2012/09/30

Kih Kih Kih... Bajet 2013... Kih Kih Kih...

Kih Kih Kih...
Lawak... Oh lawak...

Kih Kih Kih...
Ada orang gila dalam facebook...
Meracau bagi komen bajet 2013...

Kih Kih Kih...
Lawak... Oh lawak...
Komen macam budak tadika!

Kih Kih Kih...
Bodoh tak boleh nak ajar, pandai tak boleh nak ikut!

Kih Kih Kih...
Bila bagi, tangan tak malu nak ambil...
Tapi dalam hati ada banyak busuk...

Kih Kih Kih...
Bila orang gomen dapat bonus...
Meraung jugak nak bonus...
Padahal... Gaji bulanan je dah beribu riban... Bonus je dah setengah tahun...
Dengki khianat betul... Kih Kih Kih...

Kih Kih Kih...
Dah la bodoh, Lagi nak nampak kebodohan diri sendiri lagi...
Ini bajet kerajaan la... Bukan bajet swasta...
Kalau nak bonus, pi la melalak dekat bos sendiri...

Kih Kih Kih...
Kejab lagi ada la yang bodoh nak melompat dekat sini...
Kita tengok je la siapa yang kena...

Kih Kih Kih...
Ada jugak yang bodoh... Nak mintak bulan dan bintang...
Padahal dalam hati ada banyak busuk...
Ada yang dah dapat pun, ditelan baik, diluah menjadi taik!

Kih Kih Kih...
Ada orang bising bising kos sara hidup meningkat...
Tapi tak sedar hati itu dalam ada pasang angan mau angkat itu IPhone 5!
Berlagak tak sedar diri tapi ada hati masih mengaku miskin!

Kih Kih Kih...
Dapat tapak jual...
Dapat kontrak pun jual...
Dapat peluang pun jual...
Dapat baucer pun jual...
Last last yang kaya orang yang membeli!

NotaKarut: Bersyukur dengan apa yang ada... Kalau tak cukup... Sila berusaha lagi... Bukan nak melalak menyalahkan orang lain... Bangla yang ntah ada permit ntah tak yang sehelai sepinggang masa awal awal datang sini pun dah beli sebijik banglo dan ada 7 tapak niaga di Jalan Bukit Bintang... 

Kau ada??? 

Tak percaya? Pi la tengok dengan mata kepala sendiri... Asyik nak menyalahkan orang lain je... Salah sendiri tak mau tengok...

Kalau suka sila like... Kalau tak suka sila komen...

8 ulasan :

Muttallif berkata...

Bersyukur dengan segalanya.

norh berkata...

kalau dapat sejuta sorang pun, tak tentunya cukup.. ;p

Yutaka Mushimura berkata...

nama pun M.A.N.U.S.I.A...kita telah dibekal oleh nafsu...pandai - pandai lah control kalu mau hidup....

hohhohoh...:P

eden nih haa...entah bile la nak kene serap dgn goverment...meracau pulak sendirian...

Cikgu Ma berkata...

no komen..hehe...yg penting tak der kaitan dengan sebarang bonus..nak posting jerr..grrr...

aimi adilah berkata...

untung ler gov...

aku nk smbung bljar sb nk dpt kn boucer buku 2

ahahahhahaha

syiela berkata...

syukur dengan apa yg ada.. tumpang senyum jugak sikit :)

Ema Blog berkata...

terima kasih PM dan Kerajaan..

Rain berkata...

apa pun aku sayang negara aku, malaysia. eh pe kaitan ni??