2014/01/02

Eh... Dah Dua Hari Dah...

Hai... Assalamualaikum... Salam Sejahtera... Salam tahun baru... hukhukhukhuk... Semalam...

2014... Dikatakan tahun mencabar...
Dikaitkan dengan ke'NAIK'an... Disebut sebut inflasi... Ke'NAIK'an kos sara hidup dan sebagainya...

Mungkin... Mungkin kita sebagai rakyat marhaen marah dengan situasi masa kini...
Dengan pelbagai kenaikan... (Aku sendiri pun marah... Troli penuh dekat MyDin pun dah cecah 400 dah!)

Cuba kita renungkan... Fikir dengan waras...
Kalau tidak merasionalsasikan subsidi hari ini... Bila lagi? Zaman anak anak dan cucu kita, mungkin... Mungkin dah tak ada sumber MINYAK... Mungkin... Maknanya, tiada lagi income bagi kerajaan...
Mungkin masa itu tiada lagi rezab wang negara kerana dana awam sudah kita habiskan masa ini untuk subsidi...

Oyeah... Mungkin... Mungkin ada yang tak faham...
Aku pun bukan pengarang yang baik...

NotaKarut: Cuba berlapang dada dan memikirkan macam mana nak tambah WANG! Sedangkan bangla pun boleh dapat gaji seribu dengan hanya kerja sampingan potong rumput!!! 

Selamat maju jaya 2014!!!

17 ulasan :

Yutaka Mushimura berkata...

sudah termaktub akan kehadiran tahun berjimat cermat (berkata PM tersohor)

Cik Itah@RRP berkata...

huhuhu sy okay je..malas nak protes protes bagai..as long Malaysia aman..syukur la :)

Normi Nieza berkata...

selamat tahun baru TK..:)

Intan Suraya berkata...

intan pn ingat nk wat bisnes utk cri duit lebih.. tp tak tau la amende yg blh jual kt taylors nie...sigh~

Tukang Karut berkata...

ko lagi la... nak berdua dah ni kan...

Tukang Karut berkata...

ayat biasa macai...huhu

Tukang Karut berkata...

selamat tahun baru...

Tukang Karut berkata...

jangan jual diri dah la...huhu

Elvy Nellysha berkata...

happy new year !!

Khai faiz berkata...

eh... dah tiga hari la

Shark Kay berkata...

mmg x paham.
dulu belajar sains jer..
x blaja plak ekonomi nie.
hehe..

QasehnyaRania berkata...

betul tu. lapang dada, carik cara mcm mna nak tingkatkan usaha crik duit lebih.. in shaa Allah semoga dipermudahkan hendakNya aamiin

Ema Johari berkata...

bangla kat sini siap ada bisnes sendiri lagi..

Tinta Lana berkata...

hahahaha

Tinta Lana berkata...

Assalamualaikum.

Dah hari ke 4..apa yang telah ko buat TK untuk tambah wang?

^_^

Hafiza AizZawa berkata...

yang penting jgn malas... ulat dlm batu boleh idup.. nie pulak kite.. kene jd ulat jugak kot.. haha...

baby comel berkata...

Hurmmm, susah nk cakap. Sebab saya bukan org yg berada semua benda...