Boboi Menyindir Siapa Di Dalam MahaRaja Lawak 2013...

Siapa tengok MahaRaja Lawak malam ni? Dah tengok persembahan BOBOI?
Agak agak siapa la yang BOBOI sindir....

Tau?

Aku tau dah...
Tapi malas nak cerita...
Kang kena saman lak kang...

Pada suatu hari, seorang bapa yang sudah tua bersama anaknya yang berusia 10 tahun pergi ke pekan untuk menjual seekor keldai peliharaan mereka. Bapa dan anak tersebut berjalan kaki sambil menarik ikatan keldai yang hendak dijual itu.

Semasa dalam perjalanan, mereka terserempak dengan dua orang pemuda kampung itu. Mereka terdengar perbualan pemuda kampung itu…

"Bodoh betul bapak dan anak itu, ada keldai tidak mahu ditunggangnya".

Si bapa tua tadi pun memanjat belakang keldai bersama anaknya. Mereka meneruskan perjalanan dengan menunggang keldai bersama-sama.

Tidak lama kemudian mereka terserempak pula dengan sekumpulan makcik-makcik yang sedang berbual-bual di tepi jalan. Mereka terdengar makcik-makcik tersebut mengata…

"Tak berperikemanusiaan betul bapak dan anak itu, keldai yang kecil itu ditunggangnya berdua…"

Terdengar kata-kata itu, bapa yang tua itu pon turun dari keldai itu. Bapa tua itu meneruskan perjalanan dengan menarik keldai yang ditungangi anaknya.

Selepas itu mereka terserempak pula dengan sekumpulan remaja yang sedang bermain guli. Mereka terdengar perbualan remaja itu…

"Teruk betul anak orang tua tu, tak patut disuruh bapanya yang dah tua menarik keldai tu…"

Si bapa terus menyuruh anaknya untuk bertukar tempat. Si bapa menunggang keldai dan si anak menarik keldai yang ditungganginya. Mereke pon teruskan lagi perjalanan.

Sampai di satu simpang, mereka beselisih dengan sepasang suami isteri yang sedang berjalan kaki. Si bapa tua terdengar pasangan itu bercakap sesama mereka…

"Kasihan budak kecil itu, tidak berhati perut bapanya menyuruh anak yang masih kecil menarik keldai yang ditungganginya.."

Mendengar kata-kata sinis itu, si bapa tua turun dari keldai dan berjalan kaki bersama-sama dengan anaknya seperti mula-mula mereka keluar rumah.

Sebelum sampai ke pekan mereka bertembung dengan beberapa orang lagi yang bercakap-cakap tentang perihal mereka. Tetapi si bapa dan anak itu tidak menghiraukan cakap-cakap orang itu. Mereka tetap meneruskan perjalanan mereka dengan cara mereka sendiri.

Akhirnya mereka sampai ke pekan dengan senang hati, tanpa mempedulikan kata-kata orang di sekelilingnya.



NotaKarut: Susah nak ikut cakap orang ni... Kan Kan Kan...

11 ulasan:

  1. blom tgk lg..waaa..btl la ssh kalo asyik nk ikit cakap org je..hee

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh dengar. Jangan tak dengar pulak... Kang apa kata orang... Yang baik di ambil, yang buruk di buang ke laut...

      Padam
  2. Salam.

    TK, memang susah pun ikut ckp org. Jumpa 10 org, semua ckp len2.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau macam tu, ko jumpa sorang je... Confirm ko akan dengar satu je nasihat....

      Padam
  3. aku dah berkurun tutup tv...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko pasang unifi.... Lain la... Taraf dan kasta tertinggi tu....

      Padam
  4. Astro x dibenarkan dlm rumah aku.. So x tgk lg la yer...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu la... Ada bini tinggal jauh2... Kan sah tak de astro...

      Padam
  5. Hahahah....pesanannya jangan mendengar kata-kata orang lain - terlalu sangat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yup.. lepas ni ko kalau keluar jalan2, sila sumbat telinga dengan kapas ek supata tak dengar sangat kata orang....

      Padam
  6. pakai la earphone :P

    BalasPadam

Tuan ketam padi pulut,
Saya ketam padi Jawi;
Tuan berkata sedap di mulut,
Saya mendengar sakit hati.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...