2012/12/06

Puasa Wajib VS Puasa Sunat...

Isnin - Khamis... Berada di Melaka...
Renaissance Hotel Melaka...
Mesyuarat pagi petang siang malam...
Sibuk dunia...

Bila tiba waktu untuk balik...
Dah tak nyempat nyempat...
Hingga ditegur bos...

Bos Besar : Aik... Cepat sangat nak balik? Bini bukan ada dekat rumah pun...

TK: Ha la bos... Bini memang la tak ada dekat rumah bos... Tapi ni nak balik kampung sat...

BB: Oohhhh... Awatnya nak balik cepat pun... Kan dalam pantang lagi.... Dapat tengok je pun...

TK: Ha... Tu la nak balik cepat ni bos... Pantang dah habis dah semalam bos!

BB: Owh... Patut la... Air dah melimpah la ni... Tapi...

TK: Tapi apa bos?

BB: Memang la puasa wajib 44 hari dah habis... Tapi hang KENA puasa sunat pulak sampai genap 100 hari!

TK: Owh... kecewa!

11 ulasan :

Khaifaiz Khaifaiz berkata...

Sabar tk.. Tak kemana.. Huhuhu

Tukang Karut berkata...

hukhukhuk...

aimi adilah berkata...

pe kah mksd 100 hari????

Tukang Karut berkata...

nanti dah kawen tau la... huhuhuhuhuhuhuhu

QasehnyaRania berkata...

hihi..sabar ye tk..

Tinta Lana berkata...

Salam.

Hahaha, senget la ko tk, hehehhe.

Sabor la..tak lama lgi dah pun.

Muttallif berkata...

Hahaha.....memang sangap...haha

hassy chan berkata...

pose ap lak smpi 100 hri ni......
pose ramadhan pun sebulan ajeee...

Ratu Hatiku berkata...

Ala TK kalau blh tggu 44hr blh..setakat 100 hari tu apa ada hal....kih..kih..kih... xpun krang skit la dr 100hr tu nego skit ngan org umh jd 90hari! hehehehe...

maitimie berkata...

puasa banyak2 tk. beratus hari. heh >_<

bobiedanbad berkata...

Hahaha.... Sabarlah en. TK tak dpt buka puasa