2012/02/29

Panas... Hot oooo....

NotaKarut: dipaksa si suri... Katanya boleh pecah lemak... Lepas ni boleh la jadi duta produk lak...


Published with Blogger-droid v2.0.4

2012/02/28

Persoalan Tak Terjawab...

Hai... 
Lambai lambai tangan sambil usap usap perut yang menegang...
Menegang dek kerana kesedapan ikan bakar sekincan...

Amik sekor sotong yang besar, ikan cencaru besar, ikan pari tang isi...
Semuanya pun bakar... Baru RM50.45...
Puas hati gila la...

Nak gambar?
Tak ada? Malas nak amik...
Nanti kang ada yang terliur...

Masa makan tadi, si suri ada tanya satu soalan...
Soalan yang membuatkan aku bisa mengaru dari hujung kepala, hingga ke hujung kepala lutut...
Nasib baik tempat umum nak garu "kepala lain"...

"Kenapa abang suka makan ek?"

Aduyai...
Sampai la ni, tak ada jawapan...

NotaKarut: Nak tidur telentang rasa tak kena, nak ngiring takut termuntah ikan bakar... Abis tu cam ne? Rasa rasa macam nak tidur berdiri la... Hohohoho...

2012/02/27

Muka Ada Senyum...

Salam... Hai... Kabare?

Aku baru perasan tahun ni merupakan tahun lompat...
Haipppp! Nak ngata aku tak up to date la tuh! Huh!!!
Maknanya? Tak ada maknanya...

Cuma aku terfikir, macam mana agaknya yea kalau orang yang lahir pada 29 Februari?
Mesti sedih dan gembira...
Sedih kerana sambut ulangtahun kelahiran setiap empat tahun sekali...
Gembira kerana masih muda! Ye la... Kalau dia lahir tahun 1984, maknanya umur dia baru 7tahun!

Itu baru intro tu... Dah mengarut panjang dah!
Hins hinssss hinsss bangga!...

Confirm... Confirm dah...
Dah 4 minggu dah....
Hoho... Hasil bercucuk tanam dah berbenih...

Faham?
Tak faham?
Humppppp...

Korang budak budak lagi, mana nak faham pasal hal hal orang tua ni...
Apa? Faham? Nampak sangat korang yang belum berkahwin tu gelojoh!

NotaKarut: Kemaruk nak makan tempe goreng la... Khir Toyo kata, kulit dia tegang dan licin pasal selalu makan tempe... Aku nak makan gak la... Nak tegangkan kulit dekat perut biar nampak slim melim je! Hohoho...

Adegan Terlarang...

Isnin yang blues... 
Otak agak beku pagi pagi ni...


Tajuk dipetik dalam akhbar harian metro...
Tajuk sangat mengghairahkan dan menaikkan nafsu pembaca tajuk untuk membeli akhbar harian metro...

Teka Teki : Apa benda, kalau satu garisan muka masam, dua garisan muka ada senyum?

NotaKarut: Tak ada idea, tapi nak update gak!

2012/02/25

Sanggam...

Hai...
Salam Hari sabtu...

Apa plan hari ni?
Tak ada?
Erm... Ce bukak tv 3...
Jom sesama layan cerita klasik...
Sanggam...

Sekian... Entry tak ada idea...

NotaKarut: Semalam gaji... Hari ni tengok CiImBiClikcs... Nampak 4 angka... Senyum... Hitung hitung, bayar hutang segala bagai... Tetiba muka jadi masam! Tengok baki tinggal 3 angka! Aduyai... Bulan 3 ni la semua nak mati... Roadtax kuda mati awal bulan... Roadtax kereta mati akhir bulan... Memnag terbaik la... Ni rasa macam nak pi mengadu dekat ANGAH ni...

2012/02/24

Petua menghilangkan Sakit Kepala...

Hai...

Pepagi Jumaat ni terasa macam nak bagi peTUA lak...
Ilmu turun temurun yang diturunkan dari nenek moyang...
Kalau tak nenek moyang aku, mesti nenek moyang korang...
Dan semestinya bukan nenek kebayan la... Nenek kebayan jahat... Dia curik banyak penyapu dekat rumah orang! Apa ni? Mana hala tuju entry ni?

Petuanya...

1. Paling senang... Yang sakitnya kepala. Jadi nak memudahkan kerja, kita buang punca kesakitan itu... Kita buang kepala tu... Aku berani jamin makan sate 50 cucuk yang dibelanja oleh jiran cina di sebelah rumah yang mempunyai seekor anjing yang kecil tapi bersuara nyaring yang selalu memekak di waktu malam sehingga kadang kadang aku rasa aku nak bagi racun je dekat anjing tu!... Sakit kepala ni akan hilang serta merta... Percaya la... Mujarab oooo....

NotaKarut: Kepala sakit... Aduyai...

2012/02/23

Perangai Buruk...

Hai... Salam malam Jumaat...


Demmmm! Otak jem lak...


Sekian intro entry ni...


1. Tarik selimut sampai berselubung... Lepas tu kentut kuat kuat... Tarik nafas dalam dalam... Tahan... Ambil feel... Lepas tu naik syeikhhh bau kentut sendiri... Heaven dan ohsem gila la...


2. Melombong... Korek sampai bahagian paling dalam hidung... Satu kepuasan bila dapat hasil bijih timah sebesar kacang hijau! Lepas tu gentel gentel sampai lumat dan bertukar warna kehitaman... Perghh... Memang satu kepuasan bila dah puas mengentel, jentik jauh jauh guna hujung jari...


Elehhhh... Nak kutuk aku la tuh! Macam la tak pernah buat! Konon

Suci sangat la tuh!


NotaKarut: yeahhhh! Esok Jumaat!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Mulut Busuk...

Andai kata...

Kamu terjumpa seorang yang bermulut busuk...

Sedang berbicara dengan kamu...

Tapi kamu tak mampu menahan hidung kamu daripada membaui bau bauan "harum" itu...

Apa reaksi kamu?

NotaKarut: Heaven... Update entry dalam mesyuarat...

Hari Hari Mau Main...

Hai...
Selamat pagi...

Pagi ni badan rasa sakit sakit sangat...
Semalam main sungguh sungguh... 2,3 round...
Kelmarin pun main jugak...
Semalam kelmarin pun main...
Kelmarin kelmarin pun main jugak... Sampai ke titisan yang terakhir la...

Ok... Stop di situ... Kang ada pulak yang baling aku dengan duit syiling 50 sen yang ringan dan macam token mesin kuda tu lak kang...Mesin kuda? Opppsss...

Apa? What???

Pikiaq kotoq la tu...
Dasar fikiran jumud...
Hahaha.... Ada pulak yang rasa macam nak bawak steamroll nak lenyek aku lak ek... 
Biar mati penyek...

Ala... Main badminton je pun...
Itu pun nak kecoh...
Yang aku pelik, minggu lepas sebelum main badminton berat aku 76 kg...
Tapi tadi pi timbang...
Awat boleh naik 77kg lak ni...

Sangat misteri nusantara tau...

Kesimpulan yang boleh buat di sini...
Jangan bersenam jika anda tak mahu berat badan anda naik selepas bersenam!

NotaKarut: Otak dah tepu... Asyik me'eating' jea...

2012/02/22

Update Entry Style Uncle Gedek...




NotaKarut: Malaysia kalah lagi... 4 - 0 kena... Lepas ni cicakman, hang jebat kena belajar banyak dengan otomen, naruto...

Jenis Jenis Hantu...

Hai...
Orang kata hantu tak wujud di dunia moden ini...
Setuju??

Itu orang kata... Aku pulak kata hantu tu ada, tapi banyak yang dah berpindah ke dalam hutan... pasal dalam bandar "mereka" asyik tersangkut dekat tiang telefon tiang elektrik, terlanggar rumah flat... ketika terbang mencari mangsa! Dah tak ada ruang untuk persatuan hantu hantu sedunia untuk bertapak di bandar... Lagi pun dalam bandar pun dah banyak kacang hantu...

Kisah lain di waktu pertukaran siang dan malam:

Si suami: "Hai sayang... Sayang baru balik ke? Lewat sayang balik... Banyak kerja yea tadi..."

Si suri: Diam... Mengganguk lemah...

Berlalu si suri melintasi si suami...

Si suami : Wanginya sayang malam ni.... Tergoda abang... Sayang... Malam ni malam Jumaat... Jangan lupa ye...

Si suri : Diam... Tersenyum....

Si suri berlalu naik ke atas bilik...

Sedang suami hendak menutup pintu terdengar bunyi kereta memasuki perkarangan rumah...
Kepala dijenguk keluar pintu...

Dilihatnya si suri di luar rumah sedang mengunci gate!

Meremang bulu roma si suami... Menyirap darah ke tengkuk!

Siapakah tadi tu?

NotaKarut: Hantu kopek paling ditakuti waktu kecik kecik dulu... Ditakut takut orang tua akan disorokkan di celah kopek kalau bermain di waktu senja!

2012/02/21

Mencegah Lebih Baik Dari Mengubati...


Hari hari dipaksa si suri menelan...
Menelan pil pil yang besarnya... Hummmppp...

Pasti akan tersekat di kerongkong...
Terpaksa ditolak dengan air sebaldi....
Silap haribulanFebrurai, pasti mata terbeliak tercekik...

Katanya, mencegah lebih baik dari mengubati...
Itu si physiotherapist yang berkata...

Ini tukang karut pulak yang kata, lebih rela makan dekat kedai mamak dari makan vitamin!
Apa? Tak kena???
Korang pernah tengok mamak tebar roti canai?
Tau tak dia lap peluh dia guna apa?
Ce pikiaq... Ce pikiaq kenapa roti canai mamak lembut dan masin!!!

NotaKarut: Ada perkara yang "lambat" tapi kita akan suka...

Hai...

hari ni hari selasa...
macam la semua orang tak tau kan...
nak bagitau...
aku tengah sibukssss sangat ni...

hari hari nak menghentam orang...
meeeating dari semalam sampai la rabu minggu depan... berterusan... rehat pun dalam bilik mesyuarat...
bukan apa... nak sedekah duit sikit dekat orang...

NotaKarut: Nanti ada masa, nak berblogwalking, tapi tak berkesempatan...

2012/02/19

Bahaya Penangan Kopi...

Hai...
Haloo... 

Sekian intro yang tak ada idea...
Nak sekeh? Sekeh la kalau berani...
Ludah? Owh... Jangan... Itu sangat menghina ok...
Ayat belit belit bak kata puan Jat...

Dulu...
Masa zaman sekolah berasmara berasrama dulu...
Ala asrama cikai je... Asrama Semai Bakti Felda...
Minuman kegemaran adalah air kosong...
Yea la... Nama pun student asrama...
Mana nak ada duit sangat...
Dapat minum air sirap dekat dewan makan tu pun dah rasa teguk air surga dah...

Lepas tu masa buat diploma dekat UiTM Shah Alam...
Duduk dekat kolej jati...
Dah tukar kegemaran...
Kopi O ais jadi pilihan...
Sampai la satu masa, ditegur rakan...
Katanya minuman orang tua!!! Tak rock langsung...

Ok... 1 sem je minum kopi...
Lepas tu tukar minum carrot susu lak...
Awal awal sem boleh la minum... Sebab duit PTPTiPu ada banyak lagi...
Lepas tu... Macam biasa... Air kosong la... Apa lagi...
Tak kan nak minum air hujan lak kan... 
Nganga je dekat celah cucur atap... 
Confirm dapat zat zink dengan banyaknya...

Masa dah kerja jadi lain...
Nafsu dah besar...
Tak pandang dah air biasa biasa ni...
Kurang kurang setarbak... lepak bawak laptop....
Konon konon berlagak kaya... Goyang goyang kaki... Minum segelas kopi... lepas tu terrabak!

Masa sebelum kahwin, dah tukar tebiat...
Bukan tebiat nak mampus...
Terpaksa tukar kegemaran... Minum TehO lak...
Bajet la katakan...

Itu dulu...
Sekarang ni... La ni... Dah balik ke asal balik dah...
Dah mula ketagih minum kopi O ais...

Bukannya pasal aku dah makin menua!!!

Ini semua kerana terpengaruh dengan iklan HotFM yang katanya sebelum makan kumur kumur dulu dengan kopi untuk yang dikatakan dapat merembes enzim untuk diet!

Huh... Sungguh mudah tertipu kan kan kan...

NotaKarut: Sekian cerita saya... Tadi kan... Saja la aku semak siapa yang letak aku dalam bloglist mereka... Owh... Ramai jugak ye... Terima kasih kepada semua yang letak link tukang karut ni...

Nafsu Perempuan...

Diketahui, bahawa lelaki dikatakan mempunyai 9 akal dan 1 nafsu.

Ada kebenarannya tapi tak semua lelaki...

1 nafsunya pun, bukan senang nak jaga...

Diketahui, bahawa perempuan dikatakan mempunyai 1akal dan 9 nafsu...

Nafsu perempuan ni banyak...

Kalau disekat, boleh memberontak...

Lagi lagi kalau nafsu bershopping...

Aku tau dah...

NotaKarut: walaupun ada 1 akal, orang perempuan ni bijak menewaskan lelaki yang berakal 9 dengan mengikat satu nafsu lelaki...

Published with Blogger-droid v2.0.4

2012/02/17

Rezeki Jangan Ditolak...

Hai...
Selamat pagi Jumaat... Semoga pagi yang Jumaat ini dilimpahi keberkatan...

"MAKANAN YANG PALING SEDAP DI DUNIA INI ADALAH MAKANAN FREE"

Pagi ini ada jamuan...

Apa orang kata, "portluck" ke apatah... Ntah la...
Yang aku tau aku ni good luck... Hohohoho...

Ada yang bawak bihun singapore...
Ada yang bawak nasi berlauk...
Ada yang bawak sandwish...
Ada yang bawak sambal nasi lemak...
Ada yang buat air...
Ada yang itu... Yang ini...

Aku??

Aku bawak apa?
Hummmppp....



Aku pulak bawak perut yang kosong...
Hahahahahaha...

NotaKarut: Mood nak cari rumah... Alahai... Kenapa la harga rumah gila gila gila BABI sangat sekarang ni...

2012/02/14

Falsafah Karut...

Hidup ini mudah...


Jangan susahkan yang senang...


Jangan menyusahkan yang sedia susah...


Berakit rakit ke hulu, berenang renang ketepian... Itu pun kalau tak ada buaya... Bersakit sakit dahulu, bersenang senang kemudian...


Sekian, pesanan berhemah...


NotaKarut: mood nak menulis makin ke laut... Acane tu? Ce cite ce cite...


Published with Blogger-droid v2.0.4

Semangat Yang Hilang...

Idea???





Tara...




Mengarut???





Tara jugak...




Buntu...




NotaKarut: Kadang kadang penulis blog tegar pun kekeringan idea jugak tau... mental blog block... Nak blogwalking pun ada sifat mimaliflamalifsyim... Mungkin ada setan yang bergayutan di tepi telinga ni... Ni kena korek telinga agaknya... Mana tau kot kot terjumpa bijih besi... Boleh jual juta juta rupiah... 

2012/02/12

English Education...

Hai...

Rindu aku tak?
Confirm rindu la tuh... Apa geleng geleng? Nak kena suntut bontot?
Rindu? Hahaha... Berdarah hidung punya statement!

"Excuse me teacher, may i go out to toilet."

Satu satunya ayat bahasa inggeris yang aku ingat sampai sekarang...
Dari zaman sekolah rendah sampai la menengah...

Dulu, kalau tak hafal ayat ni...
Jangan harap nak kembang hidung la nak keluar kelas bahasa inggeris...
Sampai muka berpeluh peluh berkerut pasal kemut tahan kencing berak...

Silap silap haribulan boleh terkucil dalam seluar... 
Eh... Macam pernah jadi je... Hik Hik Hik Hik...

NotaKarut: Ilham dari si suri...

2012/02/10

Kata Kata Hari Jumaat...

Hai... Salam hari Jumaat...

Kepala ada bintang berpusing berlegar di atas kepala...
Gara gara jalan turun Bukit Fraser yang humppp ibarat ular dipalu...

Tadi masa turun dari Bukit Fraser...
Terserempak dengan sekumpulan orang asal di sana...

Saja mahu bertegur sapa...

Engineer : Mau ke mana ramai ramai ini...

Orang Asal :  Mau memburu... Cari makanan...

Engineer : Buru apa?

Orang asal : Memburu binatang yang terbang... Tak hinggap di tanah...

Engineer : Jadi burung pun kamu pun kamu makan ya?

Orang Asal : Semua yang terbang dan tak hinggap di tanah kami makan...

Enginer : Jadi kapal terbang pun kamu makan la yea...

Terdiam... Terlihat Orang Asal garu garu kepala...

Orang Asal : Kapal terbang itu terbang ya?

Engineer hanya mengganguk...

Orang Asal : Kalau gitu, kadang kadang kami makan jugak!



Sekian... Cerita karut bagi orang yang mencari kata kata hari Jumaat...

NotaKarut: Mau tidur... Panas... Tetiba teringat kedinginan Bukit Fraser...

2012/02/09

Masa Ini La...

Bukit fraser.


Malam tadi hujan...


Pagi ni berkabus...


Cakap pun keluar wap...


Terasa macam dekat London lak...


Kan bagus kalau ada si suri masa ni...


Ada pemanas....


Sejuk : beku : lapar : makan : menambah lemak!


NotaKarut: rasa macam nak makan roti sardin la. Tapi tak ada kat atas bukit ni.... :-(


Published with Blogger-droid v2.0.4

2012/02/08

Rabu Tanpa Kata...

Makna Tersirat Bahasa Lelaki...

Hai... Guten morgen...
Wuaaghhhhh... Mengantuknya... Kalau badak sumbu tengok aku menguap, confirm lepas ni ni badak pun segan nak menguap lagi dah...

Ok...
Berbalik ke jalan yang benar...

Pernahkah kamu wahai wanita yang cantik rupawan dan budiman sekalian bertanyakan sebarang persoalan kepada suami @ teman lelaki @ adik angkat abang yang terangkat @ kawan lelaki... Adakah kamu tahu makna tersirat di sebalik setiap jawapan itu?

Contohnya ketika membeli dan belah, kamu mencuba satu pakaian dan kamu mahu dia memberi komen...

1. Jawapan = Ok. 
    Makna tersirat = Dah! Cepat la pi bayar... Lenguh dah kaki ni ikut kamu... Kamu nak tawaf berapa
    pusingan lagi ni ha?

2. Jawapan = Kamu nampak kurus sangat la kalau pakai baju ni...
    Makna tersirat = Dah tau pakai baju macam balut nangka, lagi mau pakai baju fit fit!

3. Jawapan = Humppp...
    Makna tersirat = ok... 

4. Jawapan = Cantiknya...
    Makna tersirat = Lagi cantik kalau kamu yang bayar sendiri...

5. Jawapan = Tiada jawapan hanya melainkan anggukan sahaja...
    Makna tersirat = alamak... Poket tinggal habuk la... tengah berkira kira duit yang tak berapa nak ada dalam
    bank dan dalam poket... campur tolak, bahagi...Hummmpppp balik kena makan magi lhooooo....

Ok... Apa lagi jawapan yang biasa kamu terima? Biar aku rungkaikan makna tersirat di sini...

NotaKarut: Hari ni nak pi panjat bukit... Bukit Fraser... Katanya ada kursus... Aku ni bukannya nak pi kursus sangat pun... Yang penting ada makan free... hohohoho...

2012/02/07

Terkenal & Glamour!!!

Itu la... Baru ingat nak terjun dari pokok taugeh tadi...

Siapa kata tukang karut tak terkenal dan glamour...
Buat sebaris ayat pun dapat komen gak...

Huh! Sambil buat muka meninggi diri dan berlagak... Sila lempang aku kuat kuat agar aku segera sedar diri dan berpijak di bumi yang nyata...

Kamu... Lelaki yang budiman dan wanita yang menawan...
Satu persoalan untuk kamu...

Apakah definasi SEKSI bagi kamu???

NotaKarut: Soalan yang ditanya si suri kepada aku... Berfikir lama untuk memberi jawapan selamat untuk mengelak terkena sepitan berbisa... Jawapan nya "SEKSi itu bisa membuatkan aku terSEKSa...

Si Tukang Karut Merajuk...

Ada sesiapa tahu macam mana nak pujuk? Katanya kalau tak pujuk, dia nak terjun dari pokok taugeh...

2012/02/03

Apa La Si Tukang Karut Ni...

Hik hik hik... Apa la si tukang karut ni mengarut... Sokmo mengarut... Semuanya dalam ni pun mengarut... Update oleh si suri... Hik hik hik hik... Hari ni dia tak mengarut lak ek...

2012/02/02

Pantun Malam Jumaat...

Ubi kayu sedap dibuat pengat
Lagi sedap kalau dimasak siti
Malam Jumaat datang semangat
Almaklum banyak agenda sedang menanti

Sedapnya pengat ubi teringat ingat
Manakan terlawan si roti jala
Ambillah berkat malam Jumaat
Mengerat kasih mendapat pahala

Di malam hari terasa hangat
Memang enak minum air kelapa
Malam ni malam Jumaat
Tongkat ali jangan dilupa

Dah perkena tongkat ali secawan
Dicecah bersama kuih bahulu
Hendak berblog,berbloglah kawan,
Saya bermohon tidur dahulu.

NotaKarut: Nak komen? Sila pantun jua... Hahahahahaha...
Sekadar gurauan di malam Jumaat... Tak ada apa agenda pun malam ni kecuali nak buat solat hajat dan zikir lebih sikit...

2012/02/01

Pucat...

Hari ni Wilayah Persekutuan cuti...

Sempena cuti ni nak jumpa doktor gigi...

Arahan dan amaran keras daripada mem besar...

Tak sakit pun... Tapi disuruh buat pemeriksaan...

Ingat ingat semula kali terakhir jumpa doktor gigi adalah masa darjah 6 dahulu...

Kira kira 16 tahun berlalu...

Hohohoho... Ntah apa la doktor gigi tu nak buat nanti...

Mana tau kot kot dapat doktor laki...

Ha... Kau... Main sentap jea...

Tapi kalau dapat doktor ni...

Hari hari gi check gigi pun tak pa... Nak cabut sebatang gigi sehari pun tak pa...



NotaKarut: Muka doktor ni ada iras iras dengan seorang sahabat baik aku la... Lama dah nak cakap... seiras sangat lagi lagi tang jelingan dan senyuman dia tu... mintak izin ye eda nak letak gambar facebook...