2012/03/19

MindSet...

Hai...

Pagi tadi... Semasa bersidang antara ahli ahli mesyuarat tingkap di cafe...
Semasa sedang enak membelai perut dengan roti banjir berkuah kari yang lazat sehingga menjilat jari telunjuk...

Antara topik hangit yang dibincangkan...

"MindSet orang melayu ni, dari masa kecik hingga masuk U... Adalah nak jadi pemakan gaji... Tak ada semangat nak berniaga atau kalau nak berniaga pun, mengharapkan bantuan kerajaan..."

Ok... Ini serius ok... 
Kalau difikirkan balik... Ada betulnya...

NotaKarut: Jom bercambahkan idea... Mana tau kot kot lahir seorang usahawan... Paling tidak pun jadi cendawan... OK... Ini bukan entry lucah ye... Aku nak ke masjid sebab cik ungu dah ajak tadi!

9 ulasan :

Lizzie Yasmin berkata...

Dari kecik pikir, nanti nak keja gaji besar, jadi pegawai. Tapi tak pernah pikir pun nak ada bisnes sendiri. JOm esok bukak gerai goreng pisang kat SS20 nie. Payah beno nak makan lite - lite.. hahaha

NOOR FATIN berkata...

betol jugak kan :) setuju2!

zati embong berkata...

kalau hari jumaat pn nk lucah,jat dtg kl bg hempuk bnyak2.haha

buka butik boleh?bleh cntik2.haa.jom jd business partner!

aimi berkata...

ahahaha nk niage pe ekk =)

abghani berkata...

biasanya kalu bapak makan gaji anak pun makan gaji..jangan kena makan gergaji sudaj ler..

Fida Ghazi berkata...

memang lah pun.... kita diajar untuk kerja dgn org lain... kan? kan? gi bukak bisnes sane!

Cik tikah berkata...

jom jadi entrepreneur :)

Mama Ema berkata...

teringin nak niaga..cuma modal saja belum ada

ctk berkata...

org melayu selalu jd kuli ja...hehehe