2012/01/19

10 Fakta Menarik Mengenai Kentut...

10. Gas kentut kebiasaannya terdiri daripada 60% nitrogen, 30% karbon dioksida dan 10% campuran gas metana dan hidrogen.

9. Kebanyakan orang melepaskan gas berlebihan ini 14 kali sehari, tidak kiralah sama ada sebagai kentut atau sendawa.

8. Bau busuk kentut adalah disebabkan disebabkan kompaun berunsurkan sulfur yang dihasilkan bakteria tertentu dalam kolon.

7. Kentut tak berbunyi tapi tak berbau itu tandanya pengentut itu seorang yang pemalu, penyegan, tiada matlamat hidup... Kerap kali gagal dalam temuduga dan mencari pasangan kekasih... (hellooooo! semua orang kentut ok... Apa nak takutnya? Awat hang kalau kentut masuk toilet lepas tu cebuk dan flush ke?)

6. Kentut tak berbunyi tapi baunya... Ya ampunnnnn!!! Macam bau bangkai ikan kat pasar yang kucing tengok pun tak selera... Pengentut mempunyai sifat yang baik, tak suka menunjuk, merendah diri orangnya... apa orang kata DIAM DIAM UBI BERISI... Baguskan sifat sifat pengentut ni! (isk... Awat la hang ni loklak sangat... dah makan telur rebus 8 papan, mengalahkan biawak, lagi mau sorok sorok!)

5. Kentut yang tak berbau dan berbunyi kuat seperti bom prottt!!! menunjukkkan pengentut itu seorang yang tak takutkan sesiapa, jujur orangnya... (helloooo... tak reti reti nak pakai silencer kat punngung ke? Irama kentut kamu sangat tak mengiurkan...)

4. Bunyi kentut tersepit menunjukkan pelakunya seorang yang berjiwa besar... Bercita cita tinggi... Cepat menyesuaikan diri... selain itu dia juga mudah mendampingi wanita kerana terdapat satu aura yang menarik padanya... (hellllooooo! Hang dah tak berak berapa hari dah? Berak batu kah? Sampai ruang untuk laluan angin kentut tu pun dah hampir tertutup... Itu yang berbunyi nyaring je pasal dah tersepit!)

3. ..................................
2. ..................................
1. ..................................

Ok... Aku bagi peluang... Ada tiga lagi tempat kosong nak isi... Padahal aku malas nak fikir pasal pagi ni belum mendapat nutrisi yang mencukupi lagi untuk otak...  Sila merajinkan diri anda untuk isikan ye... kalau tak isi, aku kategorikan kamu sebagai pengentut no 7... Hohoho

NotaKarut: Malaun mana ntahsiot betul melepaskan kentut dalam lif... Bau telur rebus!!!!!!!! Siot... Terus hilang selera makan aku 4 minit!

21 ulasan :

Nurul Iman Rosman berkata...

kalau nak kentut tu, lepaskan je. jangan nak simpan2, kang jadi penyakit lagi parah.

hidup kentut! err.. :P

Cik TeN10 berkata...

tak sopan kot kl pompuan kentut kuat2.. malu la.. huhu

alaa hilang selera 4 minit je?.. hahaha

si robot comel berkata...

rumet aku suka kentut lepas makan,haha

Cik tikah berkata...

org yang kentut dgn bunyi paling kuat adalah plng macho. haha..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

baguslah kentut kan spy angin x simpan dlm badan..sebu perut oo


sape kentut dlm lif tu? tah tah ko x TK..x berbunyik jd ko x perasan hahah...larikkkkk

Lea Isnawi berkata...

tertibe rasa nak terkentut

erk

mizzura berkata...

pernah experience bersesak dalam tren dan orang kentut..tu kategori apa..? kategori suka membunuh? haha

syrupmasin berkata...

4 minit je hilg?? haha

..Wardah Biru.. berkata...

alahai....lawaknya..hihihihi...hilang stress baca fakta nie...

hassy chan berkata...

kah3...
adoi..
sngal je la ko nih..

Asrul "iLham" Sany berkata...

kah3 kentut itu enak...

~SaL IjOu~ berkata...

aku lulus je temuduga~ =p

eRza farEeha berkata...

hahaha...kentut lani jugak..ahaha

Titisan Hujan berkata...

sib baik 4 minit je

cik pha berkata...

4 minit nasib baik,kalu 4 jam terus turun brt badan hoho

aimi berkata...

nasib baik 4 minit.. lau 4 thn?? ahahhaha untung cik suri xpyh masak =)

Daddylicious berkata...

mmg macam haram kalau lepas kentut bau telor ....hahhaa

Mama Ema berkata...

tahan kentu sakit perut...erk..

dill berkata...

apekah???

dill.

Juliet_iRa~" berkata...

ahaha bau telur tu xtahan..;p

ctk berkata...

hahahahahahahahahahahahaha
mengarot jeeeeeeeeeeeee!!!!
hahahahahahaaha