2012/02/19

Bahaya Penangan Kopi...

Hai...
Haloo... 

Sekian intro yang tak ada idea...
Nak sekeh? Sekeh la kalau berani...
Ludah? Owh... Jangan... Itu sangat menghina ok...
Ayat belit belit bak kata puan Jat...

Dulu...
Masa zaman sekolah berasmara berasrama dulu...
Ala asrama cikai je... Asrama Semai Bakti Felda...
Minuman kegemaran adalah air kosong...
Yea la... Nama pun student asrama...
Mana nak ada duit sangat...
Dapat minum air sirap dekat dewan makan tu pun dah rasa teguk air surga dah...

Lepas tu masa buat diploma dekat UiTM Shah Alam...
Duduk dekat kolej jati...
Dah tukar kegemaran...
Kopi O ais jadi pilihan...
Sampai la satu masa, ditegur rakan...
Katanya minuman orang tua!!! Tak rock langsung...

Ok... 1 sem je minum kopi...
Lepas tu tukar minum carrot susu lak...
Awal awal sem boleh la minum... Sebab duit PTPTiPu ada banyak lagi...
Lepas tu... Macam biasa... Air kosong la... Apa lagi...
Tak kan nak minum air hujan lak kan... 
Nganga je dekat celah cucur atap... 
Confirm dapat zat zink dengan banyaknya...

Masa dah kerja jadi lain...
Nafsu dah besar...
Tak pandang dah air biasa biasa ni...
Kurang kurang setarbak... lepak bawak laptop....
Konon konon berlagak kaya... Goyang goyang kaki... Minum segelas kopi... lepas tu terrabak!

Masa sebelum kahwin, dah tukar tebiat...
Bukan tebiat nak mampus...
Terpaksa tukar kegemaran... Minum TehO lak...
Bajet la katakan...

Itu dulu...
Sekarang ni... La ni... Dah balik ke asal balik dah...
Dah mula ketagih minum kopi O ais...

Bukannya pasal aku dah makin menua!!!

Ini semua kerana terpengaruh dengan iklan HotFM yang katanya sebelum makan kumur kumur dulu dengan kopi untuk yang dikatakan dapat merembes enzim untuk diet!

Huh... Sungguh mudah tertipu kan kan kan...

NotaKarut: Sekian cerita saya... Tadi kan... Saja la aku semak siapa yang letak aku dalam bloglist mereka... Owh... Ramai jugak ye... Terima kasih kepada semua yang letak link tukang karut ni...

13 ulasan :

biela bell berkata...

kopi..sesuai la dgn TK..dgn usia yg sgt berusia..lalalala~

aimi berkata...

si "die" suke minum kopi o ais =(
g rumah "dye" pon ayh "die" pon suke minum kopi...

Cik TeN10 berkata...

ohh fatin mmg tak minum kopi.. lately suka sgt mnum nescafe.. tp kna beware jugak kl mnum byk sgt kompom pening kepala.. huhu

~SaL IjOu~ berkata...

teh o ais satu!~

cinta siswi berkata...

heee.. suke tembikai.. :)

Muttallif berkata...

hahaha....ok Nes-LO Kaw dua!

Mama Ema berkata...

kami sekaluraga memang suka minum teh o ais..

owh..sekodeng bloglist yer...

syiela berkata...

ko ni dah tua tu yg suka kopi... iklan tu alasan je.. hahahaha larik!

CikUna berkata...

lor.. nak berdiet juge ke bro ?? hehe

\\( ^_^ )//

eyqa amin berkata...

top 10 paling kuat meng-hupdate. heh :p

kopi? me prefer milo. >,<

zati embong berkata...

apa la,x engineer la minum kopiO..

engr2 minum teh o suam kurang manis la TK.

hahaha.

Juliet_iRa~" berkata...

kopi o mmg sesuai sgt la utk TK..

;p

ctk berkata...

Tk kan da tua...mmg patot minum kopi :P