2012/07/19

Lawak Ker Der?

Cerita ini berlaku disatu perkampungan orang asli sewaktu jurutera datang membuat pemeriksaan jalan di Cameron highlands itu..

Setibanya jurutera di sebatang sungai...
Dilihatnya di tepi sungai itu ada 3 orang asli yang sedang asyik menghisap rokok...
Jurutera ini sebenarnya lapar dan mahu menangkap ikan di dalam sungai itu untuk dipanggang...

Lalu sang jurutera itu pun menghampiri 3 orang asli itu untuk memberitahu yang hajatnya mahu menangkap ikan di dalam sungai itu...
Yer la kan...
Kena la minta izin dulu...
Mane la tahu ada buaya dalam sungai tu...
Buaya pun sekarang ni dah naik ke darat dah...

Jurutera : Tok..Banyak tak ikan dalam sungai ini???

Belum sempat jurutera itu nak tanya soalan yang ke-2, orang asli itu menjawab dengan slumber badak...

Orang asli : Entahlah..kalau encik nak tahu pergi la turun kira...

NotaKarut: Makan biskut lemak direndam dalam air kopi panas pun sedap ni.... Nyum nyum nyum.... Sedapnya... Dah la cuaca pun sejuk sejuk ni...






Eh... Semalam aku kata nak berhenti menulis ek... Abaikan je la... Huhuhuhu...

17 ulasan :

Nazayiena berkata...

Sabar je le jurutera tu....

syiela berkata...

hahahha.. compom ko terkedu kan..kan.. kan

Asrul "iLham" Sany berkata...

sarkastik tu... terbaik hahahaha

HAdira Kifly berkata...

Best kan kena macam tu? hik hik hik

Tukang Karut berkata...

@Nazayiena nasib baik jurutera tu baik dan penyabar orangnya...

Tukang Karut berkata...

@syiela aku dh tak bergelar jurutera dah... aku bergelar pegawai teknologi maklumat.... puihhhhh...

Tukang Karut berkata...

@Asrul "iLham" Sany ekau ponah kojo kat saskas ko?

Tukang Karut berkata...

@HAdira Kifly makan sate 53 cucuk lagi best!

Muttallif berkata...

hahaha...mmg kono batang hidong :) uhuhuu...Rasa nak belasah pun ado kan :P

Tinta Lana berkata...

Salam..

Entah apa gamaknya org asli tu pikir bila jurutera tnya soalan tu..hahaha.

Tu la, jurutera tu pun satu..depa dok seronok candu, bakpa dok kacau..dpt sejibik jawapan padu.

ehem..tulah..semalam kta lain..tup2 keluar entry..eceh..ngengada,hak3.

HAdira Kifly berkata...

@Tukang Karut

hohoho, makan sate 53 cucuk? nak belanja ke? kikikikikikikiki

biela bell berkata...

klu TK turun kira belum tentu dapat menikmati biskut lemak berendam air kopi..haha

blog-tips-kurus berkata...

untuk soalan itu, tak yah jadi engineer pon... alalala!

cinta siswi berkata...

hahaha.. sengal... selamat berpuasa TK..

MamaEma berkata...

terkedu terus...so dapat ke ikannya..heheheh

NOOR FATIN berkata...

muahahahaha pergi kira ikan tu!!

Juliet_iRa~" berkata...

hihihi.pndai gak orang asli loyar buruk ek..

eh nak stop blogging ke?