2012/10/20

Tips Kekalkan Hubungan Suami Isteri...

Hai...

Hari ni terasa rajin sikit nak menulis...
Menulis tips tentang suami isteri...
Berdasarkan pengalaman tak sampai setahun jagung dalam alam perkahwinan ini...

Orang kata... Orang lain yang kata...
Kalau nak kekal persefahaman... Semua perkara kena buat sama sama...

Mandi bersama? Itu biasa sangat la...
Makan bersama? Itu harus la...
'Bersama'? Eh... Ini keperluan batin la... Ini wajib... Hohoho...

Cuba buat lain dari yang lain...

Contohnya... Kalau suami kentut kuat kuat dalam kereta...
Isteri jangan cepat naik darah...
Cuba sedut dalam dalam dan menghayati bau bauan penenang jiwa tersebut...
Lepas tu, Isteri kena la membalas kentut tersebut dengan nada yang lebih manja...
Lebih afdal kalau bau telur rebus... 
Baru la suami rasa sangat dihargai...

Kalau suami melombong bijih timah dengan bersungguh sungguh...
Isteri pun kena seiring berirama melombong bijih timah jugak...
Kalau nak merapatkan lagi hubungan...
Sama sama mengentel hasil bijih timah tu sampai lumat kehitaman...
Lepas tu jentik bijih kehitaman tu sama sama...
Tengok siapa punya yang lagi besar dan lagi jauh dijentik...

NotaKarut: Ini karut ok... Tapi... Apa salahnya mencuba.. Sebab aku dah tau dah... Hahahaha...

7 ulasan :

Tinta Lana berkata...

TKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK!

Kalau ak jumpa ko depan2, ak baling bijih timah yg betul punya kat ko,hahahaha

Tukang Karut berkata...

@Tinta Lana betul wei... nanti kalau ko dah kawin ce try buat... betul2 bahagia tau...

HAdira Kifly berkata...

Hahahahahaha... melombong bijih timah tu bukan ke dah lapok? tak de bende lain yg lagi best ke TK? hehe

Tukang Karut berkata...

@HAdira Kifly eh... Ye ke... Dira last kentut 10 tahun lepas ek?

syiela berkata...

ohhhhhhh.... tak sanggggup!!!

izfanora berkata...

over sgt tue..

tp, berdasarkan pengalaman yg tak setahun lg nie, isteri sggup basuh baju pagi2 buta, tp suami nak tlg sanggup bangun sma teu belum tentu lg.. huhu.. :P betul x?

ape pun, yg penting, kena dan wajib tahu t/jwb msg2..

Rain berkata...

hobi aku memang baca semua tips terbaik dari TK. digalakkan untuk mengamalkannya.