2012/10/22

Lawak Isnin...

Pak Pandir dan Tukang karut sedang berjalan kaki menuju ke Pudu Sentral...
Tiba-tiba dia terjumpa sebuah cermin kecil elok terletak di tanah.

Pak Pandir pun memungut cermin tu dan melihat ke dalam cermin itu.

Tiba-tiba, dia tersentap abis..

“Ceh..!! Buruk giler gambar nih, padanlah tuan dia buang camtu jer. ”


Selepas itu, Pak Pandir dan Tukang Karut pun menaiki sebuah bas dua tingkat.

Inilah kali pertama mereka menaiki bas dua tingkat.
Pak Pandir bertanya akan Tukang Karut di mana patut dia duduk...

Tukang karut kata dia hanya mahu duduk di bawah sahaja...

Pak Pandir pula mengambil keputusan untuk duduk di tingkat atas bas itu.
Namun tak lama kemudian ia turun dengan tergopoh-gapah.

“Mengapa ko tak duduk saja di atas?”, tanya Tukang Karut.

“Kau gila ke apa?!

Kat atas takde pemandu doh!”, jawab Pak Pandir.

13 ulasan :

syiela berkata...

muahahahha... lawak la hang ni

aimi adilah berkata...

sengal :D

Tukang Karut berkata...

@syiela kalau masuk maharaja lawak meja boleh menag ke tak ek? Nak nak kalau masuk kategori lelaki lawak paling seksi... confirm menag kan kan kan...

Tukang Karut berkata...

@aimi adilah kalau sengal pi la urut kat tukang urut... jangan la nak ngadu dekat tukang karut...

izfanora berkata...

hahaha..

persoalan: knp bkn tukang karut yg amik cermin tue? :P hihi..

mmg wat aku tersenyum.. :)

Momo berkata...

senget la ko nih.... haha....asal kau je tak jadi driver??

Lizzie Yasmin berkata...

Sakit perut aku. Entah lar..mcm pernah dengar lawak nie

Tukang Karut berkata...

Kenapa ek... mungkin sebab aku yang tulis cerita ni.... ikut suka hati perut limpa dan peparu aku la...

Tukang Karut berkata...

Aku lupa nak amik exam driver la....

Tukang Karut berkata...

Isk... risau lak aku... aku tulis je... mesti ada yang sakit perut la... sakit tu la...

maitimie berkata...

hahaha!
zaman sekarang pown ada lg pak pandir nie kan..heh --,

Tukang Karut berkata...

@maitimie ada... Pak kaduk pun ada... Ko nak pak apa? Semua ada...

Rain berkata...

kakkaakah! tak sia-sia pas penat aku setado, datang sini digeletek urat perut di waktu dinihari..