2013/09/25

Pesanan Masyarakat...

Makan... Kena jaga...
Yang minyak minyak... Yang sedap sedap... Yang manis manis... kurangkan...
Awek yang manis manis tengok tengokkan...

Tidur... Kena cukup...
Bukan bermakna tak perlu bangun malam mengadap Yang Maha Esa...

Senaman... Kena buat...
Senaman kuak lentang atas katil perlu dikurangkan...
Senaman usahasama suami isteri dipertingkatkan...
Senaman membakar lemak digalakkan...

Siapa tau... Penyakit yang bersarang dalam badan...
Hari ni nampak sihat...
Esok lusa tak tahu lagi...
Nikmat sihat ni, Yang Maha Esa boleh menarik bila bila masa...
Bersyukur dan menikmati nikmat sihat ni selagi ada...


16 ulasan :

Ym.Bundle berkata...

aku yang amalkan hidup sihat ni pon tau2 kene kanser tk..semua ni ujian..redha je la..

Shark Kay berkata...

sentiasa masih ingt nie kne ler sentiasa besyukur,

Tukang Karut berkata...

eh... kanser apakah?

Tukang Karut berkata...

peringatan untuk diri sendiri ni...

Nazif Hakim berkata...

peringatan yang bagus untuk semua

Ema Johari berkata...

ini pesanan utk lelaki atau perempuan?...hehehe

oh, sebab dah tak pakai blogspot agaknya...skrg pakai paltform wp...tu pasalah kat blogspot tak up entri baru....anyway, terima kasih TK.

hassy chan berkata...

mkanan yang tak menyihatkan la yg sodappp..
ssh nk jga ksihatan di malaysia yg ad bnyk mknnn sodappppp hahaha
nafsuuu belaka

Tukang Karut berkata...

bukan untuk semua... untuk diri sendiri... kalau nak ambil, tu lagi bagus...

Tukang Karut berkata...

hikhikhik... kalau rasa untuk laki, laki la... kalau perempuan, perempuan la...

Tukang Karut berkata...

aku tadi baru melantak beriani kambing...


oppppppssss!!!

Ym.Bundle berkata...

aku ada citer kat blog aku yg satu lagi..segan la bgtau ko kat sini..haha..

Carlos Santiago berkata...

senaman suami isteri perlu diperbanyakkan. hahahahaha

Khai faiz berkata...

Betul bro... Bila nikmat sihat sudah diambil... aku makan bersukat, senam setiap petang... tau2 terlantar dekat katil CCU....

HuSNa MicHi berkata...

pesanan yg bagus.. (Y) :)

liana sulaiman berkata...

yang penting jaga kesihatan

~SaL IjOu~ berkata...

betul sgtla tu tk..bersyukurla seadanya ya..perit amat bila ditarik nikmat tu oleh DIA..~