2011/08/27

Menu Wajib Di Pagi Raya...

Hai...
Ada di mana sekarang?
Di Ibukota yang mengosong...
Atau berada di atas jalan yang menyesakkan?
Atau lebih tepat di pangkuan ibubapa (itu pun kalau korang tak malu la... Dah besar panjang bergetah pun nak memangku dekat mak ayah gak... huhu)

Taadi mak tanya nak masak apa raya ni...
Huhuhu...
Kalau ikut selera aku memang terbaik la...
Selera cerewet!

PERMINTAAN pertama... Gulai ayam kampung campur maman... terbaik la... Makanan tradisi orang Moncheh... Orang N9 lain tak reti makan dan masak maman ni... Kalau orang pantai timur, maman dibuat jeruk... tak lupa jua, rendang pelanduk... huhu... tengok la kalau ada rezeki orang menembak dapat la makan...

PERMINTAAN kedua... Lemang... Dodol... Tapai... (ini aku buat sendiri semua ni...) ketupat ori... mak aku tolong anyamkan... Kalau aku anyam, confirm raya tahun depan pun tak dapat maka pasal sokmo teranyam terikat tangan sendiri...

PERMINTAAN ketiga... Wajik sirat... Hohoho... Tapi tak sempat buat kot pasal leceh nak buat... Beli je la...

PERMINTAAN lain... Sate... Ayam golek... Ini pun aku buat sendiri... Mak buat kuah jea ek... huhu...

Lain2... Bahulu... Mak tak berkesempatan nak buat tahun ni dek terleka menjaga cucunya yang... humppp... baik sangat...

Menu wajib di pagi raya korang pulak apa ek?
NotaKarut: hoho... hasil sebulan berpuasa... 6kg barat badan turun... Hasil sehari beraya... 7kg naik balik!

22 ulasan :

- abdul hadi abdul muti - berkata...

menu wajib raya : lemang dan rendang tok!!

budakijaupendek berkata...

rendang, tapai, gulai ayam kg cili padi, sup tulang @ sup ekor.
errrr... meleleh air liur

Cik Ca'ah berkata...

maman tu apa?

cucu umie berkata...

maman tu apa??? lala btw, ayie biasa akan masak rendang and ketupat ayie yg anyam..nenek yg masak..hehe

Lea IsNaw! berkata...

maman tu apa?
xnah dengar pun. =.='

pos sikit rendang pelanduk eh

Chuu Muqhlis berkata...

amboi bkn main ye..
time nih la nk melantak habis-habisan hahaha.. em, nk tnye gak, maman tu ape -____-||

ILA HonEyBuNNy berkata...

TK...nak ayam golek...hehe..

lapaq neh....ngeh3..

hoho...jaga berat badan tu..ehhehe

izfanora berkata...

nie beraya style giler.. mkn tak ingat dunia mcm esok tak jumpa maknan.. ngeri.. hihi..:P

Fida Ghazi berkata...

ingat majlis bulan 11. tak lama lagi tu..
jgn makan byk sangat...

ingat!

cik pha berkata...

hahah alang2 naik 7 tu kasi 10 kilo laa hahahhaha


aku nk minta maaf yer tuan tukang karut kalau2 ade y komen2 aku membuat kau makan hati membaca nye maaf yoo

Ratu Lissa berkata...

menu wajib raya, lg sedap mkn lemang,,rendang,, ketupat, kuih raya pun tak pe, hehe

Bigdaddyz berkata...

menu wajip.....semua yg terletak atas meja ...wajip!

Cik Bell berkata...

amboi.boleh tahan tamak jugaklah kan.ish3..

ïêmå å¢klê§ berkata...

ketupat memang wajib, tapi aku sendiri yang anyam ok....

bunga berkata...

amboi...banyak sangat permintaan tu..bunga mee gorang jer..hahaaa

Cikgu berkata...

moncheh kek mano jang..
bini den moncheh jugak

RepublicAku berkata...

kau bab makan mmg 1 class...keh3

Ct Aja berkata...

menu wajib nasi dagang...hi3, wahhhhhhhhhhh tak sbr nak ballik kg..

ishiko berkata...

monceh tu apa?

hohoo.. wajib nasi impit kuah kacang dgn rendang la..
tahun ni tambah roti jala.. hehee

dill berkata...

satay!

suke!

dill.

si para para berkata...

permintaan mengalahkan anak raja ni.hehe

selamat hari raya..

maaf kiranya ada tersalah type terslah ayat dan sebagainya..

:)

~SaL IjOu~ berkata...

tahun ni kitorang buat satay!~ ^^