2011/08/29

Lemang Dah Siap..

Hai... Assalamualaikum... Tak jawab dosa... hoho...
InsyaAllah, esok kita akan beraya...
Cuma tunggu pengumuman pengesahan dari Atok Kita, penyimpan mohor besar raja raja jea...

Apa yang dah di masak di kampung korang???
Aku tengah kepenatan ni...
Dipanggang api dari pagi hingga ke petang...
Dari masak lemang, hinggalah merebus ketupat...
Suma siap... Hoho... Bukan sedikit ooo...
Tak caya?

Ermmm Korang ni...
Tengok gambar jea la berapa banyaknya aku lemang aku bakar hari ni...

Mak dan Mak Achik sedang memasaukkan beras pulut ke dalam buluh...
Sambil diperhatikan supervisor a.k.a Uwan aku... Hoho...
Tengok dan fokus pada pipi diorang tu...
Hoho... Sudah terang lagikan bersuluh, gen pipi cabi tu aku dapat dari siapa...
Hoho... Panjang tak deretan lemang ni?
Ini baru 1batch yang dimasak...
Ada 3 kali sebenarnya...
Jumlahnya? Tak banyak la... Ada la dalam 500 lebih batang lemang...
Hoho... Eh... Bukan aku nak melantak sorang sorang jea...
Memang tiap tiap tahun aku buat lemang dan jual...
Dah merata dunia dah lemang buatan aku ni buat....
Tak caya? Huh! Dah sampai ke Amerika pun tau...
Dulu orang kelantan, import Arwah atok aku semata mata nak bakar lemang jea...
Ini lemang asli Orang Negeri Sembilan tau...
Ori... Cukup lemak berkrim... Cukup santan dan garamnya...
Tak caya? Tengok pipi aku la...

NotaKarut: Aku penat ni... Kekeringan air! Aduyai...

5 ulasan :

~SaL IjOu~ berkata...

org kg aku x buat lemang..huhu
hulurla kat sini sket weh~
terliur plak aku ni..

Tukang Karut berkata...

@~SaL IjOu~ hulur jea? meh seploh hinggit... hoho... penat ooooo...

Chuu Muqhlis berkata...

wahh byknyeeee., tunggu last batch lah bru fresh haha.,

ïêmå å¢klê§ berkata...

uishh banyaknya..
penat la nak jaga api....

plankton berkata...

wah..teringin nak makan lemang jugak... suke part yg ujung2 mmg best!