2010/11/06

Orang Utan Sepilok, Sandakan Sabah.

Location: Orang Utan Rehabilitation Centre, Sepilok, Sandakan.
Fee: RM5.00 for entry
:RM10 each camera (only for personal use)


Ni la rupanya bila orang yang tak pernah masuk hutan untuk tengok Orang Utan...Muka yang sangat teruja untuk tengok Orang Utan... Eh... Aku pun rasa pelik di sini... Aku nak tengok Orang Utan atau Orang Utan yang nak tengok orang seperti aku??? Ah...Lantak la nak kata apa pun... Yang penting aku dah sampai kat sini... Dah ada cop jejak kasut aku pun... Termasuk la tandaan yang serupa di buat oleh encik kucing jantan untuk menanda kawasan... Tak faham??? Cuba try tengok perhati kucing jantan apa yang akan dibuat sebelum masuk rumah... Ah!!!Lantak la nak faham ke tak...

Waktu yang sangat sesuai, aku sampai kat sini ngam2 jea, waktu Orang Utan tu keluar untuk diberi makan... Untuk pengetahuan, Orang Utan diberi makan 2 kali sehari seperti yang tertera dalam gambar... (Pn Fida jangan berkata-kata yea, masa ni saya dah habis buat kerja pun)
Orang Utan Sepilok, Sandakan Sabah.
Orang Utan A: "Jago2 jang, diorang tu jaki tengok kito tu... Takdo kojo tu... Yang nak ngadap kito ni pehal lak..."

Orang Utan B: "Ontah eii... Nak curik kito punyo pisang la ni... Moh kito eksen dongan diorang... Kito makan pisang ni... Jangan boghi diorang ni... Biar kempunan...
"

Orang Utan A&B: "Oi!!! Orang...Kalau berani, mai la panjat...
"


Dialog antara Orang Utan yang selamat di translate oleh En Fazir... Entah betul ntah tak hanya beliau dan Orang Utan sahaja yang tahu...

Orang Utan Sepilok, Sandakan Sabah.
King Orang Utan: "Apo tengok2... Den ado utang ngan ekau ko???"
Monyet: " Mintak la ckit arrr... Tak luak pun pisang tu...Kodokut la ekau ni... taik idung masin."
King Orang Utan: "Orang kek bawah tu,(sambil menjuih mulut ke arah orang2 yang terleka melihat aksi mereka) bayar nak tengok den... Bukan nak tengok ekau...

Setakat tu sahaja yang mampu di translate kan... sebab lepas tu Orang Utan ni bercakap dalam bahasa Belanda pulak...

18sx!!!

Antara gambar yang menarik dalam bilik pameran... Badak2 ni pun pandai jugak cari port... Tapi ada jugak yang nak skodeng tu!!!




Sekadar gambar hiasan untuk belajar menggunakan camera yang terlebih canggih ni...

Sabah... Oh Sabah... Bab 1.

Sabah... Oh Sabah... Bab 2: Diurut Mesra Oleh Cik K

Sabah... Oh Sabah... Bab 2-a : Diurut Mesra Oleh Cik K

Sabah... Oh Sabah... Bab 3: Jatuh cinta sama gadis Sabah

Next; Sabah... Oh Sabah, Bab 5: Mengintai anak dara mandi...

5 ulasan :

Eda berkata...

eh...cam same je muka korg...sedara ka??...;P

Nasriq berkata...

CIT!!! TANG PIPI JEA SAMA TAU... TANG BULU2 TU CEK TAK DE...

Eda berkata...

AHAHAHAHHA!!!...x ngaku lak...abis la kena tulah ngan keturunan pipi labuh nnt...=P

Nasriq berkata...

pipi labuh????



HUH!!!!!!!!!!

Eda berkata...

HAHAHHA!!...ok pe pipi labuh...
xpon pipi gembo2...hehe..=P