2012/01/25

Cara Mengatasi Peningkatan Kemalangan...

Kusyuk menonton buletin utama...
Di stesyen percuma walaupun tiap tiap bulan berbayar...

Pak menteri kata, nak laksanakan "hukuman penjara" bagi pesalah jalan raya...
Katanya, itu salah satu cara untuk mengurangkan kadar kemalangan...
Kononnya nak bagi peringatan dan pengajaran...

Itu pak menteri yang kata...
Ni Tukang Karut Pulak nak bermadah : "undang undang jenayah dan penjara serta hukuman sebat PATI sedia ada, sampai sekarang masih kurang atau hampir tak terlaksana, lagi mau tambah serabut kepala hakim!"

Apa susahnya...

Lepas ni jangan jual proton...

Apa kata ambil sekor dua LEMBU di NFC...
Ambil tali, ikat leher... Buat kereta lembu...
Habis cerita... Mesra alam gitu!
Tak ada jem... Kalau penat boleh minum susu lembu...

NotaKarut: Ni la... Ni yang aku malas nak mengarut ni... Ha kan dah.... Siap la kena ban blog aku ni sok... tak pun kena saman 100 juta rupiah!!!

11 ulasan :

dill berkata...

kadang2 kite yang cube berhati2 tak hengat. tapi orang lain yang mengkucar-kacirkan keadaan

dill.

Bella Bell berkata...

guna kuda boleh? haha.

Muttallif berkata...

itulah ragam manusia kan. lagi-lagi dia boleh tekan minyak tu, selagi tu dia tekan.

Pengalaman aku balik cuti baru-baru ni. Hampir 2-3 buah "self-Accident" aku tengok. Tadi, balik kerja ada 1 dah.

Jangan kata tak jual PROTON. Tak payah jual kereta dah. huhu

budakijaupendek berkata...

Kalau sudah sejak azali peragai tak berbudi dan saling mnghormati diatas jalan raya, laksana la apa jua hukuman. Kadar tetap sama.

Cik tikah berkata...

apa kata, kurangkan jumlah kereta. 1 keluarga, 1 kereta je. hohoho

Cik TeN10 berkata...

naik kuda pn best gak.. :))

Lea Isnawi berkata...

kenakan 'hukuman penjara' bg pesalah jalan raya memang xsepatutnya
sebabnya bila sesorg dh masuk penjara
lain gayanya nanti
dpt ilmu yg baru...

khaifaiz berkata...

mslh yg tak akan selesai...

Mama Ema berkata...

penuh pula najis di tengah jalan tu...

Juliet_iRa~" berkata...

ahaha..pemandu kena ada kesedaran sendiri..huu..

kereta lembu mcm dl2..tp berjam2 kot baru smapai..ngee ;p

ctk berkata...

jalan kaki lah sume, hahahaha