2016/05/18

Lawak Atok dan Nenek Yang Lucu.

Lawak Atok dan Nenek Yang Lucu...


Setiap kali ke Hospital untuk pemeriksaan rutin kesihatan atok dan Uwan saya, Doktor akan berpesan...

Doktor: "mak cik, pak cik jaga kesihatan yer... selalu check gula supaya kencing manis terkawal."

Dua tiga hari selepas balik dari hospital...

Uwan perasan ada kelainan pada atok... Atok selalu ke dapur... Dah buang tabiat agaknya...

Dengan rasa curiga sebab masa muda2 atok tak pernah jejak kaki ke dapur...

Uwan pun mngintai dan nampak atok buka balang gula kemudian tutup balik...

2-3 hari aktiviti yang sama atok lakukan...

Masuk hari ke 4, menimbulkan kan kemuskilan pada Uwan, lalu bertanya pada atok...

Uwan:  "Poi mano tuu?'
Atok:  "dapo"
Uwan : "buek apo?"
           "nak masak ko?"
Atok: "Eh!!! Tak la..."

Uwan: "Abih tu nk buek apo?"
             "Rajin amek pulak ke dapo, mudo2 dulu haram nak jongok?"...

Atok: "Kan dokto posan... kito kono perikso gulo tiap2 hari?"

6 ulasan :

Normi Nieza berkata...

Haha

Tukang Karut berkata...

Hahaha gak...

Emarieys berkata...

ngek!!

QasehnyaRania berkata...

hahahahaha.. adoiiiiiii pitammmm

Seorang Aku berkata...

aduhai jujurnya atok ni. hahaha

Hafiza AizZawa berkata...

Hahaha.. atuk memang lucu..