Langkau ke kandungan utama

Telanjang...

Telanjang... Berbogel...
Haippppp!!! Jangan!!!
Jangan ada yang cepat naik marah...
Bawak bertendang... Bawak bertendang bola...
Orang kata kalau cepat naik darah... Cepat tua... (Hohoho... Padahal itu la aku suatu masa dulu, panas baran yang amat! Tapi itu dulu...)

Sebelum aku termengarut lebih dengan intro yang ntahapaapantah ini... Baik aku balik ke pangkal jalan dengan menuju lurus kepada titik... Baca dengan mata, berfikir dengan otak, menilai dengan hati, menyimpan di sudut memori...

Dalam dunia alam maya ini... Rasanya tak perlu telanjang dan berbogel... Maksud aku... Bukan telanjang badan! Tapi telanjang kehidupan realiti... Sebab selalunya aku berblogberjalan, aku selalu sangat melihat keterlanjangan kehidupan realiti blogger tu...

Telanjang dari segi pemikiran... Ada yang terlalu jumud.. Ada yang terlalu open... Ada yang terlalu lalu lalang... (eh! macam ada yang tak kena je ni?) Kadang kadang aku tengok terlalu mendedahkan kesedihan putus cinta... Kegembiraan bercinta... Sampai kadang2 nak kentut pun bercerita dengan orang...(eh... Ini macam aku pernah buat je ni? Hoho)

Jujur? Yea? Itu perlu...
Tapi aku rasa perlu ada sedikit ruang untuk disimpan untuk diri sendiri... Rasanya tak perlu menelanjangkan kehidupan realiti kepada umum...

NotaKarut: Hoho... Entry ini ditujukan khas untuk diri sendiri... Sekian... Entry serius dari aku... Eh? Seriuskah???

Ulasan

Unknown berkata…
entry ak sume pki bju hahahahaha...
bju kurung lg.. cun kan???
xd nk telnjang.......kot.
Lea Isnawi berkata…
betul2
tak semua benda boleh kita kongsikan dlm blog
budakijaupendek berkata…
setuju.
jgn bukak aib sendiri. hehe
Memori Kekasih berkata…
ada yg terlalu lalu lalang...hahaha...sempoii~~
Unknown berkata…
betol2..jujur utk diri sndiri suda :D
Aretikz berkata…
kalau bogel? keh keh keh..
ILA HonEyBuNNy berkata…
ya setuju tu TK..

kadang2 dalam idop neh perlu jugak berhsia...perasaan maloo tu perlu ada..uhuhu
dill berkata…
cabi lurus orangnye.

erk.

dill.
Daddylicious berkata…
sekali sekala telanjang best tahu...haha
TunTeja berkata…
yup.jujur itu ade tempatnye.kan :)
Unknown berkata…
t mesti da akn ckp

"ikut suka aku la.blog aku"

heh...biar la berpada2 kn TK ^^,
Chuu Muqhlis berkata…
wow ini sangat serius hikhik
Muttallif berkata…
mungkin lain tempat lain ragam kot. Kalau ko cuba bukak blog tempat lain (omputeh contohnya), mereka akan membincangkan perkara yang menguntungkan..walaupun menjual barang2 yang "telanjang" gitu.
blog-tips-kurus berkata…
kebebasan bersuara dan menaip.. :)
Prince Halilintar berkata…
biase la blog sendiri kan..mcm2 la nk tulis..hehe
abghani berkata…
masa bila kita perlu telangjang
ORLANDO AHMAD berkata…
dulu ade satu blog ni cerita kehidupan die suami isteri, serius buat Gua loya...mende2 secret tak yah la cerita
khaifaiz berkata…
ni mcm kata kt aku je ni... hahahaha...
Ct Aja berkata…
HAHHAHA... betul2...adehhhh tiba2 rase pedas, ade ke en3 cm gitu kat blog kite ye, cm ade je...hahahahhahaa
zella y berkata…
btul3...
ada benda yg kita xboleh share dgn smua org....
Rina Rahamat berkata…
SETUJU 100%..sedangkan retiss pon kalau boleh x nk kehidupan peribadi mrk diketahui orang..apatah lg kita org biasa kan..ada benda blh share..ada benda kita simpan..
intan.maisarah berkata…
bagi mereka, di alam maya tempat mereka luahkan rasa
sbb itu mereka gemar membogelkan diri

entah lah
seeloknya
perkara2 peribadi harusnya disimpan
bukan diwar warkan
ishiko berkata…
eshh.. ape jang jang ni
hehee
bunga_rose berkata…
uiiiii suriusnyeee.. tatot adek bace blog pacit hikhik
cik azeya berkata…
"hari ni saya pakai spender kaler pink."



tajuk entri aku hari ni.


hahaha.
emarieys berkata…
sokong 100%..

kejap2 nak fikir pernah tak buat entry gini...
~Sal Ismail~ berkata…
kene bg penapis kat deorang ni~

Catatan popular daripada blog ini

Ucapan Hari Raya Kelakar...

Koleksi Ucapan Whatapp Hari Raya 2016...  Ketupat pulut di atas para, Hendak direbus di tepi perigi, SMS dihantar pengganti kad raya, Tanda ingatan tak luput di hati. Selamat Hari Raya Aidilfitri, Mohon maaf Zahir & Batin . Kalau dilipek sebosar kuku. Kalau dibontang sebosar alam. Kok hilang dicaghi. Kok hanyut dipinteh. Kok tonggolam disolam. Datang biarla nampak muko. Kok poei biarla nampak belakang. Jauh diimbau,dokek digamit. Seuntai salam,sojambak kato. Dogup bicagho,meghisik raso. Salam Aidilfitri Maaf Zahir & Batin “Biar hati sejernih air, jgn pula dipenuhi lumpur, kalau salah saya belum berakhir, diharap diampun dgn rasa bersyukur”.”Jika budi dipenuhi ikhlas, jgn ia disulam tuba, jika ada salah yg belum dibalas, harap diampun di hariraya”. “Biar amarah disunting senyum, ibarat pekerti disulam kasih, diharap dihalal makan dan minum, ibarat rezki yg tidak disisih”. SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN. Mä$äk £Ã¨mäñg $àmßil bdiri, Hèndäk

Anda Marah? Ni Pantun Kurang Ajar.

Jalan jalan naik basikal, Naik basikal di waktu malam, Ada otak ada akal, Jangan disimpan menjadi pekasam. Pekasam buruk di goreng orang, Bau semerbak serata alam, Tutur kata ibarat parang, Tersilap kata menikam dalam. Belakang parang diasah jangan, Tajam depan tajam belakangnya, Kurang ajar apakah hukuman, Buku lima di pipi la jawabnya.

Pantun Malam Jumaat...

Ubi kayu sedap dibuat pengat Lagi sedap kalau dimasak siti Malam Jumaat datang semangat Almaklum banyak agenda sedang menanti Sedapnya pengat ubi teringat ingat Manakan terlawan si roti jala Ambillah berkat malam Jumaat Mengerat kasih mendapat pahala Di malam hari terasa hangat Memang enak minum air kelapa Malam ni malam Jumaat Tongkat ali jangan dilupa Dah perkena tongkat ali secawan Dicecah bersama kuih bahulu Hendak berblog,berbloglah kawan, Saya bermohon tidur dahulu. NotaKarut: Nak komen? Sila pantun jua... Hahahahahaha... Sekadar gurauan di malam Jumaat... Tak ada apa agenda pun malam ni kecuali nak buat solat hajat dan zikir lebih sikit...