2012/03/29

Tanda Tanda... Tandanya...

Hai...

Sindrom satu: Pagi pagi sampai pajabat... 
"clock in" lepas tu "panas" kan komputer... 
Awat?Pelik ka? 
Hang pa macam tak pernah panaskan komputer lak... 
Komputer  yang pegawai gomen pakai sekarang ni semuanya zaman tok kadok, tok belalang dan seangkatan dengannya pakai... 
Lepas tu turun cafe... 
Dari hujung kedai ke hujung kedai... 
Duk tawaf dari satu kedai ke satu gerai... 
Yang nampaknya bihun goreng, me goreng, nasi goreng, nasi lemak tak sedap!
Kumam kumam, kicap kicap, telan je la apa yang ada...
Bak kata uwan aku "asal boleh nyambung nyawa sampai ke petang, udah ler..."

Apakah petandanya itu?

Sindrom dua: Waktu tengahari...
Turun ke cafe bawah... 
Tengok lauk... 
Pandang ayam goreng... 
Jeling ayam gulai... 
Pandang  sinis terhadap ikan pari bakar... 
Pandang sipi ikan gulai...
Owh... Tak bernafsu tengok makanan tu... 
Mata yang nakal ni dah naik muak dengan makanan yang sama... 

Apakah petandanya itu?

Apakah petandanya itu?

Apakah petandanya itu?

Jangan nak kata "tiga kali Jumaat je lagi, jalan la ni..."
Aku cepuk kang!

Owh... Hidup ini semakin membosankan dengan makanan yang sama je...
Itu tandanya semakin tua... Semakin muak... Semakin... Makin mengada!

NotaKarut:

Najwa Latif

menangis lepas baca entry sebelum ni...

8 ulasan :

abghani berkata...

klu hidup susah semua makanan nampak sodap...apo maknonyo tu jang oii

NOOR FATIN berkata...

mcm mana ni, nak kena tukar menu la nampaknya. hehehe

Chuu Muqhlis berkata...

tandanye nafsu mkn da bkurang *ini hanya komfem jika sindrom berulang 3kali jumaaat haha

bunga_rose berkata...

pe lagi, ode la domino's.. cam tak biasa lak hahahaah

Asrul "iLham" Sany berkata...

order mekdi sodap gak hahha

Titisan Hujan berkata...

tanda nk kurus la nie

~SaL IjOu~ berkata...

ikat perut la pulak tk..~ =p

ctk berkata...

sejak nk jd bapak...sume bende xberseleranya...hahaha