2012/06/28

Fakta Vs Karut

Fakta: Bijih besi adalah batu dan galian dari mana logam besi boleh dihasilkan secara ekonomik. Bijih biasanya amat kaya dengan besi oksida dan pelbagai warna dari kelabu gelap, kuning menyala, ungu gelap, sehingga merah karat.

Karut: "Bijih besi" adalah bahan menyerupai batu dan dihasilkan melalui aktiviti perlombongan serombong kapal. "Bijih besi" biasanya amat kaya dengan habuk, sel sel mati, hingusan dan pelbagai warna dari kelabu gelap, kuning menyala dan unggu gelap sehingga yang merah berkarat... Takukah anda aktiviti "melombong bijih besi" ketika menaiki pesawat boleh mengakibatkan kapal terbang menjadi senget sebelah?

11 ulasan :

HAdira Kifly berkata...

dan bila Tukang Karut sudah mengarut....

Tukang Karut berkata...

@HAdira Kifly ini belum mengarut lagi la... baru bunga je tu...

Cik tikah berkata...

yang karut tuh tak karut jugak sebenarnya. haha

aimi berkata...

eeeeeeeeeee.... pandai hang bkarut

Muttallif berkata...

Mengarut

onie berkata...

alolololo, dia start dah karut dia,hehe

Tukang Karut berkata...

@Cik tikah ye ke????

Tukang Karut berkata...

@aimi ndok pandai eh... kawe tak gheti nak ngarut bagai ni...

Tukang Karut berkata...

@Muttallif tang mana?

Tukang Karut berkata...

@onie kalau dah start dah tak boleh nak stop dah...

ctk berkata...

adoiii..perlu ke yunk..