Langkau ke kandungan utama

Ye La... Siapalah Aku...

Ermmm...
Nampak macam sedap je murtabak maggi ni...
Cacing cacing perut bertepuk kegirangan...
Kalau sebelum ni, hanya nasi dan 2 jenis lauk sahaja yang menjadi santapan sicacing cacing...

Bang... Murtabak maggi satu yea...

Tunggu seminit...
Brader tu sibuk membungkus... Sambil membalik balikkan murtabak maggi yang ada atas kuali...

Tiga minit berlalu...
Brader tu tanya kali kedua... Abang nak satu tadi kan... Ok ok ok...
Brader tu sibuk membungkus untuk awek yang mintak dua keping murtabak...
Yang aku perasan kemudian datang dari aku...
Sabar sabar... Bulan puasa ni... Ujian je ni....
Tak apa la... Awek kan... Kalau aku pun sama jugak... Mendahulukan awek dulu...
Lepas tu dah habis... Terus buat murtabak yang baru...

Enam minit berlalu...
Brader tu sibuk membalik balikkan murtabak... Sambil bertanya kali ketiga...
Abang nak satu tadi kan... Ok ok ok... Jab ye...
Brader tu membungkus sekeping untuk seorang makcik yang kemudian datang dari aku...
Erm... Ok la... Orang tua... Hormat la...
Sabar... sabar... Bulan puasa ni... Ujian je ni...
Dan seterusnya membungkuskan untuk pelanggan lain yang datang kemudiannya dari aku...
Lepas tu dah habis... Terus buat murtabak yang baru...

Sembilan minit berlalu...
Aku masih lagi bodoh menunggu depan kuali... Hingga bau bauan murtabak betul betul menerobos sebati ke dalam hidung aku hingga ke perut... Sambil menahan air liur dari jatuh...
Sambil melihat brader tu membalik balikan murtabak maggi betul betul di depan aku...
Abang nak satu tadi kan... Jab ye... Ok ok ok... Pertanyaan kali ke empat...
Brader tu membungkus 2 untuk sorang lagi awek cun!

Panas! Sound baik punya separa menjerit dekat brader tu...

ERMMM... BRO.... LU SIMPAN LA LU PUNYA MURTABAK DALAM ALMARI LEPAS TU BAGI AYAM MAKAN ESOK HA!!!

KALAU GUA JUMPA LU KENA LANGGAR DAH NAK SEPARUH MATI, JANGAN HARAP GUA TOLONG LU.... GUA AKAN PIJAK LU SAMPAI MATI BRO... HANSAPPPP LA LU!!!

Terus blah! Panas! Berlalu sambil melihat orang lain terpinga pinga...

NotaKarut: Kesian cacing cacing yang bertepuk tangan tadi... Malam ni makan nasi lagi la yea...
Ingat muka aku tak ada diut ke nak beli murtabak!!! Aku boleh beli selori la! Caittt...

Ulasan

zati embong berkata…
hahaha,sian cacing2 dlm perut tk,kempunan tau.

patutnya tk amek apron,amek segala apa yg dia pegang,pas2 buat murtabak sendiri je.hahaha.
dill berkata…
siannye kat kamu. kitorang ade bli murtabak ayam ni. meh share.

dill in colaboration with sal ijou~
Tanpa Nama berkata…
Kesiannya. huhu. Apa-apa pun saya suka baca Tukang K punya notakrut. huhu. :)
NasQ berkata…
@zati embong tu nafsu sebelum berbuka... kalau letak bmurtabak depan hidung sekarang, confirm buat tak tau je... huhu...
NasQ berkata…
@dillpergi bazar tak ajak!!!!
NasQ berkata…
@Umedia Network hoho... sambil buat muka palig kecian...
Ze_Mhis berkata…
Alolololo... Cian gile kat kau bang. Patut kau lempang sedas kat muka brader tu. Itu penindasan tu bang. Jangan biarkan dirimu ditindas!!!

Opor nak tak? Sedap weh, kawan mak aku buatkan. Aku yg tolong makankan utk mak hahaha
Tanpa Nama berkata…
kesian dia... esok2 try la pi balik gerai tu beli... klu jd jugak mcm td, bako jer gerai dia... hahahahaaa.....
Lea Isnawi berkata…
alahai...kesian ko
xyah la makan murtabak
murtabak byk lemak
hehehe
Gary Asip berkata…
ptut sound habis brader murtabak tuh... baling selipar kat muka dia pun sodap... huhuhu~
Yutaka Mushimura berkata…
@Tukang Karut

kiter bako...kiter bako...:)
Asfz berkata…
semalam bawu je buat murtabak megi..

http://teratakcikasfz.blogspot.com/2011/08/jom-ke-dapur-murtabak-megi.html

ekekeke..masak snd ag cept kan? ^__^
NasQ berkata…
@Piah Becok huh... tak mau... dah patah hati!
NasQ berkata…
@white tiger huh! jangan kata nak beli... nak lalu depan kedai tu pun dah malas dah!
NasQ berkata…
@Lea IsNaw! lemak2 la edap... huhu... lemak berkrim... yummmyy...
NasQ berkata…
@GaRy™ isk isk... tak boleh tak boleh... aku waras lagi... huhu...
NasQ berkata…
@Yutaka Mushimura kuih bakar??? ke En Bakar?
NasQ berkata…
@Cik Domo isk... awat tak hantar ikit kat ini.. huhu... kempuanan dah ni...
Intan7 berkata…
sabo jela..
-- berkata…
lain kali datang lagi kat kedai mutabak tu..pakai gincu.. musti cepat je dapat murtabak..
NasQ berkata…
@intan suraya ni nasib baik abar la ni... klau tak dah terbalik dah kuali dia...
NasQ berkata…
@Fida Ghazi pakai gincu lepas tu pakai skirt sekali ek... baru ranggi nampak bulu kaki berselirat!
iem berkata…
perghhh....
tindakan yang bernas dan berani..
xyah jeling2 dah kat kedai 2 nanti....
ieza ashaari berkata…
hbs sabar dh tue.. sian dier.. pahala bersabar baru nak menggunung tinggi. terus hilang menghempas bumi.. hihi..
~Sal Ismail~ berkata…
TK..tolong sound sorang akak muka kelat jual murtabak kat bazar wangsa maju sekali ye =p
NasQ berkata…
@ïêmÃ¥ Ã¥¢klê§ silap besar la bila buat perangai dengan aku...
NasQ berkata…
@izfanora hoho... aduyai... terkesima...
NasQ berkata…
@~SaL IjOu~ kedai yang mana tu? habaq mai dekat cek! biar menanah telinga dia aku sound...

Catatan popular daripada blog ini

Ucapan Hari Raya Kelakar...

Koleksi Ucapan Whatapp Hari Raya 2016...  Ketupat pulut di atas para, Hendak direbus di tepi perigi, SMS dihantar pengganti kad raya, Tanda ingatan tak luput di hati. Selamat Hari Raya Aidilfitri, Mohon maaf Zahir & Batin . Kalau dilipek sebosar kuku. Kalau dibontang sebosar alam. Kok hilang dicaghi. Kok hanyut dipinteh. Kok tonggolam disolam. Datang biarla nampak muko. Kok poei biarla nampak belakang. Jauh diimbau,dokek digamit. Seuntai salam,sojambak kato. Dogup bicagho,meghisik raso. Salam Aidilfitri Maaf Zahir & Batin “Biar hati sejernih air, jgn pula dipenuhi lumpur, kalau salah saya belum berakhir, diharap diampun dgn rasa bersyukur”.”Jika budi dipenuhi ikhlas, jgn ia disulam tuba, jika ada salah yg belum dibalas, harap diampun di hariraya”. “Biar amarah disunting senyum, ibarat pekerti disulam kasih, diharap dihalal makan dan minum, ibarat rezki yg tidak disisih”. SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN. Mä$äk £Ã¨mäñg $àmßil bdiri, Hèndäk

Anda Marah? Ni Pantun Kurang Ajar.

Jalan jalan naik basikal, Naik basikal di waktu malam, Ada otak ada akal, Jangan disimpan menjadi pekasam. Pekasam buruk di goreng orang, Bau semerbak serata alam, Tutur kata ibarat parang, Tersilap kata menikam dalam. Belakang parang diasah jangan, Tajam depan tajam belakangnya, Kurang ajar apakah hukuman, Buku lima di pipi la jawabnya.

Pantun Malam Jumaat...

Ubi kayu sedap dibuat pengat Lagi sedap kalau dimasak siti Malam Jumaat datang semangat Almaklum banyak agenda sedang menanti Sedapnya pengat ubi teringat ingat Manakan terlawan si roti jala Ambillah berkat malam Jumaat Mengerat kasih mendapat pahala Di malam hari terasa hangat Memang enak minum air kelapa Malam ni malam Jumaat Tongkat ali jangan dilupa Dah perkena tongkat ali secawan Dicecah bersama kuih bahulu Hendak berblog,berbloglah kawan, Saya bermohon tidur dahulu. NotaKarut: Nak komen? Sila pantun jua... Hahahahahaha... Sekadar gurauan di malam Jumaat... Tak ada apa agenda pun malam ni kecuali nak buat solat hajat dan zikir lebih sikit...