2016/05/31

Seloka Pagi.

Seloka Pagi.


Pagi ini indah sekali,
Tukang karut mengucap selamat pagi.

Bila matahari mula meninggi
Cari kawan pakat minum pagi

Ada la kawan nak bersembang
Takut bergelar kera sumbang

Sorang sorang datang bertandang
Barulah hangat cerita digebang

Datang lagi kawan sengih nampak gusi
Sampai meja tak cukup kerusi

Macam ni tak boleh jadi
Bos duduk jeling dari tadi

Nak lari macam pentingkan diri
Nak duduk lama dah tak senang hati

Hati bimbang bertambah ahli
Takut bersambung sampai tengahari

Nak bangun sorang, lagi la tak jadi
Takut ada yang kecik hati

layan juga kawan sembang tak reti berenti
Ketawa terbahak-bahak sampai nampak gusi

NotaKarut: Kepala ada pusing pusing...

15 ulasan :

Titisan Hujan berkata...

pepagi dh bergosip



monim TK

aimi adilah berkata...

pg2 dtg opis
tgk kiri kanan

pg2 duduk depan komputer
sambil tgk ank ikn lalu lalang...

ahhahahahhaa


moning =)

Tukang Karut berkata...

@Titisan Hujan pepagi la syok bergosip... baru la hangatnya hari tu...

Tukang Karut berkata...

@aimi adilah apa punya seloka ni daaaaaa...

zella y berkata...

morning t.k...
bekpes ape pkul 10 ni?? heheheheh

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

oo sembang yeee..keje keje..potong gaji kangg :D

khaifaiz berkata...

pening2... ada loya2 tak... hahaha

Momo berkata...

hari hari limpas tol
ko dah makan panadol??

hahahaha..

Chuu Muqhlis berkata...

kesian bos x dilayan haha

Rain berkata...

bos dah menjeling, jangan ada yang terguling..

syiela berkata...

mesti bos sangat jeles sebab tak diundang bersama bergosip

MamaEma berkata...

hari ni makan gaji buta yer..

miz ruha berkata...

nice seloka.. :D

hassy chan berkata...

kat kayu ada banyak paku,
nape sembang x ajak aku??
wawawawawa

biela bell berkata...

pandai bergosip..