2012/01/27

Siapa Cepat...

Pantun kanak kanak ribena dulu...

"Pat pat siku lipat
Siapa cepat dia dapat"

Ok... Intro yang aku rasa sangat menarik...
"Ohsem" kata budak budak zaman sekarang...
Sila angguk "yea" kalau tak nak kena rogol...

Aku geram betul dengan lidah aku ni...
Kadang kadang dia lebih efektif dan sangat efisyen...

Sampai kadang kadang otak belum terima isyarat info, lidah dah pun selamat memberi respon!

Contohnya...
Kalau orang ajak makan... Katanya nak belanja...

Laju je lidah ni kata " Jom! Kat mana?"
Sangat pantang ok kalau dengar pasal makan free...

Tak sempat pun otak nak mentafsir dan menaakul keputusan...
Lepas tu mula la menyesal sebab menghancurkan diet harian... 
Lepas tu mula la berlari lari bogel sambil menarik rambut tanda menyesal yang amat sangat...
lepas tu terjun bangunan... Owh... Tinggi sungguh imaginasi aku hari ni...

Lagi satu kalau bos bagi kerja...
Bos tanya boleh buat tak?
Lidah ni tanpa segan silu berkata, "boleh bos!"

Padahal otak tengah berfikir kerja yang duk pending atas meja tu...
Aduyai...

"Pat pat siku lipat
Siapa cepat dia dapat"
**Memang mendapat la... Mendapat bala...

NotaKarut: Kepala aku pening la... Berpusing pusing je ni... Pagi tadi dah nampak bintang dah... Tapi bukan bintang RTM tau...

17 ulasan :

si ngokngek berkata...

dah,dah..sambung buat kerja..

pat,pat siku lipat..
pergi buat cepat~~:))

ILA HonEyBuNNy berkata...

hehhehehhe....

men pantun2 lak ko neh...lama sungguh aku tak berblog n baca entry ko tukang karuttt..hahah

~SaL IjOu~ berkata...

bintang hati pun bukan?

hassy chan berkata...

xpe.. itu smgt namanya!!!

Cik TeN10 berkata...

bleh jd pekerja contoh ni.. semua pn boleh kann :))

aimi berkata...

ank buah terbaik bos...sb 2 xpernah kate tak boleh =P

LiErOSe~QiEmi berkata...

oit, tanda kottt... cube cek.. kot2 si suri uwek2 dalam minggu ni eehehee..

ciK LyndaWawa berkata...

ada lori ada bas...
ada hari saya balas..
hehehehe

Muttallif berkata...

hahahaha.....memang cepat dan efektif! Sedia membantu!

cik pha berkata...

selalunya kalau lepas kawen diet pun dh tk menjadi ahhahaah kau nk diet wat poo lagi

stuck berkata...

sape cepat die lipat....#eh

hahhah~

khaifaiz berkata...

kalu cepat memang kena kelepet la

lieynanilaz berkata...

keh keh..kan dah dapat bintang..ikut lagi kata lidah...

Lea Isnawi berkata...

eh aku taknak ckp 'yea'

nak ckp 'nehi nehi'

boleh

Cik tikah berkata...

cpt2...

eyqa amin berkata...

dalam berpusing2 pown still lg nak mengarut kn....go0d tK...
p samabung keje...cpt.
huk>,<

ctk berkata...

hahaha...otak ligat betoi...