Langkau ke kandungan utama

Comelnya!!!

Kejadian petang tadi di sebuah warung menjual kuih muih untuk minum petang di Taman Melati... (Ada orang kesah ke kalau aku bagitau ni? Hoho... Biaq pi la...)

Kak... Nasi lemak satu yea...

Sambil memerhatikan akak tu mengambil satu bungkus nasi lemak dan diletak dalam plastik... Eh... Tetiba dia ambil satu lagi bungkus...

Kak... Saya nak satu je la!

Diam... Sambil dia buat muka... (comel la kononnya tu!)

Kak... satu dua kan harga nasi lemak???

Ada... Ada... Ada...

**Ha? Ada??? Dalam hati kehairanan!

Akak tu ambil sudu dan letak dalam bungkus nasi lemak tadi...

Aik... Kepelikan... Aku pulak buat muka ala ala comel... Ah!!! Biar la... Bayar guna duit SYILING yang ada... Kepada akak yang jual kuih muih... Akak ni comel betul la... Lain diminta dan ditanya, lain pulak yang dapat!

NotaKarut: Hoho... Dan yang lagi comel... Aku tertinggal dompet dekat pejabat! Nasib baik aku ada simpan duit syiling... Hoho...Bernyawa la sikit... Aduyai... Dah makin teruk penyakit pelupa aku ni... Tadi sebelum balik tertinggal HP dan terpaksa naik lif patah balik ambil... Comel kan!!! Agak agak program 6P (pemutihan pati) tu on lagi ke tak ek? Aku kena daftar ke tak ek?

Ulasan

dill berkata…
sangat comel cerite ini.

:)

dill.
Emylin_Izlin berkata…
euw.....org kata biar muka buruk asal jangan pekak...sentap!!! sebab kdg2 kurang pendengaran....wakakaka
khaifaiz berkata…
Pelupa... ko byk ingatkan benda lain ni
ILA HonEyBuNNy berkata…
awat asyik lupa neh TK...hehe...
Tanpa Nama berkata…
masih ada lg program 6P tu... nk daftar ker? mai sy tlong daftarkn....

pelupa? byk mkn semut la tu.... hahahhaaaa........
Daddylicious berkata…
hai org malaysia ke org mana kau ni....hehe
norh berkata…
makan kismis banyak2 eh..
Unknown berkata…
tukang karut nyanyuk!! bhahahahaha
budakijaupendek berkata…
rasanya TAKKK comei pun.
hahaha
Unknown berkata…
akak tuh busy kot..banyak pelanggan^^
cik pha berkata…
hahha nasib baik ada duit syiling hahhahah kalau tak basuh pinggan kau kat kedai tu hahha
Memori Kekasih berkata…
hahaha...teruk betul sampai lupe sume bende....sabar2...kene byk berehat lah tuh...:)
bella luna berkata…
gile messy ko,hehe,.ok2,mmg patut dpt rawatan skrg,muda2 dah lupa,.walhal aku pun sama je,hehe
Ceiler Mun berkata…
nasib baik ko tak tertinggal aku.... hahaa.. *ok.. tak de kaitan.. :D
Ct Aja berkata…
Beli satu percuma satu ke ni..hu3, nyanyok da kena kawen cepat2 ni..hu2
Unknown berkata…
best ny buy 1 free 1 :)
ORLANDO AHMAD berkata…
bapak Gua pekak... sobs..
ctk berkata…
bnyk perkataan cOmey dlm entri neh smpaikan sy rse sy pOn cOmey..hahha

oit..kita serupe..penyakit lupa makin trOk da..huhuh
abghani berkata…
dlm bdn byk gula lah tu.
aku dh klic iklan
blog-tips-kurus berkata…
hhhhmmm.... penangan apakah ini?? oooo...!!
-- berkata…
CABI!!
ARINI TOLONG AMBIK AKU KAT OPIS..AKU NAK PEGI JAMUAN RAYA KAT BLOK F... TERINGINNNNNN SANGAT..TAPI TADE TRANSPORT.. DIORANG PROVIDE BAS..TAPI TAKKAN AKU NAK NAIK BAS... AKU KAN EKSEN..

KO DENGAR TAK NI CABI? KO DENGAR TAK?
KO TAK PEKAK KAN?

(SAJE JE GUNA URUP BESO PASTU KOMEN TAK RELEVAN DGN ENTRY... KO TAK MARAH KAN?)
chiLleD...!! berkata…
comel sangat..tapi kalo lama2 kt kedai tu, msti xjd comel dah..hehe
emarieys berkata…
cepat kahwin tu..pelupa saja..kan esok bini pula lupa tinggal mana..hahah
Asrul "iLham" Sany berkata…
"Aku ngan ko sesama comel. Tang perot tu. kah3" Amer ketawa.
Syazwan Youb berkata…
nak no tepon akak comel leh ?
ishiko berkata…
asyek lua, hmm.. dah tak lama la tuu...

muka ala ala comel?.... bolehh laa..
*hohoho.. sila bg saya duet raya
Unknown berkata…
byk mkn semut la tu
Lea Isnawi berkata…
pompuah tu neves jumpa abg segak
terus jd tak keruan tu

keh keh
si para para berkata…
aku rasa banyak sangat makan anak semut ni..
yang kak nasik lemak tu pulak ape kes.hehe
Izzaty Ishak berkata…
Weeewit!

Comelnya orang pelupa! Ahahahaha :D
Chuu Muqhlis berkata…
opah cakap kalau nk tajamkan ingatan try la sagat kepala kat jalan., hahaha. gurau je :P
Cik TeN10 berkata…
haha nasib baik ade duit syiling !! uihh penyakit lupa ni mcm bahaya.. takut nt tak ingat bini tertinggal kt supermarket.. keh3
zati embong berkata…
cuba kurangkan makan semut eh tk.haha

Catatan popular daripada blog ini

Ucapan Hari Raya Kelakar...

Koleksi Ucapan Whatapp Hari Raya 2016...  Ketupat pulut di atas para, Hendak direbus di tepi perigi, SMS dihantar pengganti kad raya, Tanda ingatan tak luput di hati. Selamat Hari Raya Aidilfitri, Mohon maaf Zahir & Batin . Kalau dilipek sebosar kuku. Kalau dibontang sebosar alam. Kok hilang dicaghi. Kok hanyut dipinteh. Kok tonggolam disolam. Datang biarla nampak muko. Kok poei biarla nampak belakang. Jauh diimbau,dokek digamit. Seuntai salam,sojambak kato. Dogup bicagho,meghisik raso. Salam Aidilfitri Maaf Zahir & Batin “Biar hati sejernih air, jgn pula dipenuhi lumpur, kalau salah saya belum berakhir, diharap diampun dgn rasa bersyukur”.”Jika budi dipenuhi ikhlas, jgn ia disulam tuba, jika ada salah yg belum dibalas, harap diampun di hariraya”. “Biar amarah disunting senyum, ibarat pekerti disulam kasih, diharap dihalal makan dan minum, ibarat rezki yg tidak disisih”. SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN. Mä$äk £Ã¨mäñg $àmßil bdiri, Hèndäk

Anda Marah? Ni Pantun Kurang Ajar.

Jalan jalan naik basikal, Naik basikal di waktu malam, Ada otak ada akal, Jangan disimpan menjadi pekasam. Pekasam buruk di goreng orang, Bau semerbak serata alam, Tutur kata ibarat parang, Tersilap kata menikam dalam. Belakang parang diasah jangan, Tajam depan tajam belakangnya, Kurang ajar apakah hukuman, Buku lima di pipi la jawabnya.

Pantun Malam Jumaat...

Ubi kayu sedap dibuat pengat Lagi sedap kalau dimasak siti Malam Jumaat datang semangat Almaklum banyak agenda sedang menanti Sedapnya pengat ubi teringat ingat Manakan terlawan si roti jala Ambillah berkat malam Jumaat Mengerat kasih mendapat pahala Di malam hari terasa hangat Memang enak minum air kelapa Malam ni malam Jumaat Tongkat ali jangan dilupa Dah perkena tongkat ali secawan Dicecah bersama kuih bahulu Hendak berblog,berbloglah kawan, Saya bermohon tidur dahulu. NotaKarut: Nak komen? Sila pantun jua... Hahahahahaha... Sekadar gurauan di malam Jumaat... Tak ada apa agenda pun malam ni kecuali nak buat solat hajat dan zikir lebih sikit...