2013/12/09

Lawak Yang Kelakar.

Susahnye nak cari calon isteri
--------------------------
Ceritanya begini, suatu hati di Kampung Pandan, Kuala Lumpur, ada seorang ibu yang gusar kerana anak sulung lelakinya tak kahwin-kahwin lagi... Maka pada satu hari, si ibu pun bawaklah calon-calon yang dirasakan sesuai untuk menjadi bakal menantunya... Dia pun menjemput kesemuanya kedalam rumahnya.
Lalu memanggil anak sulong lelakinya untuk memilih yang mana-mana dia berkenan...

CALON PERTAMA:

Pekerjaan : Operator Telefon

"Ala Mak...nih tak syiioookkkk....dia ni selalu sangat cakap:"

"SILA TUNGGU SEBENTAR, TUNGGU SEBENTAR"


CALON KEDUA:

Ciri-ciri : Kulit sawa matang, mata bulat dan besar,badan 100% bergetah, BUKITnya just nice

Pekerjaan : Setiausaha

Lalu sianak lelaki berkata "Nih lagi tak syyiiiooookkkk...asyik-asyik cakap:

"HARAP BERSABAR...BERSABAR"

Si ibu pun gelisah kerana kebanyakkan calon yang ditunjukkan tidak memenuhi kriteria anak lelakinya... Lalu dia pun menjemput calon yang terakhir...


CALON TERAKHIR:

Ciri-ciri : Kulit gelap-gelita,mata sepet sikit, badan 99.99999% bergetah, BUKITnya kurang memuaskan

Pekerjaan : Guru.

Tanpa segan silu dan memikir panjang lalu si anak lelaki ini bersetuju untuk memilih calon ini. Lalu si ibu pun pening kepala lalu bertanya kepada anak lelakinya mengapa memilih calon ini... Lalu anaknya pun memberitahu...

"Hah! mak nih la syyiookkk sikit...kalau cikgu best sikit..pasal dia selalu cakap

"ULANG SEKALI LAGI, BUAT BANYAK-BANYAK, SALAH NIH,BUAT MACAM NIH 10 KALI LAGI, TERUSKAN..HAH..TERUSKAN DAH BETUL TUH..."

Tiba-tiba adik lelaki tersebut yang berumur 10 tahun menyampuk plak...

"Bang!!!....Konduktor bas lagi bagus bang.... Diorang selalu cakap....

"NAIK CEPAT, NAIK CEPAT...MASUK, MASUK.....
MASUK LAGI, DALAM LAGI...DALAM LAGILAAAAHHHHHHHHHHHHHH,
MASUK BELAKANG.... BELAKANG LAGI, LAGI BELAKANG SANA... BELAKANG BANYAK KOSONG!..........."

11 ulasan :

Khai faiz berkata...

hahahahahahaha

Normi Nieza berkata...

haha...:)

Cik Itah@RRP berkata...

hahaha lucu

inche hlovate berkata...

betul la tu adik dia ckp..kondukter bas memg selalu ckp mcm tu haha

Tukang Karut berkata...

ni entry senyum la, bukan ketawa...

Tukang Karut berkata...

hanya yang dah kahwin saja yang faham kan...

Tukang Karut berkata...

lucu faham ke tak ni ek?

Tukang Karut berkata...

betul la tu... tu yang bagus tu... dalam lagi bang... dalam lagi...

QasehnyaRania berkata...

Alahai ada je modal tk ni.kiki

Roha berkata...

hehe lenyap sekejap stres baca n3 tk :D

joehaz berkata...

mesti anak lelaki makcik tu tak sabar2 nak kawen kan hehe