2010/10/31

Bercuti di Kundasang, Ranau.

Orang kata, jauh perjalanan luas pemandangan...
Orang kata juga, sambil menyelam sambil minum...
Orang juga kata, alang menyeluk perkasam, biar sampai ke pangkal lengan...

Ok... Cukup setakat itu intro yang mengarut merapu meraban...


Date: 26.10.2010
Location: Kinabalu Pine Resort. (Tel: 088-889388)
Room Rate: RM160 with breakfast and dinner.

KUNDASANG

Antara tempat yang tersenarai dalam list yang aku nak sangat pergi menjejakkan kaki ini... Antara tempat yang termasuk sekali dalam senarai untuk berbulan madu...

Akhirnya... Sampai jua aku di sini... Tempat yang sangat cantik, dengan berlatarbelakangkan gunung tertinggi di Asia Tenggara... Gunung Kinabalu...

Dengan udara yang sangat nyaman... sejuk... Oh!!! Sangat seronok...Lupakan azab senggara yang bakal dilalui sepanjang kerja-kerja 2minggu nanti... Nikmati dulu keindahan ciptaan Allah ni... Lupakan kerja-kerja yang bertimbun2 di Pejabat!!!Lupakan semua!!! Lupakan Batu Sapi!!!

Dengan penuh keterujaan, Roslan Moh... (Nah... Amik kau... Nama sebenar tu... Ni kalau bos tau ni, mampus aku... Fida... Sila tutup mulut dan zipkan mulut anda!!!) menunjukkan Puncak Gunung Kinabalu... Sangat-sangat la teringin nak mendaki gunung yang teringgi ini...sesiapa yang ada masa dan rancangan nak mendaki, silalah dengan kurang rasa malunya, menjemput aku ni sekali yea...


Dengan ditemani , pegawai JKR Sabah atau lebih tepat pemandu semasa kami, geng 4jahanam ni buat kerja merangkap pemandu pelancong merangkap jurubahasa yang tak bergaji dan elaun.... Mr Abduh Bin Hj. Idris(Berbaju belang)... Orangnya sangat mudah mesra alam...




Malas nak karang panjang2... kalau nak tau camne tempat ni, kena la datang sini sendiri...

Tunggu Bab 2; Di urut mesra oleh cik K...



Jeng...Jeng...Jeng!!!

5 ulasan :

Eda berkata...

cun..

next??

Nasriq berkata...

sabar2 la...

bukan senang nak mengarang ni... dah la Bahasa Melayu SPM dapat A2 jea...

Fida Ghazi berkata...

aku ckp kat bos ..korang makan angin je kat sana. guna kemere opis kemain ambik gambo aplot kat fesbuk... lantak ah.. kalo nak suruh tutop mulot.. sila la rantai pearl gred AAA 23 lai!!

Sekian harap maklomat!

*susun strategi..nak pegi jugak ke situ!! manje boley jadik asik korang jeee!

Fida Ghazi berkata...

ahh..typo ero la pulak.. *manje = mane

Nasriq berkata...

haha... dulu orang ajak, xmau!!! Sombong bangat bah!!!