan :