2013/09/12

Aktiviti Yang Dilakukan Di Pantai Cherating...

Tarikh: 31 Ogos 2013.
Lokasi : Pantai Impiana Resort.
Waktu: 7.00pm
Aktiviti: Melepaskan anak penyu sebanyak 56 ekor sempena ulang tahun Kemerderkaan Negara yang ke 56.
Harga seekor anak penyu yang dilepaskan RM 10.00


 Berbaris menunggu giliran pengagihan anak anak penyu...
Aku ambil 3 ekor anak penyu untuk dilepaskan...


Puteriku dah tak boleh dukung lagi dah...
Macam macam stail dah dia buat...

Sesi penerangan cara cara pegang, pelepasan  dan tujuan aktiviti...

Cara pegang anak penyu yang betul...
Pegang di sisi...
Jangan pegang di perut, kalau tak, belum sampai gigi pantai dah mati dah!!!

Penyu pertama...
Sebelum dilepaskan anak anak penyu ini perlu diberi nama...
Yang ini Zara...
 Yang ni pulak Zulaikha...
Dan yang sangat aktif ni pulak Izz...
Nampak tak kat situ...
Perasan tak?
Tu nama anak aku tuh!!!
Izz Zara Zulaikha...

Acara melepasakan anak penyu pun bermula...
Tengok si Izz ni... Lepaskan je terus berlari macam terbang...

Yang Zulaikha ni tak boleh buat apa dah...
Perlahan je...
Control ayu kot!!!

Ok... Yang terakhir...
Zara... 

Izz Zara Zulaikha...
Selamat berenang ke lautan yang luas...
Semoga kamu antara yang hidup lama dan membiak dengan jayanya...

NotaKarut: Aku harap, anak aku juga boleh mengharungi kehidupan masa depannya dengan kejayaan dan kebahagiaan...

5 ulasan :

Ratu Hatiku berkata...

Bestnya....teringin nak join...

aimi adilah berkata...

mhl nye rm 10......

sedap name ank kau...

nak tiru blh :P

Tinta Lana berkata...

Salam.

Woww, terharu aku,hahahaha

Serius, terharu..betapa dalam harapan seorang ayah pada anaknya.. ^_^

InsyaAllah dak kecik zara ni berjaya..amin..

Ema Johari berkata...

bukan mainlagi letak nama penyu...

hassy chan berkata...

comelnyeeee wei penyu.. geram ak tgk haha