2014/01/11

Hahahaha... Lawak Lawak... Lawak Hujung Minggu...

Alkisah, diceghitokan turun temurun... Dari Arwah Moyang kepado Arwah Atok... Ceghito berlaku dalam tahun 50an...

Diceghitokan, ado lah sebuah sughau (surau) yang mano di buek dari polopah buluh yang dibelah duo.. Dinding eh buloh... Tanggo eh pun buloh... Sampai lantai eh pun buloh... Cumo atap nyo sajo atap ghombiyo...

Ado pun beghitu, solat jemah tiap tiap waktu kek sughau tu tak pornah miss...  Biasonyo 5,6 oghang kampung jo dongan soghang Imam yg dah tuo dan uzur.. Tapi taat jadi Imam... Jaman ni Imam bolum ado elaun laghi ek... Ikhlas...

Mako, terjadi lah satu insiden yang tak pornah terjadi... iaitu Imam tetibo meleleh air mato maso tahiyyat akhir... Sodih bonar la agak eh... Teresak esak jo bunyi nangih eh...

Imam ni pun satu hal eh... Tak boghi boghi salam dari tadi...

Buek makmum belakang ni golisah dan jadi tando tanyo pado makmum... Yo lah lambek bonar imam bagi salam... Naik kobeh kaki den ni ha... Kok yo pun khusyuk, tak kan dah nak abih pun khusyuk laei...

Lamo... Lamo bonar, last last Imam pun bagi salam...

Mako ditogur eh la Pak Imam...

Makmum : Mam... Khusyuk bonar maso sembahyang tadi...

Imam : Eh... Biaso la... Tak leh ko???

Makmum : Eh... Tak la Mam... Tadi den dongar imam menangih maso baco tahiyyat akhir tadi...  Ado setan ngacau ko?

Imam : Tak do eh Setan nak ngacau den ni ha... Dah tuo den ni... Den bukan khusyuk sampai den menangih...

Makmum : Abih tu napo..???

Imam : Tolo den tadi tersopit colah lantai buluh... Tu yang sonak sampai nangih tadi tu ha...

13 ulasan :

Intan Suraya berkata...

hihihi*gelak sopan*
saspen je imam nie.. ingtkan t'lbh khusyuk td..haha

QasehnyaRania berkata...

gelak dulu. hihi

servis keta ke puspakom
Assalamualaikum

Tinta Lana berkata...

Assalamualaikum.

Setan buloh ni,ekekeke.

Kalau makmum skali sonak, haruuu,

Titisan Hujan berkata...

kih kih kih

gelak sampai terbatuk2

Yutaka Mushimura berkata...

hahahaha...

QasehnyaRania berkata...

salam maulidul rasul tk (:

Bilal157 berkata...

hihihihihhihi
pelawak bener





https://play.google.com/store/apps/developer?id=Kastari+Sentra+Media.+PT

zuhdi sanusi berkata...

haha., haru la dpt imam cm ni.,

syiela berkata...

haru beno

Ema Johari berkata...

sian tok iman tu...

QasehnyaRania berkata...

singgah malam,
tk, tak da ke pantun kangkung. hihi.
kangkung kan tgh femes skrg :-)

Hafiza AizZawa berkata...

hampeh.. haha.. dah agak dah mesti ado yg tak kono tu....

Bilal157 berkata...

Silahkan singgah di WEB kita kakak :-)
buat anak-anak kakak yang mau belajar

https://play.google.com/store/apps/developer?id=Kastari+Sentra+Media.+PT